2025-04-13, 13:38
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Sg att denna senapstillverkare hade slppt ett par chips nr jag var p Willys och plockade p mig en pse Cheezy Jalapeno p 150 gram, betalade 29 kr. Det r grytfriterade chips och jag upplevde dem som ovanligt smakrika, frmst av jalapeo, en smak jag inte har sett tidigare i chipsvg. De var lite bitiga ocks. Finns ven i smaken Chipotle Black Pepper.
Nej, jag r inte betald av Johnny's, ville bara tipsa om dem. Ngon annan som har testat? Vad tyckte ni?

https://www.johnnys.se/produkter/bbq-buddies/
Citera
2025-04-13, 13:50
Avstngd
67arigGubbes avatar
Synd att de inte r lttrfflade.
Citera
2025-04-13, 14:10
Medlem
Stenhrda, precis som alla andra grdschips, grytfriteringar allt vad det heter...
Mycket krydda p, ja. Smakar mest krydda.
Citera
2025-04-13, 16:51
Medlem
De var horribla. Smakade sjukt ckligt.
Citera
2025-04-22, 13:00
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Synd att de inte r lttrfflade.

Ja, frstr mig inte p slta chips. Chips ska vara rfflade.

Tycker inte smakerna lt s jttegoda, har dock inte testat. Det knns som att oavsett vem som slpper nya chips s r det ungefr samma smaker, variationen r inte s stor. Som redan ppekats i trden brukar grytfriterade dessutom bli vldigt hrda, jag fredrar sprda.
Citera
2025-04-22, 13:04
Medlem
hippilis avatar
Den jalapeno r ganska bra, starka men inte fr mycket.

Den med peppar skulle jag beskriva svartpeppar och man eldar blt pyrande ved smakar inte alls bra.

Glmde tillgga: som ngra skriver tidigare, chips ska vara rfflade s r det bara
Senast redigerad av hippili 2025-04-22 kl. 13:07.
Citera
2025-04-22, 18:15
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, frstr mig inte p slta chips. Chips ska vara rfflade.

Tycker inte smakerna lt s jttegoda, har dock inte testat. Det knns som att oavsett vem som slpper nya chips s r det ungefr samma smaker, variationen r inte s stor. Som redan ppekats i trden brukar grytfriterade dessutom bli vldigt hrda, jag fredrar sprda.

OLW hade Sourcream Onion chips frr som var slta. S jkla goda! Annars hller jag med.
Citera
2025-04-29, 23:02
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det ligger i tiden med grytfriterade chips samtidigt som det skert gr att ta ett hgre pris fr den varianten (folk r vana vid att betala mer fr Lantchips n fr OLW eller Estrella). Kan tnka mig att grytfriterade chips blir vldigt hrda om de r rfflade, drfr r de slta.

Chipotle & Black pepper kndes ganska pongls, smakade mest svartpeppar som hippili skrev (och den smaken finns redan hos flera andra chipsfabrikat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in