• 5
  • 6
2025-04-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Som du?

Jag går ofta med mina hundar och hälsar på sin matte som ligger där, hon som hundarna älskade.
Det gör mig gott, även om hundarna kanske inte begriper vem de hälsar på.
Har spritt askan av mina tidigare hundar på kyrkogården.
Lite vid sidan om mellan två björkar bortom gravarna.
Inte låter jag dom gå på andras gravar, eller bajsa på kyrkogården.
De är promenerade innan och skulle olyckan vara framme tar man naturligtvis upp efter dom.

Tycker du gör det på ett bra och respektabelt sätt.
Citera
2025-04-15, 21:31
Medlem
Snicksnackarens avatar
Bor i princip granne med en kyrkogård. Om det är dåligt väder så är det inte en kotte på kyrkogården, det är dessutom väl inhägnat så jag brukar släppa in hundarna på kyrkogården så att de får springa av sig.

Det är aldrig någon som har klagat men å andra sidan så skäller de inte, och attackerar inte med fysisk skada om det skulle kliva in någon på kyrkogården (har aldrig hänt, har uppsikt).

I en hundrastgård så kom det in en annan hundägare med sin hund och det blev massa skitsnack om mig för att mina hundar gläfsade, men de skadade ingen.

Brukade släppa de att leka på dagisgården tidigare men det kom en kvinnlig väktare en kväll, hon visa tydlig rädsla för hundarna och nu är kyrkogården bäst.
Citera
2025-04-20, 01:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja, det är fullt med så kallade återtagna gravar på kyrkogårdar, under gräsmattor, vägar, träd, nya gravar, osv. Så även utanför kyrkogårdar (kyrkogårdar flyttas ibland).

Det ligger begravda lik lite varsomhelst i samhället. Men det spelar ingen roll så länge det inte finns några anhöriga vid liv. Kyrkogårdar är inte till för de döda, utan för de levande. De döda finns inte längre.
De finns i våra hjärtan
Citera
2025-04-20, 01:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
OUPPLOCKAT hundbajs kan jag absolut se att man kan irriteras över var det än ligger för det luktar fullständigt fan och suger att få intrampat under skorna om man råkar kliva i det, men där är ju problemet att man inte plockat upp bajset oavsett plats. Däremot kan jag inte förstå varför det är ett så stort problem om en hund skiter på en kyrkogård förutsatt att ägaren plockar upp det i en påse och slänger i soptunnan?

Som redan påtalats springer det alltid vilda djur över kyrkogårdar, iaf de som inte ligger mitt inne i en storstad. Katter och kaniner och harar, rävar och grävlingar, rådjur och allehanda fåglar och fä pissar och skiter på gravarna varje dag året om och utan att någonsin plocka upp efter sig så vad fan spelar det för roll om en hund också stänker dit en skvätt då och då? Är hundars piss mer gravskändande än alla andra djurs eller vad är grejen?

Jag är inte hundägare själv men jag har döda släktingar och familjemedlemmar och jag kan verkligen inte se vad det skulle spela för roll om en hund så pissade direkt på min döda fars grav, hunden fattar ju inte att det är en grav och menar ju inget illa med det och pisset är inte annorlunda än vilda djurs piss. Det enda som händer är ju typ att gräsmattan blir lite grönare och finare just där sen bara.
Klart det är mer skändade när du som ägare aktivt tar den dit. Det kan en idiot förstå.
Citera
2025-04-24, 20:55
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaAlfabetet
Orkar inte ens konstatera det självklara men hur fan kan ni rasta er äckliga hund som kissar och bajsar bredvid döda lik?
Det är meningen att man ska hedra dem! Det ska vara en ren plats för tystnad och respekt.

Sen ser man jävla svennebananer ha picknick och rastar sina horhundar som bokstavligen pissar där någons mormor ligger?!!!!!!

DÖDSSTRAFF TACK

Jag har varit i 20 länder i mitt liv och detta fenomen händer bara i Sverige. Sen klagar ni att det skjuts mycket. Ni njuter ju säkert av det. Fyfan jävla äckelland.

Håller med dig. Bor nära en stor kyrkogård, skulle aldrig få för mig att inkludera den i vår hundrunda. Blir så jävla matt när man på håll ser andra hundägare lalla runt där istället för att gå två kvarter till den (bättre) parken.

Säger mig allt jag behöver veta om kvaliten på hundägaren i fråga.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in