2025-04-17, 21:02
Avslutad
En mig närstående har sagt till en annan man att han får låna tomten tills vidare. Det står ett hus på tomten som är ganska nergånget. Nu har mannen börjat riva och bygga ett nytt hus. Min bror betalar fortfarande elräkningar och räkningar för vatten och sophämtning. Måste min bror fortfarande betala räkningarna?
2025-04-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
En mig närstående har sagt till en annan man att han får låna tomten tills vidare. Det står ett hus på tomten som är ganska nergånget. Nu har mannen börjat riva och bygga ett nytt hus. Min bror betalar fortfarande elräkningar och räkningar för vatten och sophämtning. Måste min bror fortfarande betala räkningarna?

Ja.

Du förstår nog egentligen vad som krävs för att slipp betala el, vatten, sopor? Dvs att man ringer och säger upp dem.

Detsamma gissar jag gäller för han som bygger oxå, har han verkligen gått rätt väg för att få börja bygga?

Det kan bli dyrt att både riva och bygga nytt om man inte har tillstånd.
2025-04-17, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ja.

Du förstår nog egentligen vad som krävs för att slipp betala el, vatten, sopor? Dvs att man ringer och säger upp dem.

Detsamma gissar jag gäller för han som bygger oxå, har han verkligen gått rätt väg för att få börja bygga?

Det kan bli dyrt att både riva och bygga nytt om man inte har tillstånd.
Vilket telefonnummer?
2025-04-17, 21:20
Medlem
Citat:
Vilket telefonnummer?

Till vem?
2025-04-17, 21:22
Medlem
franges avatar
Har nybyggaren bygglov för det han bygger? Om inte, så är han kokt i bajs om du kontaktar byggnadsnämnden i kommunen och anmäler svartbygget.
2025-04-17, 21:23
Avslutad
Citat:
Till vem?
Säger man upp elen kapar dom ledningarna och det blir en stor kostnad att få tillbaka igen.
2025-04-17, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har nybyggaren bygglov för det han bygger? Om inte, så är han kokt i bajs om du kontaktar byggnadsnämnden i kommunen och anmäler svartbygget.
Varför skulle man anmäla svartbygge på sin egen tomt? Kanske min bror blir kokad i bajs.
2025-04-17, 21:26
Medlem
Citat:
Säger man upp elen kapar dom ledningarna och det blir en stor kostnad att få tillbaka igen.

Ja?

Om man nu har ett snart rivet hus, så ser jag inte poängen med att sitta och betala för ingenting, om man nu inte tänker bygga nytt där.
2025-04-17, 21:27
Avslutad
Citat:
Ja?

Om man nu har ett snart rivet hus, så ser jag inte poängen med att sitta och betala för ingenting, om man nu inte tänker bygga nytt där.
Min bror hade tänkt att flytta tillbaka om ett halvår.
2025-04-17, 21:29
Medlem
Citat:
Min bror hade tänkt att flytta tillbaka om ett halvår.

Varför håller de då på att riva huset, om han ska flytta tillbaka dit?
2025-04-17, 21:29
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Varför skulle man anmäla svartbygge på sin egen tomt? Kanske min bror blir kokad i bajs.

Inte din bror som bygger. Det är tredje part som bygger och han har knappast bygglov för att bygga på mark han inte äger.
2025-04-17, 21:30
Avslutad
Citat:
Varför håller de då på att riva huset, om han ska flytta tillbaka dit?
Han går inte att ta på allvar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in