Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-04-16, 22:06
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Dom intervjuade ungen i radio. Han sa att det var albaner.
Citera
2025-04-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Dom intervjuade ungen i radio. Han sa att det var albaner.

Två araber och en alban sa han, innan de fick stopp på honom.
Citera
2025-04-16, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av videopac

Haha! Undra om han får samma respons som nissen tidigare.
Citera
2025-04-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
I förrgår befann jag mig vid 17-tiden på en järnvägsstation nära där jag bor. Det var två små pojkar där med ”majblommeväskor” men de kom inte fram till mig. Idag, på eftermiddagen, besökte jag en relativt stor matvarubutik i staden där jag bor, även där stod ett par småkillar som sålde. Ingen av de jag sett hittills har jag uppfattat som etniskt svenska barn. Har etniskt svenska barn helt slutat sälja majblommor? Tråkigt om det är på det viset.😢
Finns etnisk svenska barn med som säljer men i större orter är majoriteten inte etnisk svensk längre så det kan förklara varför du ser så få som säljer majblommor.
Finns knappast tillförlitlig statistik på det för efter nån generation är alla svenskar för statistiken men det skulle inte förvåna mig om hälften av åldersgruppen 0-18 år inte är etnisk svenska barn.
Citera
2025-04-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Dlovan kan verkligen stå upp för sig själv. "Ska jag bara låta det hända? Man måste alltid försöka. "
Jävla kung helt enkelt.
Absolut. Men nästa gång kommer kanske rånarna utan konsekvenstank använda kniven.
Citera
2025-04-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Varför går Uffe ut just nu och är arg över detta? Svenska pojkar blir rånade hela tiden på jackor och mobiltelefoner av blattegäng. Varför är detta så speciellt?

Han som blev rånad var ett barn 10-12 år och rånad av jämnåriga.

Dessutom symboliserar Majblomman nåt särkillt. Intäkterna går till en ideel förening som hjälper barnfamiljer ekonomiskt etc. Att råna en som säljer majblommor ses väl lika illa som att råna en blind tiggare eller stjäla från en kyrka.

Enligt mig så är det moraliskt mycket värre än att sno jackor och mobiler även om penningvärdet är mindre.
Senast redigerad av DjungelJumbo 2025-04-17 kl. 00:51.
Citera
2025-04-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
https://www.expressen.se/nyheter/sve...e-tre-ranarna/
Citat:
""Han blev då tillsagd att öppna kontantfacket, vilket han vägrade. Det var då en av killarna drog fram en kniv.
– Han sa: ”Ska jag använda den?” Jag sa: ”Använd den.” Jag var inte rädd för honom, säger Dlovan.
De tre killarna rörde sig då därifrån men kom snart tillbaka, i full fart på elskotern.
– De drog i min majblomsväska, hårt. Men jag drog hårdare och kunde hålla kvar den, säger Dlovan.
– Jag går i boxning och ska köra matcher snart. Det kanske är därför jag är stark.""

Bra gjort Dlovan!! Vilken grabb!! Man blir glad att höra sånt här.
Citera
2025-04-17, 01:21
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
I förrgår befann jag mig vid 17-tiden på en järnvägsstation nära där jag bor. Det var två små pojkar där med ”majblommeväskor” men de kom inte fram till mig. Idag, på eftermiddagen, besökte jag en relativt stor matvarubutik i staden där jag bor, även där stod ett par småkillar som sålde. Ingen av de jag sett hittills har jag uppfattat som etniskt svenska barn. Har etniskt svenska barn helt slutat sälja majblommor? Tråkigt om det är på det viset.😢

Idag kan barnen som säljer majblommor få en egen temporär sida i Majblommans webbshop och sälja via sociala medier. Jag kan tänka mig att många föräldrar ser det som ett tryggare alternativ i dagens Sverige, jämfört med att låta barn stå utanför butiker. Det kan till exempel uppstå konflikter med vissa grupper, som romer. Vem vill att deras 10-åring ska bli en måltavla för ett gäng?

https://majblomman.shop/
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-04-17 kl. 01:23.
Citera
2025-04-17, 01:27
Bannlyst
Rånades de på blommorna eller?
Citera
2025-04-17, 11:00
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Och nu har de klippt bort det från Studio Ett när jag skulle lyssna på det igen.
https://www.sverigesradio.se/artikel...tades-med-kniv
Senast redigerad av Centipede 2025-04-17 kl. 11:09.
Citera
2025-04-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Och nu har de klippt bort det från Studio Ett när jag skulle lyssna på det igen.
https://www.sverigesradio.se/artikel...tades-med-kniv

Sanningen får inte komma ut
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här