2025-04-18, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Anledningen till att kvinnor inte gillar prostitution och prostituerade är för att det rubbar deras makt på sexmarknaden. Varför lägga energi på att låta sig hunsas av någon jobbig kärring på tinder när man lika gärna kan betala en snygg 20-åring för en timme och bli nöjd?

I länder där prostitution är lagligt och rimligt prissatt så är kvinnor överlag mycket trevligare än svenska kvinnor.

Eller så har man moral. Hur rubbas min makt av att Susanne 65 år åker till Afrika och köper sex eller "kärlek" av en kille? Lika äckligt oavsett vilket kön som är köparen.

Man har stor makt även i länder där prostitution är laglig. Den känns t.o.m större eftersom killarna visar mer intresse när man rör sig ute. Och man behöver inte vara trevlig.
Citera
2025-04-18, 14:45
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Eller så har man moral. Hur rubbas min makt av att Susanne 65 år åker till Afrika och köper sex eller "kärlek" av en kille? Lika äckligt oavsett vilket kön som är köparen.

Man har stor makt även i länder där prostitution är laglig. Den känns t.o.m större eftersom killarna visar mer intresse när man rör sig ute. Och man behöver inte vara trevlig.

Jag vet inte vad 65-åriga Susanne i Afrika har med något att göra, jag snackar om att kvinnor är mycket trevligare mot män i länder där de vet att de enkelt kan gå och köpa en hora.

Sydeuropeer jagar allt med blont hår (kvinnorna också). Se hur eftertraktad du är i Tyskland eller Holland istället.
Citera
2025-04-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Justin Bieber finder antagligen någon slags tillfredsställelse i att betala för sex. Det finns män som tänder på det sunkiga i att betala för sex, möjligen något element av att känna någon slags dominans i att betala för att person ska göra precis vad han känner för. Antagligen samma fenomen som drabbar Paolo Roberto. Som garanterat inte lär ha några problem att haffa en brud som ställer upp på lite vad som helst. Men sannolikt är det något med tanken på själva betalningen som han går igång på.

Det finns inte en jävla chans att Justin Bieber under sin prime satt på hotellrummet och kände sig orolig över att han inte skulle kunna få "precis som han ville" med någon av de hundratals brudar som skrek utanför hotellet. Alldeles uppenbart tyckte han det var en cool pryl att gå på bordell, eller som sagt har någon kink för att betala en hora.

Du tycks vilja blanda in att det har med utseende att göra. Det har det ju inte. Du inser väl att det är en jävla skillnad på om Ulf Kristersson skulle bli tagen på bar gärning med en prostituerad, än om Keith Richards blir tagen med fem prostituerade? Och Keith Richards är objektivt sett ful som stryk. Och det hade inte spelat någon roll om Kristersson hade sett ut som en tjugofemårig Brad Pitt.

Samma sak om Ulf Kristersson skulle bli gripen med att snorta kokain. Hans karriär är över. Inte en jävel bryr sig om Justin Bieber eller Keith Richards drar några linor.

Så nej, det spelar ingen roll att helt okända Anders Bengtsson i Knäckebröhult ser ut som en exklusiv kalsongmodell om han blir tagen på bar gärning med en prostituerad. Hans sociala nätverk skulle se ned på honom i vilket fall.

Jag tror du missar poängen lite, eftersom du lägger så stor fokus på personens bakgrund.
Diskussionsämnet handlar om att människors åsikter om sexköp inte handlar om något mer än om utseende. Sen att det med vissa jobb medföljer ett ansvar som innebär att man man måste tänka lite extra på hur man beter sig är egentligen helt ovidkommande för tråden.
Huvudpoängen är att eftersom "riktigt snygga" män kan köpa sex utan att det innebär ett problem (av som jag påpekat tidigare majoriteten människor) så finns det inget problem i grunden med att män köper sex. Det blir först ett problem (i majoritetens ögon) när de som inte är riktigt snygga köper sex och ett riktigt stort problem när de som är osnygga köper sex.
Som du skriver, vilket inte har med tråden att göra, så kan de som ändå har lätt att få brudar få för sig att köpa sex. Men Paolo Roberto eller någon av de andra du nämner, förutom 25-åriga Brad Pitt, är inte "riktigt snygg".
Anders Bengtsson tror jag skulle vara oföränderligt populär bland kvinnor i Knäckebröhult även om han skulle betalat en hora för sexuella tjänster, och varför inte? Varför skulle andra se ned på honom bara för att han köper sex? Är han bara sitt sexliv?

