Citat:
Ursprungligen postat av
draken-yahweh
Jag håller med om att främjande av demokrati inte har varit prioriterat för någon i politiken varken här eller där. Och att covid skapade en dålig konformism. Jag har däremot aldrig märkt att de många myndighetskontakter jag har skulle kunna beskrivas som vänsterliberal.
Men till frågan, skulle du stödja att polisen använder utomrättsliga åtgärder och råkar utvisa fel personer, att turister fängslas i veckor mm. för att genomföra en politik för att rensa ut de illegala?
Det är väldigt enkelt att skilja turister från illegalt invandrade och de som mha bedrägeri skaffat sig PUT eller/och medborgarskap på falska grunder mha aktivistiska myndigheter.
Visa reglerna är väldigt tydliga, de innehas av personer som ej slängt sitt pass, det är tidsbestämt från inträdet in i EU.
Att illegalt invandra helt utan giltiga skäl samt slängt sitt pass är så uppenbart fel och mot gällande lagar att det bara är trams att låtsas som annat, som våra politiker, rättsystem och myndigheter gör. Dessa ska ej tillåtas vistelse bland svenska foket över huvud taget, tills de åkt hem.
Man skulle inte ens behöva sköta deras hemskickande, man kunde bara bygga koncentrationsläger för illegala, där de tvingas vistas så långe de
inte frivilligt väljer att åka hem .