2026-09-25, 11:22
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför skulle han inte få tala på Bokmässan menar du? Conricus sprider inga lögner. Han berättar baserat på fakta vad som egentligen händer när känslor och antisemitism rensats ut.

Här är länken till hans framträdande på Bokmässan. Se det innan du uttalar dig om saker du inte begriper dig på.

https://www.youtube.com/watch?v=ZhW7cEoeYn0

Nej. Däremot är det enligt Segerstedtinstitutet borderline antisemitiskt att hänvisa till "Israels politik" i sådana här sammanhang.

Jo. Att separera judar från Israel är i högsta grad antisemitiskt. Den ledande forskaren i antisemitism, Christer Mattsson, brukar säga att de enda judar som får uttala sig om Israel nuförtiden är de Israelkritiska.

Om du läser vad jag har skrivit ser du att min invändning inte gäller Conricus deltagande på Bokmässan, utan ditt spritt språngande galna påstående att Conricus = judar.

Det fetade: du har fel.
Citera
2026-09-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Om du läser vad jag har skrivit ser du att min invändning inte gäller Conricus deltagande på Bokmässan, utan ditt spritt språngande galna påstående att Conricus = judar.

Det fetade: du har fel.

Conricus är jude, israel och, enligt gängse svensk definition, svensk.

Jag noterar att du inte invänder mot det faktum att halva GP Kultur bestod av material med negativ bild av judar och Israel, vilket ju var det mitt inlägg handlade om.

En sunt fungerande kulturjournalist hade skrivit artikeln om Conricus medverkan på Bokmässan ur ett yttrandefrihetsperspektiv snarare än ett Israelhatarperspektiv.

Har du lyssnat på Conricus medverkan nu? Vad sa han som skulle motivera att judar utestängs från Bokmässan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in