2025-04-16, 12:14
Medlem
Jag vet ej om jag har en skev bild av verkligheten.
Tanken med limousine misstänker jag att det ska vara lyxigt och för att imponera på folket när man kommer fram.

Då alla vet att dom ej äger den och hyr den blir man knappast imponerad.
Sen känns bara töntigt att hyra för att ge bilden av att man är rik när man uppenbarligen inte är det. Lite som att köpa dåligt förfalskade märkeskläder.
Kom i en A8 eller S600 och man skulle bli bra mer imponerad.

Vad tycker ni?
Varför åker man limousine?
Ser du någon åka limousine och tänker han är nog rik?
Citera
2025-04-16, 12:23
Avstängd
Du har helt rätt. Oerhört fånigt. Bara White Trash som får för sig att göra det. Skillnad kanske om man åker till Oscarsgalan, men här hemma, nej. Och varför ska den alltid vara vit?
Citera
2025-04-16, 12:24
Avstängd
67arigGubbes avatar
Kanske för att man viii lyxa till det för sig själv samt att man får plats betydligt fler i en limousine än i en 5 sitsig bil.

Finns även minibar mm i limousiner.
Citera
2025-04-16, 12:25
Medlem
Tror nog mest för att det är en händelse man vill fira och då är ju en limo lite mer än en vanlig bil.
Citera
2025-04-16, 12:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Tanken med limousine misstänker jag att det ska vara lyxigt och för att imponera på folket när man kommer fram.

Sen känns bara töntigt att hyra för att ge bilden av att man är rik när man uppenbarligen inte är det. Lite som att köpa dåligt förfalskade märkeskläder.

Vad tycker ni?

På en tidigare arbetsplats så hyrde vi en limmo med chaufför när vi skulle på en julfest i stan. Vi åkte väl runt i kanske 45 minuter och drack bubbel, spelade musik och levde om.
Inget speciellt mer än att vi blev fulla och glada allihopa.

Fördelen med den typen av bil är väl i så fall att man ser sina medpassagerare och kan ha någon form av samtal istället för att sitta i en taxibuss.

Skulle aldrig själv betala extra för en limmo och inget jag blir avundsjuk på personer som åker då man vet att det nästan alltid är en engångsföreteelse.
Citera
2025-04-16, 12:49
Medlem
llundberg57s avatar
Jag tror inte att folk hyr limousin för att imponera på TS eller någon annan, de flesta skiter nog fullständigt i vad andra tycker. De gör det nog för att det får dem själva att känna sig lite glada.
Citera
2025-04-16, 13:40
Avslutad
Limousiner, alla ting och samtliga beteenden såsom t ex tillgjorda dialekter som är menade för att skapa en image för att imponera på andra utan ett specificerat syfte om varför tyder enligt mig på ett andefattigt tomt skal inuti.
Citera
2025-04-16, 14:51
Medlem
Folk hyr limo som en rolig grej och bortser från att de framstår som en rullande svensexa.
Citera
2025-04-16, 15:15
Medlem
Studsbolls avatar
Problemet, om det nu ens är ett problem, är att fordonstypen inte passar den svenska mentaliteten så bra. Människor vill vara lagom och en limo är raka motsatsen. Att kriminella kör runt luder i dem gör saken inte bättre. Om man googlar synonymer till limousine får man träffar på "horkanot". I andra länder är det annorlunda och när mitt företag bedrev handel med ryssar på nittotalet var det limo de ville åka runt i när de var här. Luder fick de dock skaffa själva.
Citera
2025-04-16, 15:26
Medlem
Fula som fan.
Citera
2025-04-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick

Vad tycker ni?

Personligen kan jag hålla med dig i mycket där, men, det beror ju helt på vad det är för limousin…

Om det är de där tramsiga megaförlångda bimbo-vagnarna med glitter o glam, som man knappt kan sitta som folk i och måste krypa runt på knäna inuti för att komma till sätena, så är det megaultrakräkfånigt….

Men, är det de originallimousiner som t ex Cadillac m fl tillverkade fram till car mitten 70tal som är bara lite förlängda och som har bra design och proportioner så kan de vara väldigt stiliga och signalera ”rätt” status etc.

Fåniga…

https://www.bookaclassic.no/lincoln-limousin-eskilstuna/?event=private_wedding&pickup_time=12%3A00&from=Os lo%2C%20Norway&from_lat=59.9138688&from_lng=10.752 245399999993&rental_type=chauffeured

Stiliga

https://www.curbsideclassic.com/blog/vintage-ads-and-brochures/the-most-absurd-cadillac-brochure-shots-ever-a-fleetwood-75-limo-with-a-fifth-wheel/
Citera
2025-04-16, 15:55
Medlem
Visst lite töntigt är det kanske nuförtiden. Väldigt sällan man ser de på röda mattan i Amerika heller tkr ja.

Men om man gör de som en rolig grej ser ja inget fel med det. Vilket ja tror dom flesta ser det som. En rolig grej man förkrökar lite i bilen och sen kör ett par varv runt stan. Oftast brukar limobilarna köra i någon timme och så får man dricka i bilen.

Hade lätt kunnat tänka mig betala för de om man är ett gäng i någon storstad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in