• 2
  • 3
2025-04-21, 22:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
Jag känner själv att jag bara haft en riktigt stor kärlek i livet än så länge. Med en kärlek som sträcker sig över tid och rum och varat i 17 år. Tyvärr är det en tragisk och olycklig kärlek (trots att den är ömsesidig).

Hoppas på en ny sådan. Ännu större, men med lyckligt slut.

Förälskad och/eller anknuten har jag dock varit massor av gånger.

Träffar du den olyckliga kärleken?
Citera
2025-04-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Träffar du den olyckliga kärleken?

Vi pratar. Vi bor väldigt långt ifrån varandra men jag var och hälsade på honom senast i februari. Vi sågs som vänner, platoniskt. Men vi älskar varandra och vill hellre ha varandra i våra liv som vänner än att inte ha kontakt alls. Han bjöd in mig för att hälsa på i två veckor, köpte mina flygbiljetter, betalade allt för mig, planerade en drömresa för mig och tog hand om mig som en prinsessa under hela resan. Omständigheterna gör det dock omöjligt att ha en kärleksrelation. Så han ville inte röra vid mig, eller ens se mig i ögonen under resan, eftersom han inte klarade att ha mig igen bara för att förlora mig igen. Och han sa att om han rörde mig, eller såg mig i ögonen , så skulle han falla för mig igen och inte klara att hålla undan sina känslor. Smärtan skulle bli för stor, sa han, och han klarar inte att få sitt hjärta krossat igen.

Båda är singlar, så ingen otrohet inblandad. När vi var unga så var vi tillsammans i tre och ett halvt år och när vi gjorde slut så svor han att aldrig gifta sig med någon annan och aldrig glömma mig, och det löftet har han hållit. Suck…. Det är komplicerat.
Citera
2025-04-21, 23:21
Medlem
Landsbygdens avatar
Tror inte det är någon skillnad mellan könen. Troligen kan man bli kär rätt många gånger. Älska någon, känns som en lite annan grej än att vara kär. Så klart händer det att man tänker på tjejer man varit kär i. Dock sällan.

Jag kan ha fel, men just hopplöst kär, låter som något som blir ovanligare ju äldre man blir.
Citera
2025-04-21, 23:35
Medlem
upplaenningens avatar
Riktiga män blir aldrig kära. Men, kuken måste ju få sitt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in