2025-04-16, 07:03
Medlem
morgonstjaernans avatar
Ja vad händer med världen när man kan skriva ut perfekta kloner av människor? Bra eller dåligt? Hur kommer det påverka samhället och civilisationens framgång alternativt undergång?

Kommer det produceras massa optimala soldater till exempel eller duktiga slavar?
Citera
2025-04-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Ja vad händer med världen när man kan skriva ut perfekta kloner av människor? Bra eller dåligt? Hur kommer det påverka samhället och civilisationens framgång alternativt undergång?

Kommer det produceras massa optimala soldater till exempel eller duktiga slavar?
Mer realistiskt AI-robotar vill och kan arbeta, så kan mänskligheten lata sig.

Kloner är ju fortfarande människor och kommer vilja ha raster, mat, vatten m.m.

Vi människor är redan överbefolkad och skall vi alltså fördubbla det eller fyrdubbla det. För en människa kanske vill ha fler kloner av sig själv?

Bättre och mer relativistiskt om mänskliga robotar kom till. Det är dessutom det som diskuteras och sägs komma till verklighet inom några år, har jag för mig att jag läst.
Citera
2025-04-16, 08:11
Medlem
Nästa steg vore väl att försöka överföra en människas medvetande – och plötsligt har man uppnått evigt liv, om man nu skulle vilja det. Vilka möjligheter hade detta då öppnat upp?

The sky's the limit – vi hade kunnat utvecklas till en extremt intelligent art.
Vi hade kunnat resa kors och tvärs genom rymden, odödliga och ständigt lärande.
Det hade också gjort oss till oerhört känsliga varelser, med en djupare förståelse för både liv och existens.
Om andra raser skulle vilja kriga mot oss, skulle vi ha en armé med en nästan övermänsklig skicklighet – soldater som ständigt skrivs ut, med växande erfarenhet och utan rädsla för döden.

skulle gissa att detta nog hade öppnat ut vår DNAs fulla potential dvs vi hade nog kunnat se mutationer som skapas av stressiga miljöer. Kanske telepati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in