2025-04-18, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Är verken någon muhammedan eller icke-vit, tycker allmänt är äckligt att visa sin könsorgan.

Varför äckligt? Kanske obekvämt kan jag förstå. Men kuken är ju någon fint och inte äckligt enligt mig.

Tycker du samma när det gäller kvinnor att det är äckligt när alla visar vårat könsorgan?
Citera
2025-04-18, 12:19
Medlem
Citat:
Är verken någon muhammedan eller icke-vit, tycker allmänt är äckligt att visa sin könsorgan.

Det är ju kontext-knutet. I duscharna på ett badhus SKA man vara naken. På Åhlens ska man det inte.
Citera
2025-04-18, 12:21
Medlem
Viktor79xs avatar
Ja det är lite obehagligt. Mycket gamla feta gubbar i bastun pä mitt gym. En del står helt ogenerat och borstar skrevet och råttpitten grundligt. Stönar å frustar gör dom.
Jag brukar försöka slinka in när det finns nån lucka å man kan va lite själv.
Fy för att bli gammal. Ser jag inte fram emot alls
Citera
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?

Det är absolut ingen som bryr sig 😂
Jag går dit till gym badhus o duschar efter träning för att spara på varmvatten i dessa tider. Bättre att gymmet betalar för att man duschar länge vs att stå hemma i huset och bränna bort stålar
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Ja vi visar allt helt öppet, ingen stor grej för mig. Men det kanske känns annorlunda med en kuk. Vad vet jag.

Så tjejerna/kvinnorna i ditt gym , visar underlivet för varandra i duschen?
Citera
2025-04-18, 12:23
Citat:

Ja så har det varit ända sen jag var liten då det är ett öppet duschrum så inget konstigt för mig. Jag upplever som att vi inte bryr oss så mycket utan att det känns mer naturligt.
Citera
2025-04-18, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Det är absolut ingen som bryr sig 😂
Jag går dit till gym badhus o duschar efter träning för att spara på varmvatten i dessa tider. Bättre att gymmet betalar för att man duschar länge vs att stå hemma i huset och bränna bort stålar

Så ska det vara, så gör även jag.
Citera
2025-04-18, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Ja så har det varit ända sen jag var liten då det är ett öppet duschrum så inget konstigt för mig. Jag upplever som att vi inte bryr oss så mycket utan att det känns mer naturligt.

SÅ detta är något etniskt kulturellt med andra ord, undra hur man göra i sydeuropeiska länder?
Citera
2025-04-18, 12:25
Medlem
Viktor79xs avatar
När man va liten fanns det oftast nån gammal runkbög i bastun som gav en gåshud. Nån gammal fjärt som alltid hade ett getöga till dom yngre stjärtarna och pittarna. Brr
Citera
2025-04-18, 12:26
Medlem
Citat:
Hade på känn att detta var den egentliga frågan i ts.
Citera
2025-04-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ni som gillar att duscha med andra män känns jävligt gay. Ni har helt klart en hel del gay i er och kanske borde överväga att bli bi. Då kommer antalet potentiella partners dubbleras. Ta chansen!

Personligen så äcklas jag av att stå och duscha med andra män. Motbjudande tanke och gör det aldrig på gymmet, går självklart hem och duschar. Att duscha med kvinnor är en sak, det går. Men att stå där med massa män....

Vet inte hur gammal du är,
På gymnastiken i skolan så duschade man efteråt, och har varit en helt naturlig grej där efter.
Och dom som spelar ishockey, fotboll tror jag duschar efter dom spelat.
Citera
2025-04-18, 12:27
Medlem
Citat:
Så ska det vara, så gör även jag.

På dina texter så verkar det mer vara någon personlig grej att du inte gillar att se eller någon annan ser din nakenhet. Visst, en del människor kanske är lite hänsynslösa medan flertalet ändå visar hänsyn. Men för din del verkar den stora skillnaden ligga i just dina egna tankar och syn på kroppen överhuvudtaget. Kanske en personlig blygsamhet och det kan man ju respektera.

Men det viktiga i sammanhanget är att alla kan inte förändra sina liv för din skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in