2025-04-16, 17:19
Medlem
Verkar vara en rejäl olycka som skett på e18 utanför Karlstad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EynORA/person-dod-efter-olycka-pa-e18

En personbil som kört i mycket hög hastighet i motsatt riktning och sedan frontalkrockat med en lastbil och sedan har bilen tagit eld. Föraren till personbilen är nu avliden.

Självmord?
Citera
2025-04-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Verkar vara en rejäl olycka som skett på e18 utanför Karlstad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EynORA/person-dod-efter-olycka-pa-e18

En personbil som kört i mycket hög hastighet i motsatt riktning och sedan frontalkrockat med en lastbil och sedan har bilen tagit eld. Föraren till personbilen är nu avliden.

Självmord?
Ja, det lär vara självmord. Fattar dock inte varför man väljer ett sätt som skadar eller skrämmer andra..
Citera
2025-04-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ja, det lär vara självmord. Fattar dock inte varför man väljer ett sätt som skadar eller skrämmer andra..
Självmord är den ultimata egoistiska handlingen i sig. Många går då hela vägen.
Citera
2025-04-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Självmord är den ultimata egoistiska handlingen i sig. Många går då hela vägen.
Självklart har var och en sitt val att avsluta sig själv. Men man ska minimera elände för blåljuspersonal och andra trafikanter, som i detta fall.
Citera
2025-04-16, 18:47
Medlem
Sjukt sätt att avsluta livet på. Väldigt stor chans att överleva eller får en plågsam död.
Citera
2025-04-16, 18:47
Medlem
Enligt någon som sett saker (läst på Facebook så givetvis en nypa salt i uttalandet) så ska det vara en Tesla som var mötande och den brann och ingen klev ur den. Alltså inte den som körde åt fel håll. Vad som stämmer eller inte vet jag inte. Finns ett klipp på Nya Wermlandstidningen där någon filmar bilen i fel körfält precis innan olyckan.

Jag hoppas inte att det var ett självmordsförsök som tog någon annans liv, men med tanke på hastigheten personen hade som körde mot trafiken så kan det inte vara ett misstag.
Citera
2025-04-16, 19:01
Medlem
Jultrollets avatar
Lade till datum i rubriken samt att en person omkom i händelsen.

/Moderator
Citera
2025-04-16, 19:21
Medlem
Octarests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Enligt någon som sett saker (läst på Facebook så givetvis en nypa salt i uttalandet) så ska det vara en Tesla som var mötande och den brann och ingen klev ur den. Alltså inte den som körde åt fel håll. Vad som stämmer eller inte vet jag inte.

Ur NWT: ”Nu berättar polisen att mannen som körde i fel färdriktning på E18 omkom i samband med olyckan. Anhöriga är underrättade.”
Citera
2025-04-16, 19:25
Medlem
Octarests avatar
Från NWT: ”Två personbilar och en lastbil var inblandade i olyckan, och två av fordonen började brinna.
Nu berättar polisen att mannen som körde i fel färdriktning på E18 omkom i samband med olyckan. Anhöriga är underrättade.
– Även om personen formellt sett inte har identifierats så har anhöriga underrättats om omständigheterna, säger Lars Hedelin, presstalesperson vid polisen.
Personen ska enligt polisen inte vara hemmahörande i Värmland.”
Citera
2025-04-16, 19:45
Medlem
Åkte förbi olyckan strax innan 14. Enda jag kunde se var att lastbilen var tillhörande Rethab ett lokalt bolag. Och den var duktigt brandskadad
Citera
2025-04-16, 19:53
Medlem
Ingen info om vem föraren var?

Jag passerade olyckan MAX 1 minut efter att den inträffat och är inte alls förvånad att människan är avliden.

Förstår dock inte riktigt hur det gått till. Bilen som körde i motsatt färdriktning och krockade med lastbilen stod i rätt färdriktning halvt under lastbilen och brann.

Förstår ju att den snurrat ett halvvarv (minst) i krocken, men det skulle den inte ha gjort om den medvetet gick i fronten på lastbilen.

Bilen verkade inte heller speciellt hoptryckt på längden.

Jag passerade med lastbil så hade bra sikt på bilarna.
Citera
2025-04-16, 21:48
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagisdanne
Sjukt sätt att avsluta livet på. Väldigt stor chans att överleva eller får en plågsam död.

Inte stort chans att överleva front med lastbil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in