2025-04-20, 18:20
Medlem
Följande säger Nils Littorin på X.

Citat:
Enligt mamman är Eid den enda religiösa högtid som firas på skolan, där många muslimska barn går.

Citat:
Slutligen: detta är inte en text för eller emot någon religion. Detta är en text FÖR det sekulära samhället där tron ska vara en privatsak. FÖR att skolan ska följa LAGEN och låta Barn vara barn

Så då skall alltså man inte få göra julänglar som julpyssel. Lucia skall inte firas med religiösa inslag. Och tomten bygger ett kristet helgon sankt Nikolaus så inga jultomtar som pyssel. Jag håller med till 100 procent. Bort med alla religiösa inslag i skolundervisningen förutom på religionstimmarna då man skall få lära sig objektivt om alla religioner. Hur är det med påskkärringar? Räkans dessa häxor som religion eller kan de tillåtas?
Citera
2025-04-20, 18:48
Medlem
alicia66s avatar
[quote=kesey|91667246]
Hahaha läst haditherna. Om du lever i 100 år till kanske du kan läsa alla haditherna.

Jag kan inte mycket om islam men jag kan människor. Du är en propagandist och lever I en bubbla. Jag säger ju till dig att jag har många vänner som är muslimer och dom hälsar både god jul och glad påsk, de blir även glada när jag säger god ramadan till dom.

Prova leva ute i världen istället på sociala forum där propaganda och hat frodas så slutar du vara okunnig.
Det är inga riktiga muslimer eller så ljuger dom dig full.
Citera
2025-04-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inga riktiga muslimer eller så ljuger dom dig full.

Ljuger mig full? Hur kan dom ljuga när dom säger god jul och god påsk?
Inga riktiga muslimer? Om dom säger dom är muslimer, fastar och firar Ramadan. Vem är du då säga dom inte är riktiga muslimer för dom är trevliga och säger god jul?

Men du hade ju läst koranen och alla hadither 100 gånger om. Så du är ju världsledande expert på islam och muslimer. Du kanske kan bli nya påven och avslöja hur muslimer inte är människor utan aliens från annat solsystem.
Citera
2025-04-24, 21:58
Medlem
senhackarens avatar
Men oj oj oj så hemskt ungen kommer säkert få traumatiska men av detta.
Citera
2025-04-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Följande säger Nils Littorin på X.

Så då skall alltså man inte få göra julänglar som julpyssel. Lucia skall inte firas med religiösa inslag. Och tomten bygger ett kristet helgon sankt Nikolaus så inga jultomtar som pyssel. Jag håller med till 100 procent. Bort med alla religiösa inslag i skolundervisningen förutom på religionstimmarna då man skall få lära sig objektivt om alla religioner. Hur är det med påskkärringar? Räkans dessa häxor som religion eller kan de tillåtas?

Ja det var längesen som det lagstadgades att skolan skulle vara just en grå och trist bunker för lärande.
Varför ingen tidigare protesterat mot ovanstående är väl för att ingen sett något fel i det. Men faktum kvarstår att skolan länge enligt lag ska vara religionsfri. Ändå ser vi hur bönerum upprättas i dem.
Citera
2025-04-25, 11:26
Medlem
Islamering kallas det. Man diskuterar just nu inom EU's korridorer hur man ska införa Sharia i vissa delar av Europa.. Folkutbytet har börjat har börjat ta fart på allvar nu
Citera
2025-04-25, 11:27
Medlem
Islamering kallas det. Man diskuterar just nu inom EU's korridorer hur man ska införa Sharia i vissa delar av Europa.. Folkutbytet har börjat har börjat ta fart på allvar nu

Malmö är kanske en möjligt första kandidat
Citera
2025-04-26, 23:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vet någon vad som egentligen hände i klassrummet? Vad tvingades man göra?

Bra fråga. Var det ett oskyldigt saft-med-bullar? Eller inte?
Citera
2025-04-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Men oj oj oj så hemskt ungen kommer säkert få traumatiska men av detta.

Synd att du inte säger så till muslimerna när etniska svenskar vill fira svenska traditioner i sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in