Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Träffar du den olyckliga kärleken?
Vi pratar. Vi bor väldigt långt ifrån varandra men jag var och hälsade på honom senast i februari. Vi sågs som vänner, platoniskt. Men vi älskar varandra och vill hellre ha varandra i våra liv som vänner än att inte ha kontakt alls. Han bjöd in mig för att hälsa på i två veckor, köpte mina flygbiljetter, betalade allt för mig, planerade en drömresa för mig och tog hand om mig som en prinsessa under hela resan. Omständigheterna gör det dock omöjligt att ha en kärleksrelation. Så han ville inte röra vid mig, eller ens se mig i ögonen under resan, eftersom han inte klarade att ha mig igen bara för att förlora mig igen. Och han sa att om han rörde mig, eller såg mig i ögonen , så skulle han falla för mig igen och inte klara att hålla undan sina känslor. Smärtan skulle bli för stor, sa han, och han klarar inte att få sitt hjärta krossat igen.
Båda är singlar, så ingen otrohet inblandad. När vi var unga så var vi tillsammans i tre och ett halvt år och när vi gjorde slut så svor han att aldrig gifta sig med någon annan och aldrig glömma mig, och det löftet har han hållit. Suck…. Det är komplicerat.