Hur resonerar du själv? Ser du ner på Bianca Ingrosso för att hon köper sex?
Vad har du ens med hennes sexliv att göra? Är inte hennes sexliv upp till henne och de hon väljer att ha sex med? Att bry sig om någons sexliv till den grund att man ser ner på personen på grund av att den haft en viss typ av sex är en väldigt inskränkt människosyn som inte borde få finnas kvar på 2000-talet.
Det är därför Knark- och horfestivalen i grund och botten handlar om mänskliga rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hahaha

Vad har du tagit för att komma på något så korkat?

En laglig knark och horfestival?

Hur skulle det någonsin kunna vara lagligt?

Vem fan tror du vill besöka en sådan festival?
Incels?

Som jag förklarade i min tråd om festivalen (FB) Knark- och horfestival! 100% laglig, i Sverige. Vad hade du betalat för en biljett? så inspirerades jag av ett avsnitt av "Extreme Couponing" där Missy drog så många kuponger att hon fick tillbaka pengar av varuhuset, trots att hon handlat varor för över 1000 dollar. Det fick mig att inse att Sveriges rättsystem är uppbyggt på samma sätt och att man kan använda detta till sin fördel.
Jag har inget intresse av att begå brott mot andra som skadar någon annan men jag är intresserad av att tjäna pengar och det finns uppenbarligen en hacka att tjäna i att begå offerlösa brott.
Eftersom svenska rättsystemet är uppbyggt kring "juridiska kuponger" är det bara att dra tillräckligt många av dessa för att få ner straffet till 0 eller ha en handlingsplan för att slippa åtal.

Vem skulle inte vilja besöka en Knark- och horfestival?
Den första i sitt slag och som har möjligheten att förändra samhället i grunden.
Vem vill inte vara där för revolutionen när vi tar åter de friheter som staten har stulit från oss?

Ta en titt på festivalprogrammet så ser du att det är mer än bara knark och horor där:
Citat:
På Stora Horscenen:
- Öppningsprogram - Hororna går upp på scen till publikens jubel.
- Horquiz - Det här visste du inte om hororna på Knark- och horfestivalen.
- Talangtävling - Hororna visar att de kan mer än bara sex.
- "Köpa horan i säcken" - Horor vars kroppar är täckta av säckar säljer sig till högst bjudande. Den som får högst bud vinner även ett pris.
- Svenska Porrstjärnor du minns - Klassiska filmklipp visas och anekdoter samt meet & greet med några av de största svenska porrnamnen från 90- och 00-talet.
- "Den digitala horan" Workshop med svenska Only fans-modeller inkl meet & greet.
- "Torsk på torra land" exklusiv paneldebatt mellan Sveriges kändaste sexköpare. Hit skulle vi kunna bjuda in t ex Dermot Clemenger, Paolo Roberto, Bianca Ingrosso, Niclas Wahlgren, Måns Zelmerlöv, m fl.

På Stora Knarkscenen:
- Öppningsprogram - Festivalens säljare berättar om vilka varor de säljer, till publikens jubel.
- "Mitt bästa rus" Rutinerade knarkare och festivaldeltagare delar med sig av berättelser om knarkruset som förändrade deras liv.
- "Konsten att knarka sig ner till botten utan att tappa sin värdighet" Seriöst samtal mellan Torsten Flink och Mikael Persbrandt om den högfungerande missbrukarens roll i samhället.
- "Vi som valde missbruk framför karriären - 30 år senare" - Paneldebatt med några av vår tids okända talanger. Vad hade det blivit av dem om de inte valde knarket?
- "Mikrodoseringens fördelar" - Störst är inte alltid bäst. Föredrag och öppen debatt.

På Frihetsscenen:
- "Vad är frihet?" Öppen debatt där alla besökare får säga sitt. Är man verkligen "fri" om man inte får köpa knark och horor? Är man verkligen "fri" om staten massövervakar allt vi gör (och förhindrar oss att köpa knark och horor)?
- "Flashbacks historia och roll" - Föredrag av Jan Axelsson
- "Dom kallar oss mods" - Stor debatt mellan Flashback och Reddits moderatorer om deras syn på den fria debatten i Sverige.

