2025-04-13, 09:31
Medlem
Jag har hittat en lägenhet vid Råbystigen i Bro. Nu undrar jag hur området är? Är det lugnt område? Trivsamt eller oroligt där?
Citera
2025-04-13, 09:43
Avstängd
10% svenska namn, resten klingar på annat:

https://www.hitta.se/r%C3%A5bystigen+bro/personer/2

Lägg någon timma på att besöka området, se hur det känna och skaffa dig en överblick. Första intrycket är ofta viktigt - INNAN du eventuellt flyttar.
Citera
2025-04-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
10% svenska namn, resten klingar på annat:

https://www.hitta.se/r%C3%A5bystigen+bro/personer/2

Lägg någon timma på att besöka området, se hur det känna och skaffa dig en överblick. Första intrycket är ofta viktigt - INNAN du eventuellt flyttar.

Jo det är väl så, var i området och det kändes lugnt, men man vet ju inte?
Citera
2025-04-13, 10:11
Avstängd
67arigGubbes avatar
Googlade råbystigen, bro händelser

Skulle undvika.
Citera
2025-04-13, 10:33
Medlem
MMXXIIIs avatar
Otroligt lugnt område faktiskt. Som en gammal svensk sommaridyll skulle man kunna säga. Det är bara flytta dit direkt!

OM något mot förmodan skulle hända så kanske din port blir sprängd, men inte mer än så.
Citera
2025-04-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Otroligt lugnt område faktiskt. Som en gammal svensk sommaridyll skulle man kunna säga. Det är bara flytta dit direkt!

OM något mot förmodan skulle hända så kanske din port blir sprängd, men inte mer än så.

👀 Så det är inte att rekommendera?
Citera
2025-04-13, 14:39
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerate
👀 Så det är inte att rekommendera?
Inte om du vill bo i ett lugnt område. Hela Bro är ju ett skithål så jag hade undvikt det alla dagar i veckan. Men som någon annan skrev så kan du ju åka dit innan och spana in området för att bilda en egen uppfattning.
Citera
2025-04-13, 15:05
Medlem
Många av händelserna där är ganska spektatulära och uppseendeväckande vilket till viss del hör ihop med ett antal gängkriminella som befinner sig i just Bro.

Man kan nog leva ett lugnt liv där, bara man vänjer sig vid att grannen fick skott i benen, blev beskjuten via fönster, får porten sprängd och så vidare.

Men så är det ju nästan överallt numera.
Citera
2025-04-13, 16:53
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har ingen erfarenhet av det specifika området men Bro hör man jävligt mycket kring. Många kriminella med allt vad det innebär.
Citera
2025-04-14, 21:38
Medlem
Ja Bro är stökigt men tänker att det kanske finns lugnare områden även där..:: men det kanske är naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in