2025-04-13, 12:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur kan han vara en idiot och ändå lyckad?

Du menar i samma nivå som Caesar, Ceaușescu, Hitler, Putin, Stalin, Lenin, Erdogan, Kim, med flera?
Citera
2025-04-13, 12:08
Avstängd
Som vanligt en massa önsketänkande och trådens (luddiga) premiss försvinner ur sikte nästan med en gång.
Citera
2025-04-13, 12:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Du menar i samma nivå som Caesar, Ceaușescu, Hitler, Putin, Stalin, Lenin, Erdogan, Kim, med flera?

Ja. Dom verkar få förtroende och folket verkar vilja se dom på plats för ledarskap.
Citera
2025-04-13, 12:11
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Hade Ryssland varit stark så hade dom tagit Ukraina på 2-3 dagar...som lovades. Men nu har det gått över 3 år!
Samma gamla skåpmat, Tompa. Myter och lögner för att lura blåögda europeer att skicka allt mer och mer. Och det har ju fungerat klockrent. I medierna dvs. På fältet är det en helt annan och mycket grym verklighet. Men, men, det är ju bara ukrainare som dör. Skönt att kunna låta andra sköta grovgörat.
Senast redigerad av Tomtekukar 2025-04-13 kl. 12:14.
Citera
2025-04-13, 12:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är toppen att de fick massa drönare (om det var vad du skrev). Förmodligen så är det nog tyvärr för lite dock. Norge som tjänat så många miljarder på Ryzzlands massmord i Ukraina borde nog skicka iväg ännu mer.

Men nu var det inte så jag menade. Europa borde involvera sig mer i att hjälpa Ukraina att inte teckna sjuka avtal med rånaren Trump. Det var så jag menade.

Det kommer! EU har ju börjat sedan något år tillbaka att öka leveranserna. Jag tror att nästa år så kommer det bara spruta ut massa vapen från väst med tanke på att USA sviker.

Leveranserna till Ukraina har ju lovats börja 2026 på riktigt. Just nu så är det mest bara Tyskland & England som skickar. Men när Frankrike, Sverige, Norge, Finland kommer det bli svårt för Ryssland att hålla.

Det bästa USA kan göra är att sanktionera Ryssland så dom får svårare att köpa komponenter Detta tror jag Trump är bra på.
Citera
2025-04-13, 12:14
Medlem
ReijoHervonens avatar
Trump vill åt Ukrainas energi och mineraler det är tydligt. Men jag tror varken Zelensky eller Putin längre lyssnar på Trump. Han har gjort bort sig så ordentligt på sistone så ingen tar längre USA på allvar.
Citera
2025-04-13, 12:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Samma gamla skåpmat, Tompa. Myter och lögner för att lura blåögda europeer att skicka allt mer och mer. Och det har ju fungerat klockrent. I medierna dvs.

Det handlar mera om att Ryssland ska känna på motstånd. Ryssland förbrukar upp sitt material mer och mer. Väst har knappt skickat sitt.
Citera
2025-04-13, 12:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Trump vill åt Ukrainas energi och mineraler det är tydligt. Men jag tror varken Zelensky eller Putin längre lyssnar på Trump. Han har gjort bort sig så ordentligt på sistone så ingen tar längre USA på allvar.

Trump har visat sig som en svag ledare som bara låter. När han inte leverar, varken Musk eller Trump, så börjar dom ifrågasättas deras leverans av storhet och rikedom som dom lovade.
Citera
2025-04-13, 12:16
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Det handlar mera om att Ryssland ska känna på motstånd. Ryssland förbrukar upp sitt material mer och mer. Väst har knappt skickat sitt.
Har sällan läst ett mer verklighetsfrämmande inlägg.
Citera
2025-04-13, 12:17
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ukraina fick 5 miljarder kr i drönare från Norge och England för någon dag sedan.
5 miljarder!!!

En drönare är ju väldigt billig.

Det finns drönare och så finns det drönare. Det är inte nåt smått skit från ÖoB eller Jula de använder! 😅
Citera
2025-04-13, 12:19
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Så är det! Tyvärr får man väl säga, men vi får se vad som händer. Han kanske blir avsatt som president om ett tag.
Citera
2025-04-13, 12:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Det finns drönare och så finns det drönare. Det är inte nåt smått skit från ÖoB eller Jula de använder! 😅

Jag vet. Men vi säger en drönare för 2000 kr kan enkelt smälla sönder en T90.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in