På lilla Livsnjutarscenen:
Här spelar de flesta av banden men det kommer även finnas enstaka andra programpunkter:
- Edward Blom och GW Persson debatterar och recenserar de bästa festivaldryckerna.
- "Receptet för en lyckad ungdomsfest? Inga blattar" sa han som ung, Vad är hans recept för en lyckad fest idag? Speciellt föredrag av pojken som vågade trotsa den mäktigaste mannen i Sverige, Fredrik Reinfeldts son.
Senast redigerad av DyraMynt 2025-04-18 kl. 17:47.
Citera
2025-04-18, 17:57
Medlem
Citat:

Jag tror inte att man kan köpa kärlek, eller rättare sagt att den "kärlek" man kan köpa är inte äkta kärlek. Men vad är det som är äckligt i att Susanne köper sex i Afrika? Är du emot Interracial?
Har inte Susanne rätt till ett eget sexliv utan att du lägger dig i och dömer henne för att hennes sexliv inte är likadant som ditt?
Vad skulle du säga om folk la sig i ditt sexliv och dömde dig och sa att du var äcklig bara för att ditt sexliv inte följde deras mall?

Är det inte enklare att bara låta var och en bestämma vilket sexliv de själva vill ha?
Varför måste vissa människor bestämma över hur andras sexliv ska se ut?

Citat:

Vad snackar du om för makt?
Det ser ju ganska illa ut att du skriver att man inte behöver vara trevlig mot andra människor samtidigt som du ser ner på Susanne 65 år som åker utomlands för att få det trevligt i Afrika.
Vem tror du sprider bäst vibes av er på planeten jorden? Den bittra otrevliga dömande LionQueen88 eller glada Susanne 65 år som njuter av Interracial under sitt livs bästa år?
Citera
2025-04-18, 18:03
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Jag tror du missar poängen lite, eftersom du lägger så stor fokus på personens bakgrund.
Diskussionsämnet handlar om att människors åsikter om sexköp inte handlar om något mer än om utseende. Sen att det med vissa jobb medföljer ett ansvar som innebär att man man måste tänka lite extra på hur man beter sig är egentligen helt ovidkommande för tråden.
Huvudpoängen är att eftersom "riktigt snygga" män kan köpa sex utan att det innebär ett problem (av som jag påpekat tidigare majoriteten människor) så finns det inget problem i grunden med att män köper sex. Det blir först ett problem (i majoritetens ögon) när de som inte är riktigt snygga köper sex och ett riktigt stort problem när de som är osnygga köper sex.
Som du skriver, vilket inte har med tråden att göra, så kan de som ändå har lätt att få brudar få för sig att köpa sex. Men Paolo Roberto eller någon av de andra du nämner, förutom 25-åriga Brad Pitt, är inte "riktigt snygg".
Anders Bengtsson tror jag skulle vara oföränderligt populär bland kvinnor i Knäckebröhult även om han skulle betalat en hora för sexuella tjänster, och varför inte? Varför skulle andra se ned på honom bara för att han köper sex? Är han bara sitt sexliv?
Problemet med ditt resonemang är att du observerar att Justin Bieber kommer undan i allmänhetens ögon. Och drar sedan hyfsat ovetenskapliga slutsatser av detta. Du gissar på att det säkert beror på att han är snygg.

Det kan ju enligt ditt eget resonemang lika gärna bero på att han är kanadensare. Vilket ju skulle förklara varför Paolo Roberto inte kom undan med det. Han är ju svensk.
Citera
2025-04-18, 18:34
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad 65-åriga Susanne i Afrika har med något att göra, jag snackar om att kvinnor är mycket trevligare mot män i länder där de vet att de enkelt kan gå och köpa en hora.

Sydeuropeer jagar allt med blont hår (kvinnorna också). Se hur eftertraktad du är i Tyskland eller Holland istället.

Jag skrev: Hur rubbas min makt av att Susanne 65 år åker till Afrika och köper sex eller "kärlek" av en kille?
Eftersom du påstår att kvinnor inte gillar prostitution för att vår makt rubbas och jag inte gillar när kvinnor köper sex. Hur rubbas min makt av att Susanne köper sex?

