2025-04-14, 07:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Underhåll, barnbidrag, bostadstillägg räknas inte som inkomst, utan är ett skattefritt tillägg från staten o läggs inte in som en inkomst i deklaration.

Lögnen finns ju ändå kvar. Hon har inte 400 kr kvar att leva på efter att räkningarna är betalda.
Om de vill granska att människors lön inte räcker till utan att bidragen behövs för att vardagen ska gå runt så får de väl vara tydliga med det.
Citera
2025-04-14, 08:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
7500 kr så inte jättehög jämfört med många andras.

Så du har 22500 kr kvar efter att hyran är betald och går nätt o jämt runt på det? Skulle vara intressant att se vad du lägger pengarna på.
Men du kanske inte skrev i tråden för att du tycker att pengarna knappt räcker till?
Citera
2025-04-14, 08:05
Medlem
Jag som gillar att ifrågasätta allt i min omvärld, ställer mig frågan: Vad är syftet med alla dessa artiklar som pumpas ut om fattiga KVINNOR?

För lägg märke till att alla jävla artiklar handlar om ensamstående kvinnor och hur synd det är om dem.
Vad är syftet? Vad vill media ha ut av det? Sympati? Vill de påverka något?
Citera
2025-04-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Helt rätt, jag ber om ursäkt. Självklart trissas priserna upp inför skollov. Glömde bort att svenska staten tvingar barnen att gå i skolan varje dag utan chans till en välförtjänt 14-dagars semester ibland. Anledning nummer #1638 till varför jag inte skaffar barn här. Tack för påminnelsen.

Helvete heller att någon ska bestämma över mig och mina när jag får resa och dessutom få vite om jag åker. Det är väl en jävla morot att säga till barnen att om ni får bra betyg och är duktiga så åker vi till Thailand i november när det är mörkt och jävligt.

Håller helt med, så kass som skolan är idag är det mer ett fängelse för barnen än ett ställe där de lär sig saker. Tror de lär sig mer av erfarenheter två veckor i Thailand än att sitta i ett tråkigt klassrum och se på när de andra barnen kastar sudd, skriker och läraren sjukskriver sig för att hon inte pallar med mer.
Citera
2025-04-14, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Jag förstår henne och är i liknande situation.. helsjukt att svenska ensamstående lider medan asylinvandrare får bidrag.

Och vi svenskar lever i lögnen att soc hjälper när man behöver men så enkelt är det inte.

Soc hjälper dig visst ekonomiskt om du är totalt nollad på kontona och inte äger ett enda skvatt. Inte ens en bil. Vissa fall får man ha bil .
Jag har aldrig hört någon med barn som är totalt nollad och inte fått socialbidrag.Då har man vägledigt många i problem till ekonomiskt bistånd. Dom som blir nekade har haft Swish eller äger något.
Asylsökande får inte mycket heller. Människor tror att dom lever i någon lyx.
Men om en kvinna som är ensam stående eller man med barn på heltid så lönar det sig att gå på soc istället för att jobba rent ekonomiskt. Jag håller med att staten måste höja bidragen åt föräldrar som har 100% omsorg över barnen när barnen är under en viss ålder
Citera
2025-04-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Rullar ut menar du

Sorry, kunde inte låta bli.... Själv är jag halv-idiot.
Hahahahahahahahaha
Jag kan gå
Men inte långt
Den står ute
Uterullstolen
Så går ut.
Citera
2025-04-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon har ingen bil, så svårt att ta sig ut till sjöar för att fiska eller att frakta hem begagnade möbler, datorer och dylikt.

Fötter har hon väl?

För övrigt så är det ingen utav oss som föds med bil..
Citera
2025-04-14, 09:33
Medlem
Pungpuckels avatar
Det är så sjukt hur vissa stockholmare är så besatta av att bo där, fastän de inte kan.
Det finns ju t.om fattigpensionärer som sover ute, för att de vägrar lämna det jävla råtthålet Stockholm.

Med hennes lön, hade hon klarat sig galant på någon annanstans i Sverige. Men vissa måste.. måste ... måste krampaktigt hålla sig kvar.
Citera
2025-04-14, 09:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Men råd att åka från Uppsala till Stockholm för en tallrik gröt har hon...
Citera
2025-04-14, 09:45
Medlem
Hade själva dålig ekonomi när barnen var små och visst gick vardagen runt så länge inga större utgifter som ny cykel, dator, telefon eller balettklasser kom upp på tapeten, till och med vinteroveraller var för dyra. Eller sommaren. Vi sponsrades av släkten för att ha råd med Liseberg. Egentligen ska man ju ha minst 10 000 över varje månad så man kan lägga undan och bekosta sådana utgifter och slippa stress. Alla har inte det
Citera
2025-04-14, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det är så sjukt hur vissa stockholmare är så besatta av att bo där, fastän de inte kan.
Det finns ju t.om fattigpensionärer som sover ute, för att de vägrar lämna det jävla råtthålet Stockholm.

Med hennes lön, hade hon klarat sig galant på någon annanstans i Sverige. Men vissa måste.. måste ... måste krampaktigt hålla sig kvar.
Hon bor inte i Stockholm
Citera
2025-04-14, 09:49
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Vad har det med saken att göra? Grejen är att man inte ska skaffa tre barn om man inte har ekonomiska förutsättningar för det. Ganska elementärt egentligen.
Absolut, men det jag menar är att livet inte är statiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in