2025-04-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Såhär fungerar de flesta företag i denna bransch. Callcenter-verksamhet är bland det mest oseriösa som finns. Samma skit med de som säljer postkodlotter och sossarnas lotter. Mångkulturella arbetsplatser med låg snittålder på både chefer och anställda. I telefon med kunder så kallar de sig Hilda och Björn, men egentligen heter de något mer exotiskt.
Callcenterbranschen är en dumpningsplats för personer med få hjärnceller men med en glappande käft och aldrig sinande självförtroende.
Citera
2025-04-19, 02:05
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Blir du förvånad? Det är mest invandrare och gamla tjocka tanter på dessa ställen.
Det var som fan! Har du erfarenhet som anställd själv? Berätta mer!
Citera
2025-04-19, 07:39
Moderator
Gromguttens avatar

Sammanfogat.

/Mod
Citera
2025-04-19, 08:01
Medlem
Ni säger att det är så dålig arbetsplats men ändå så vill många jobba där. Ungdommar gör vad som helst för att få jobb på budbee så klaga inte. Om jag hade sökt jobb då hade jag blivit utkonkurrerad av dom direkt. Så jag tycker inte att ni har rätt att klaga.
Citera
2025-04-19, 08:03
Medlem
Det är nästan omöjligt att få jobb på budbee. Man får inte ens komma på intervju så det är många som vill jobba där. Det säger ganska mycket.
Citera
2025-04-19, 08:39
Medlem
Enterprises avatar
Bolagets VD har en bakgrund i Södertäljes ghetton, vilket nog är en delförklaring.

Från en artikel i Dagens Industrim Digital, maj 2022:

Att Alexis Priftis känner och tycker som han gör kring sin nyvunna rikedom kan delvis förklaras av hans bakgrund. Alexis Priftis växte upp i Södertälje, med en pappa från Grekland och en mamma från Sverige, som båda var utbildade psykologer. Familjen bodde i ett kollektivhus i Lina, som polisen i dag beskriver som ett särskilt utsatt problemområde.

”Jag hade alltid känslan av att jag och mina syskon inte var som alla andra i Lina. Vi var som turister i en tuff verklighet. Jag kommer från en akademikerfamilj och det var alltid självklart för mig att jag också skulle plugga vidare.”

19 år gammal lämnade Alexis Priftis Södertälje och började studera teknisk matematik på LTH i Lund.

”I Lund kom jag i kontakt med svenska medelklassmänniskor för första gången i mitt liv. Jag var förundrad över hur välmående och vänliga alla var. I Södertälje var det mer djungelns lag.”

Alexis Priftis säger att den tuffa miljön från ungdomsåren i Södertälje fortfarande lever kvar i honom.

”Jag märker ju att jag är annorlunda och tänker på ett annorlunda sätt än de människor som jag umgås med i dag, både i jobbet och på fritiden. Jag upplever ofta andra som naiva och godtrogna. Jag är mer misstänksam mot folk och kanske mer cynisk.”

Källa: https://www.di.se/digital/jag-ar-inte-speciellt-rik/
Citera
2025-04-19, 11:48
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det är nästan omöjligt att få jobb på budbee. Man får inte ens komma på intervju så det är många som vill jobba där. Det säger ganska mycket.

Att DU inte får komma på intervju beror mer på dig än att dom skulle ha anställningsstopp.
Citera
2025-04-19, 13:43
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ade-oss-horor/

[b]

Vilket härlig arbetsplats måste det vara ...att jobba på Instabee.
Varför jobba kvar om det är så pass skitig arbetsgivare då?
Bra betalt, bra arbetstider, invandrare?`
Så de bjuder på sprit och sen spelar in alla anställda...ska det vara så????
Tittar man på expressen-bilden så tycker jag ju det verkar stämma
Citera
2025-04-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bolagets VD har en bakgrund i Södertäljes ghetton, vilket nog är en delförklaring.

Från en artikel i Dagens Industrim Digital, maj 2022:

Att Alexis Priftis känner och tycker som han gör kring sin nyvunna rikedom kan delvis förklaras av hans bakgrund. Alexis Priftis växte upp i Södertälje, med en pappa från Grekland och en mamma från Sverige, som båda var utbildade psykologer. Familjen bodde i ett kollektivhus i Lina, som polisen i dag beskriver som ett särskilt utsatt problemområde.

”Jag hade alltid känslan av att jag och mina syskon inte var som alla andra i Lina. Vi var som turister i en tuff verklighet. Jag kommer från en akademikerfamilj och det var alltid självklart för mig att jag också skulle plugga vidare.”

19 år gammal lämnade Alexis Priftis Södertälje och började studera teknisk matematik på LTH i Lund.

”I Lund kom jag i kontakt med svenska medelklassmänniskor för första gången i mitt liv. Jag var förundrad över hur välmående och vänliga alla var. I Södertälje var det mer djungelns lag.”

Alexis Priftis säger att den tuffa miljön från ungdomsåren i Södertälje fortfarande lever kvar i honom.

”Jag märker ju att jag är annorlunda och tänker på ett annorlunda sätt än de människor som jag umgås med i dag, både i jobbet och på fritiden. Jag upplever ofta andra som naiva och godtrogna. Jag är mer misstänksam mot folk och kanske mer cynisk.”

Källa: https://www.di.se/digital/jag-ar-inte-speciellt-rik/
Tack! Bra info! Han kan ju vara rik men han verkar inte fatta vad det är att vara ledare...
Citera
2025-04-19, 18:54
Medlem
lite väl mycket skitsnack härinne av folk som uppenbarligen inte vet hur det ser ut på Instabee. Jobbade där ett tag och det är blandat vad gäller härkomst.
Jag stannade aldrig kvar på fredags-AW:na eftersom jag har barn hemma, men de dåliga cheferna var både svenskar och invandrare.

Folk som skyller på bara ena är antingen avjundsjuka för att de själva aldrirg varit bra nog att få ledarroller på större företag, eller så har den en agenda med sina påhittade uttalanden

Oavsett vilket, detta är ett riktigt skitföretag och det är bra att det här äntligen kommer ut.
Citera
2025-04-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
lite väl mycket skitsnack härinne av folk som uppenbarligen inte vet hur det ser ut på Instabee. Jobbade där ett tag och det är blandat vad gäller härkomst.
Jag stannade aldrig kvar på fredags-AW:na eftersom jag har barn hemma, men de dåliga cheferna var både svenskar och invandrare.

Folk som skyller på bara ena är antingen avjundsjuka för att de själva aldrirg varit bra nog att få ledarroller på större företag, eller så har den en agenda med sina påhittade uttalanden

Oavsett vilket, detta är ett riktigt skitföretag och det är bra att det här äntligen kommer ut.

Kan du utveckla dina erfarenheter av Instabee? Något från TS som du själv upplevt? Är så jävla mycket upprepande skitsnack i övrigt i tråden, så skulle vara intressant att faktiskt få höra något från en som arbetat där.
Citera
2025-04-19, 23:45
Medlem
Gud ska veta hur många såna här oseriösa aktörer som fått härja fritt sen bemanningsbolagen och arbetsförmedlingen stöttat dessa grisar med både subventioner för anställning och absolut noll i form av konsekvenser för ledare. Att arbeta för såna chefer skulle jag inte ägna mig åt i huvudtaget.

Ett stort problem är att vanliga kneg eller arbeten med låga krav har absolut värdelösa fack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in