Dåligt försök. Jag är inte blond, och en blond hora borde väl inte vara svårt att hitta i en storstad som Aten? Jag var lika eftertraktad i Wien.
Nej man blir inte trevligare för att en man kan köpa en hora. Det är nämligen män man inte vill ha att göra med om man är en kvinna med moral.
Citera
2025-04-18, 18:50
Medlem
Citat:

Hur resonerar du själv? Ser du ner på Bianca Ingrosso för att hon köper sex?
Vad har du ens med hennes sexliv att göra? Är inte hennes sexliv upp till henne och de hon väljer att ha sex med? Att bry sig om någons sexliv till den grund att man ser ner på personen på grund av att den haft en viss typ av sex är en väldigt inskränkt människosyn som inte borde få finnas kvar på 2000-talet.
Det är därför Knark- och horfestivalen i grund och botten handlar om mänskliga rättigheter.

Som jag förklarade i min tråd om festivalen (FB) Knark- och horfestival! 100% laglig, i Sverige. Vad hade du betalat för en biljett? så inspirerades jag av ett avsnitt av "Extreme Couponing" där Missy drog så många kuponger att hon fick tillbaka pengar av varuhuset, trots att hon handlat varor för över 1000 dollar. Det fick mig att inse att Sveriges rättsystem är uppbyggt på samma sätt och att man kan använda detta till sin fördel.
Jag har inget intresse av att begå brott mot andra som skadar någon annan men jag är intresserad av att tjäna pengar och det finns uppenbarligen en hacka att tjäna i att begå offerlösa brott.
Eftersom svenska rättsystemet är uppbyggt kring "juridiska kuponger" är det bara att dra tillräckligt många av dessa för att få ner straffet till 0 eller ha en handlingsplan för att slippa åtal.

Vem skulle inte vilja besöka en Knark- och horfestival?
Den första i sitt slag och som har möjligheten att förändra samhället i grunden.
Vem vill inte vara där för revolutionen när vi tar åter de friheter som staten har stulit från oss?

Ta en titt på festivalprogrammet så ser du att det är mer än bara knark och horor där:

Jösses, du är verkligen de lulu.
Citera
2025-04-18, 18:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte att man kan köpa kärlek, eller rättare sagt att den "kärlek" man kan köpa är inte äkta kärlek. Men vad är det som är äckligt i att Susanne köper sex i Afrika? Är du emot Interracial?
Har inte Susanne rätt till ett eget sexliv utan att du lägger dig i och dömer henne för att hennes sexliv inte är likadant som ditt?
Vad skulle du säga om folk la sig i ditt sexliv och dömde dig och sa att du var äcklig bara för att ditt sexliv inte följde deras mall?

Är det inte enklare att bara låta var och en bestämma vilket sexliv de själva vill ha?
Varför måste vissa människor bestämma över hur andras sexliv ska se ut?

Vad snackar du om för makt?
Det ser ju ganska illa ut att du skriver att man inte behöver vara trevlig mot andra människor samtidigt som du ser ner på Susanne 65 år som åker utomlands för att få det trevligt i Afrika.
Vem tror du sprider bäst vibes av er på planeten jorden? Den bittra otrevliga dömande LionQueen88 eller glada Susanne 65 år som njuter av Interracial under sitt livs bästa år?

Det tror jag inte heller. Det var därför jag skrev "kärlek". För det är inte kärlek mellan killen och kvinnan utan snarare en kärlek mellan killen och kvinnans pengar. Eller en önskan om att hon ska ta honom till Sverige.
Jag är emot utnyttjande. Att Susanne kan vara så omoralisk att hon ligger med killen som egentligen inte vill ha henne, eller så är hon dum nog att intala sig att han vill ha henne. Och den idiotin är också värd förakt.
Då får väl folk säga så. Jag vet att jag inte utnyttjar unga killar och köper dom, utan dom vill ha mig.

Ser inte ett dugg illa ut så länge jag inte utnyttjar andra. Om en kille inte kan ta ett "nej" går jag såklart därifrån. Jag stannar inte och är trevlig.
Citera
2025-04-18, 19:28
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Jag skrev: Hur rubbas min makt av att Susanne 65 år åker till Afrika och köper sex eller "kärlek" av en kille?
Eftersom du påstår att kvinnor inte gillar prostitution för att vår makt rubbas och jag inte gillar när kvinnor köper sex. Hur rubbas min makt av att Susanne köper sex?

Dåligt försök. Jag är inte blond, och en blond hora borde väl inte vara svårt att hitta i en storstad som Aten? Jag var lika eftertraktad i Wien.
Nej man blir inte trevligare för att en man kan köpa en hora. Det är nämligen män man inte vill ha att göra med om man är en kvinna med moral.

