2025-04-18, 04:19
Medlem
De hade säkert mångdubbla testosteronhalten och slet dag in och dag ut, för att dö vid 50-årsåldern.

När jag tittar på mitt släktträd och ser alla mina förfäder så tänker jag på vilken jäkla besvikelse jag måste vara i deras ögon. De tittar säkert ner från himlen med förakt.

Tänk er Bonden Bengt som jobbade ihjäl sig och skaffade 10 barn bara för att ättlingarna ska bli transa, kolla på porr hela dagarna och gå i pridetåget. Hade ni sysslat med sånt på den tiden hade ni blivit stenade tills ni frisknade till.
Citera
2025-04-18, 04:24
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
De hade säkert mångdubbla testosteronhalten och slet dag in och dag ut, för att dö vid 50-årsåldern.

När jag tittar på mitt släktträd och ser alla mina förfäder så tänker jag på vilken jäkla besvikelse jag måste vara i deras ögon. De tittar säkert ner från himlen med förakt.

Tänk er Bonden Bengt som jobbade ihjäl sig och skaffade 10 barn bara för att ättlingarna ska bli transa, kolla på porr hela dagarna och gå i pridetåget. Hade ni sysslat med sånt på den tiden hade ni blivit stenade tills ni frisknade till.
Jag tror att de flesta förfäder skulle bli enormt imponerade över hur mycket vi kan idag.
Citera
2025-04-18, 06:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Nej, jag blev inte transa, kollar inte på porr hela dagarna (trots mitt nick) och har aldrig gått i något pridetåg.

Bara för att du gör det betyder inte att alla andra är förtappade!
Citera
2025-04-18, 06:43
Medlem
Citat:

Ja. Det är inte direkt en tanke man får dröja för länge vid. Deprimerande. Tänker också på fiaskot med migrationen. Sveket är så stort att det är svårt att ta in. Inget direkt görs heller av regeringarna. Svårt i EU/demokratier. Långsamt håller oendeln på att ändras men farten är får låg. Sprängdes inatt igen. Den våldsamma migrationstakten gjorde Sverige till ett osäkert land att vistas i.
Citera
2025-04-18, 07:27
Medlem
Citat:

Kanske Bonden Bengt jobbade ihjäl sig för att kunna öveleva, och om han haft chansen hellre hade velat bli transa och kolla på porr hela dagarna?

Gå till vilket fattigt land som helst där folk svälter, ge dem en laptop med massor av perversa porrfilmer och överflöd av mat och omsorg, så ska du se att många av dem ser på porren och därefter blir transor istället för att jobba ihjäl sig.

De som blev transor på bonden Bengts tid skäms inte över sina ättlingar, eftersom de inte fick några barn.
Citera
2025-04-18, 07:29
Medlem
MrWins avatar
Biologiskt sett var det förstås ett misslyckande av våra förfäder. De gener de spred byts nu många generationer senare ut i det "stora folkutbytet."
Citera
2025-04-18, 08:27
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Tja tror nog din ingress säger mer om dig än om färfäderna.
Jag vet att åtminstone min mormors mor skulle vara värdigt stålt och nöjd över mig och minna syskon då vi alla avlagt akademiska examen med forskarnovå som högst då hon själv väldigt gärna hade vilja utbilda sig till lärare, men inte fick.

Tittar jag längre bakåt så är det ju mest bönder men även de hade troligen varit mäkta förundrade över min höga materiella status, hur mycket jag rest och framförallt hur jag fått allt detta med en så liten arbetsinsats. För ur historien ser vi att ingen bryr sig om någon gillar kuk så länge han är duktig och framgångsrik på det han gör för försörjning.
Citera
2025-04-18, 08:49
Medlem
CarlXIIs avatar
Farfar var här midsommar natten 2023, han tyckte jag skötte mig bra. Mormor skulle vara besviken, men det kan kvitta. Tror inte hon själv jobbade särskilt hårt.
Citera
2025-04-18, 09:10
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag tror snarare dom främst hade blivit chockerade av hur bra vanliga dödliga har det.
Även en arbetslös, bidragstagande lallade har det mer lyxigt och lever mer bekvämt än en kung från medeltiden.
Om vi är lyckligare av det kan ju starkt ifrågasättas däremot...
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-04-18 kl. 09:16.
Citera
2025-04-18, 11:07
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag tror snarare dom främst hade blivit chockerade av hur bra vanliga dödliga har det.
Även en arbetslös, bidragstagande lallade har det mer lyxigt och lever mer bekvämt än en kung från medeltiden.
Om vi är lyckligare av det kan ju starkt ifrågasättas däremot...
Jag hoppas de var lyckligare än oss.
Citera
2025-04-18, 16:55
Medlem
Jag tror de skulle vara väldigt besvikna om de såg dagens Sverige.

I stället för att skaffa 8 till 10 barn och sprida ut sig över Sverige och världen skaffar vi i dag bara 1 eller 2.

Det tror jag skulle vara svårbegripligt för dem.

Nästan ingen går i kyrkan på söndagarna. Och de som gör det riskerar att mötas av gayflaggor och HBTQ-predikningar från en kvinnlig, feministisk präst.

Brott utövas öppet och bestraffas knappt längre.

Folk klär sig på ett sätt som de skulle uppfatta som väldigt fult och smaklöst.

Vuxna beter sig som om de vore barn.

Osv. och då har jag bara skrapat på ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in