• 1
  • 2
2025-04-15, 21:55
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0
Billigt? När man väl är där så är det billigt men innan det kostar det rätt mycket?

Köra över Öresundsbron kostar väl en 1100:- t&r, sen har du Stora Bältbron som kostar 6-700:-nånting t&r samt färjan över till Puttgarden för runt en femhundring.
Citera
2025-04-15, 22:49
Medlem
Resorna till Tyskland pågår fortfarande för fullt. Jag var ner för en månad sen och klpte en rejäl last sprit och arboga 10.2or, endast eget bruk.

Hembränning däremot har minskat otroligt mycket. Fram tills dess jag fyllde 30 drack jag i princip baga hembränt, men idag är det nästan omöjligt att få tag på. Som andra tidigare har skrivit är det väl mest hobbybrännare som finns kvar. Skulle gärna köpt mig en dunk fint hemkört. Det enda problemet är att jag alltid blir så jävla full på hemkört. Sist spydde jag ner soffan. Efter det har frugan förbjudit mig att handla brännpa.
Citera
2025-04-15, 23:13
Medlem
Verkar vara ovanligt ja.. Känner 3-4 st i Gbg som bränner för eget bruk. Har testat att bränna själv ett par ggr. Blev så inni röven starkt säkert 90%. Mäsk är ju enkelt att göra och funkar att grogga med. Pressar i färsk citrus på högtiderna.
Men att nån bränner i större mängder för att sälja har jag inte hört om på många år.
Citera
2025-04-15, 23:16
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Buss 800 Kr 200 Kg
Va? Hur fan får du 200 kg på en buss?
Citera
2025-04-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Va? Hur fan får du 200 kg på en buss?
Bussen är stor med stora lastutrymmen. Har säkert flera ton med när vi åker hem. Vin Öl Sprit.
Citera
2025-04-16, 12:32
Medlem
SlappTjackBalles avatar
I Mora och Rättvik hålls det fortfarande på en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in