• 1
  • 2
2025-05-30, 18:44
Medlem
Vart finns du? Träffas gärna om det är Malmö-Skåne-område
Citera
2025-06-06, 01:12
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ofta när folk är ensamma och isolerade så beror det på att de ser inte människorna de ändå har runtomkring sig. Börja någonstans. Säg hej.

Sedan om aktiviteter. Folk blir inte kompisar och umgås med varandra bara för att umgås. Alltså att roa sig så kan man lika gärna göra framför tv.

Poängen är att fokusera på sig själv, vilka aktiviteter är roliga att göra. Vissa aktiviteter kräver att man är flera, t ex så brukar man hamna i ett lag om man gillar att spela fotboll...

Så fundera på vad för aktiviteter du tycker är kul och som kräver att man är flera. Sök dig till sådana.

Skit i det här med tjejer, de blir uttråkade av ditt tråkiga ensamma liv så du får ändå inte behålla din tjej utan hon lämnar dig. Skaffa dig ett liv först.

Det är lustigt det där med ensamheten. Det ligger absolut något i det du säger. Man kan vara ensam på så otroligt många sätt.

Jag har över 1000 ”vänner” på Facebook men av olika anledningar inte några nära vänner.

Majoriteten av mina senaste sms består utav post-försändelser kring paket jag beställt. Paket oftast bestående utav skönhetsprodukter. Egentligen helt onödigt, vem ska jag göra min fin för. Möjligtvis mina kollegor, som jag ljuger för om vad jag ska göra på semestern. ”Ja det blir eventuellt Italien med ett par tjejkompisar”. Jag har inga tjejkompisar att resa med. Utöver det är jag totalt ointresserad utav Italien, men har förstått att så inte är fallet för den genomsnittliga svensken, så förhoppningvis kunde jag samla något socialt poäng hos kollegorna.

Inte för att jag ens bryr mig om att bli socialt accepterad. Tror mest jag ljög för att inte placera kollegorna i en socially awkward situation kring min bisarra ensamhet. Tror kanske inte ens jag vill bli socialt accepterad. Ibland njuter jag av ensamheten, men ibland som det däggdjur man är plågas man utav den.

När jag väl kryper ur mitt asociala skal, möter upp någon utav dessa 1000 bekanta för att försöka bota ensamheten, så är det ändå i dessa möten jag känner mig som mest ensam. Man får en kort stund av möte på bar, med förhoppning om att lyckas knyta an djupare. En kort stund av att försöka sälja in sig själv som en potentiell, framtida vän. Fördjupa relationen. Spel för gallerierna kring hur bra man mår och vilket fantastiskt liv man har. För vem vill befrienda en deprimerad enstöring.
Senast redigerad av braless 2025-06-06 kl. 01:18.
Citera
2025-06-07, 21:50
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan betala privat för student inom samtalsterapeut- eller psykologprogrammen. Hör med närliggande universitet.

Om du är ensam så kan du hålla på med en hobby och en sport, även om sporten bara är jogging och hobbyn att spela gitarr. Det finns många dåliga musiker som vill spela tillsammans och lära sig spela covers. Om musik inte är din grej så vet du bättre själv vilka hobbys som intresserar dig. Ta din nyfikenhet på mer allvar och lär dig nya saker. Bara för att det är svårt betyder inte att man ska strunta i det. Låt det få ta den tiden det tar.

Sluta titta på TV för det blir man väldigt deprimmerad av. Vissa har nog öppnat fönstret på fjärde våningen och hoppat ut i total apati över SVT.
Senast redigerad av Pungsving 2025-06-07 kl. 21:54.
Citera
2025-07-17, 16:00
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssaften
Jag har många svek bakom mig, både från en kvinna och vänner och lever ett väldigt ensamt liv och hela situationen känns väldigt hopplös och att leva ensam gör att livet för mig känns väldigt meningslöst.

Allting blir ännu värre när man på jobbet får frågor som "vad ska du göra till helgen?" eller "vad ska du göra under din semester?", då blir man dubbelt bestraffad, folk ser på en som ett weirdo. Eller att man inte längre har ett förhållande och aldrig haft en familj.
Att hitta nya umgängeskretsar som en 39-årig man är dessutom väldigt svårt, åtminstone för mig.

Jag har egentligen 2 problem och funderingar;

1, Jag undrar om det finns några aktiviteter/klubbar/något annat som man kan göra i sommar för att eventuellt hitta en kvinna som man på sikt ska ha ett förhållande med, det är extremt svårt med 0 social status och avsaknad av ett intressant liv så jag förstår att det är en svår fråga. Datingappar är rätt så hopplösa för mig så dom faller bort.

2, Jag undrar om det finns några aktiviteter/klubbar/något annat som man kan göra i sommar för att eventuellt knyta an nya kontakter och på sikt även vänner, jag behöver skapa mig ett socialt liv från början. Gärna kretsar där aktiviteter som män föredrar att göra återfinns.

Tack på förhand.

Hur har det gått för dig TS?
Citera
2025-07-17, 16:01
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssaften
Jag har många svek bakom mig, både från en kvinna och vänner och lever ett väldigt ensamt liv och hela situationen känns väldigt hopplös och att leva ensam gör att livet för mig känns väldigt meningslöst.

Allting blir ännu värre när man på jobbet får frågor som "vad ska du göra till helgen?" eller "vad ska du göra under din semester?", då blir man dubbelt bestraffad, folk ser på en som ett weirdo. Eller att man inte längre har ett förhållande och aldrig haft en familj.
Att hitta nya umgängeskretsar som en 39-årig man är dessutom väldigt svårt, åtminstone för mig.

Jag har egentligen 2 problem och funderingar;

1, Jag undrar om det finns några aktiviteter/klubbar/något annat som man kan göra i sommar för att eventuellt hitta en kvinna som man på sikt ska ha ett förhållande med, det är extremt svårt med 0 social status och avsaknad av ett intressant liv så jag förstår att det är en svår fråga. Datingappar är rätt så hopplösa för mig så dom faller bort.

2, Jag undrar om det finns några aktiviteter/klubbar/något annat som man kan göra i sommar för att eventuellt knyta an nya kontakter och på sikt även vänner, jag behöver skapa mig ett socialt liv från början. Gärna kretsar där aktiviteter som män föredrar att göra återfinns.

Tack på förhand.

Har inte threads själv, men det verkar som att på threads så skapar dem trådträffar i olika städer och blir vänner både på internet och irl. Vissa använder också treads för dejting.

Kanske något för dig?
Citera
2025-07-17, 19:27
Medlem
Sommaren är skön. Men den påminner en om hur äckligt jävla ensam man är. Ingen att gå ut och ta en öl med. Ingen att mysa på stranden med eller ha en picknick.

Trist att alltid göra saker ensam.
Citera
2025-08-30, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Sommaren är skön. Men den påminner en om hur äckligt jävla ensam man är. Ingen att gå ut och ta en öl med. Ingen att mysa på stranden med eller ha en picknick.

Trist att alltid göra saker ensam.

Jag lider med dig, sommaren är hemsk och det är sorgligt att inte ha någon att prata eller gå ut med..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in