Citat:
Ursprungligen postat av
Dagflickan
Det var inte så nära i tid mellan dokumentären och att hon blev inlagd på psykiatrin. Sonen är nyss fyllde två år. Många olika förändringar i livet samt antidepp som hon åt kan driva in en i mani/hypomani. Vad jag förstår var det hennes första maniska skov.
Hon har ju berättat att hon är bipolär. Diagnostisering bipolaritet.
Det enda konstiga med henne är att det aldrig funnits tecken på hennes psykiska sjukdom. Bipolär händer inte över en natt. Det ligger latent beroende på ens psyke från tonårstid. Om inte tidigare men kan slå ut i vuxen ålder . Men jag har sett detta fenomen i många där
Man alltid vetat att den bekanta är lite speciell , men 15 år senare har dom fått något psykbryt som jag kallar det/ skov . Och först då får dom diagnosen. Men med Filippa har allt verkat vara guld och gröna skogar enligt dokumentären. Jag tror nog det är friskare för henne att inte arbeta åt Bianca ingrosso som själv är labil och borde flytta ut på landet och finna lite harmoni och sluta vara så besatt av pressen och city livet i storstaden med en oönskad baby på halsen