2025-04-16, 07:29
Medlem
Behöver en djuprengöring av säng/ madrass till kontinentalsäng.
Vilket sätt är mest effektivt? Är textilmaskin att rekommendera?
Kan tänka mig att hyra en för att rengöra själv. Tips mottages
Citera
2025-04-16, 07:34
Avstängd
Först dammsuger du madrassen. Sen strör du över bikarbonat eller bakpulver ( som suger upp fukt och tar med sig kvalster på vägen ), du låter det "dra" i en timma eller två, sen dammsuger du upp pulvret. Låt därefter sängen stå och "andas" i ett par timmar. Sen är den ren och fräsch. Eventuellt kan du spraya på lite eterisk olja med en fräsch doft, typ eucalyptus eller citronmeliss.
Citera
2025-04-16, 11:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Behöver en djuprengöring av säng/ madrass till kontinentalsäng.
Vilket sätt är mest effektivt? Är textilmaskin att rekommendera?
Kan tänka mig att hyra en för att rengöra själv. Tips mottages

Man börjar med att googla, det har skribenten ovan gjort.

https://www.google.com/search?q=reng%C3%B6ring+av+madrass&oq=reng%C3%B6ri ng+av+madrass&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyCQgAEEUYORiABDIH CAEQABiABDIICAIQABgWGB4yCAgDEAAYFhgeMggIBBAAGBYYHj IGCAUQRRg90gEI MzI5NGowajeoAhSwAgHxBbVR66fMemZP&client=ms-android-motorola-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Citera
2025-04-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Man börjar med att googla, det har skribenten ovan gjort.

https://www.google.com/search?q=reng%C3%B6ring+av+madrass&oq=reng%C3%B6ri ng+av+madrass&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyCQgAEEUYORiABDIH CAEQABiABDIICAIQABgWGB4yCAgDEAAYFhgeMggIBBAAGBYYHj IGCAUQRRg90gEI MzI5NGowajeoAhSwAgHxBbVR66fMemZP&client=ms-android-motorola-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Jag har googlat men söker något tips som någon provat utöver det som finns att googla.
Tex har någon provat att göra rent med maskin som man kan hyra och om någon med erfarenhet har något bra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in