Nej det var du inte. Toleransgränsen för hur mycket skit män står ut med för lite fitta är mycket lägre på kontinenten än i Sverige. Och kvinnor beter sig därefter.

Jag vet fortfarande inte varför du yrar om gamla kärringar som åker till Afrika och köper negerkuk? De rubbar ingen makt alls, för de har ingen makt på sexmarknaden oavsett vad de gör. Inte ens jämnåriga män är intresserade av dem.

Det handlar inte om att du påstår dig inte vilja ha något med män som köper horor att göra, det handlar om att män tar mindre skit för att få lite fitta om de vet att de bara kan köpa det enkelt och billigt när de vill, och kvinnor anpassar sitt beteende där efter (blir trevligare). Jag har rest mycket, och jag har sett detta själv. Svenska kvinnor är de otrevligaste i världen, just för att de kan. Men i andra länder kan de inte det.
Citera
2025-04-18, 19:35
Medlem
Citat:
Nej det var du inte. Toleransgränsen för hur mycket skit män står ut med för lite fitta är mycket lägre på kontinenten än i Sverige. Och kvinnor beter sig därefter.

Jag vet fortfarande inte varför du yrar om gamla kärringar som åker till Afrika och köper negerkuk? De rubbar ingen makt alls, för de har ingen makt på sexmarknaden oavsett vad de gör. Inte ens jämnåriga män är intresserade av dem.

Det handlar inte om att du påstår dig inte vilja ha något med män som köper horor att göra, det handlar om att män tar mindre skit för att få lite fitta om de vet att de bara kan köpa det enkelt och billigt när de vill, och kvinnor anpassar sitt beteende där efter (blir trevligare). Jag har rest mycket, och jag har sett detta själv. Svenska kvinnor är de otrevligaste i världen, just för att de kan. Men i andra länder kan de inte det.

Det var jag visst. Även om det svider för dig. Män är mer efterhängsna än i Sverige, även om man är nonchalant mot dom.

Nej just det, dom rubbar ingen makt alls. Så ditt påstående om att kvinnor ogillar prostitution för att makten skulle rubbas stämmer alltså inte.
Jag ogillar när Susanne köper sex trots att makten inte rubbas.

Men dom bra männen skulle aldrig komma på tanken att köpa fitta. Så om en torsk skulle välja bort mig för att jag är otrevlig är det ju bara en vinst för mig. Det finns ingen anledning för mig att vara trevlig mot honom.
En bra, snygg kille finns det anledning att vara trevlig emot eftersom man respekterar honom och hoppas få honom.
Det är som sagt inga problem att vara nonchalant och otrevlig. Männen är efterhängsna ändå.
Citera
2025-04-18, 20:08
Medlem
Ja lustigt ju, de flesta här vill ha en oskuld men kan ändå köpa sex av en som tusentals killar varit på?
Citera
2025-04-18, 20:08
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Det var jag visst. Även om det svider för dig. Män är mer efterhängsna än i Sverige, även om man är nonchalant mot dom.

Nej just det, dom rubbar ingen makt alls. Så ditt påstående om att kvinnor ogillar prostitution för att makten skulle rubbas stämmer alltså inte.
Jag ogillar när Susanne köper sex trots att makten inte rubbas.

Men dom bra männen skulle aldrig komma på tanken att köpa fitta. Så om en torsk skulle välja bort mig för att jag är otrevlig är det ju bara en vinst för mig. Det finns ingen anledning för mig att vara trevlig mot honom.
En bra, snygg kille finns det anledning att vara trevlig emot eftersom man respekterar honom och hoppas få honom.
Det är som sagt inga problem att vara nonchalant och otrevlig. Männen är efterhängsna ändå.

Dina runkfantasier är både felaktiga och ologiska. Jag har använt tinder i nästan alla länder i Europa, och ingenstans är kvinnorna så otrevliga och passiva som i Sverige.

Självklart skulle du också ändra ditt beteende om alla slutade svara så fort du skriver något drygt. Det säger sig självt. Och om ingen skrev först till dig på exempelvis tinder så skulle du vara tvungen att faktiskt inleda konversationer.

Gamla kärringar som köper negrer hör inte till ämnet, jag snackar självklart om män som köper sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in