Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Ofta när folk är ensamma och isolerade så beror det på att de ser inte människorna de ändå har runtomkring sig. Börja någonstans. Säg hej.
Sedan om aktiviteter. Folk blir inte kompisar och umgås med varandra bara för att umgås. Alltså att roa sig så kan man lika gärna göra framför tv.
Poängen är att fokusera på sig själv, vilka aktiviteter är roliga att göra. Vissa aktiviteter kräver att man är flera, t ex så brukar man hamna i ett lag om man gillar att spela fotboll...
Så fundera på vad för aktiviteter du tycker är kul och som kräver att man är flera. Sök dig till sådana.
Skit i det här med tjejer, de blir uttråkade av ditt tråkiga ensamma liv så du får ändå inte behålla din tjej utan hon lämnar dig. Skaffa dig ett liv först.
Det är lustigt det där med ensamheten. Det ligger absolut något i det du säger. Man kan vara ensam på så otroligt många sätt.
Jag har över 1000 ”vänner” på Facebook men av olika anledningar inte några nära vänner.
Majoriteten av mina senaste sms består utav post-försändelser kring paket jag beställt. Paket oftast bestående utav skönhetsprodukter. Egentligen helt onödigt, vem ska jag göra min fin för. Möjligtvis mina kollegor, som jag ljuger för om vad jag ska göra på semestern. ”Ja det blir eventuellt Italien med ett par tjejkompisar”. Jag har inga tjejkompisar att resa med. Utöver det är jag totalt ointresserad utav Italien, men har förstått att så inte är fallet för den genomsnittliga svensken, så förhoppningvis kunde jag samla något socialt poäng hos kollegorna.
Inte för att jag ens bryr mig om att bli socialt accepterad. Tror mest jag ljög för att inte placera kollegorna i en socially awkward situation kring min bisarra ensamhet. Tror kanske inte ens jag vill bli socialt accepterad. Ibland njuter jag av ensamheten, men ibland som det däggdjur man är plågas man utav den.
När jag väl kryper ur mitt asociala skal, möter upp någon utav dessa 1000 bekanta för att försöka bota ensamheten, så är det ändå i dessa möten jag känner mig som mest ensam. Man får en kort stund av möte på bar, med förhoppning om att lyckas knyta an djupare. En kort stund av att försöka sälja in sig själv som en potentiell, framtida vän. Fördjupa relationen. Spel för gallerierna kring hur bra man mår och vilket fantastiskt liv man har. För vem vill befrienda en deprimerad enstöring.