Citat:
Ursprungligen postat av
Minkapten
Vilken årsmodell av Model S är bra?
Vi har en Nissan leaf elbil som vi håller på att sälja då vi aldrig varit nöjd med den och vi har precis köpt en model S 75d free Supercharger 2016.
Vi har provat en 90 och en 100 ( 2018-2019 )och dessa modeller har ju starkare motorer men vi valde ändå 75an pga avtalet om fri laddning.
Vi har precis flyttat till ett hus där de tidigare ägarna kört Tesla och det är monterat laddare för 2 fordon.
Beroende på bostadssituation och pris så valde vi 75an. Jämför vi med vår leaf så är det ett stort kliv uppåt i allt. Jämför vi med 90 och 100 modellen så saknar vi kraften som de bilarna hade.
Vi ska inom en snar framtid köpa in en bil till och då jag har 7 mil enkel resa till jobbet så kommer jag använda 75an då vi har laddstation vid arbetsplatsen.
Min fru har däremot bara 1 mil till sitt arbete och då funderar vi på en modell 90d till henne. Detta då hon även kör till dagis varje morgon och sen har hon inte möjlighet att ladda på arbetsplatsen. Så ekonomisk är det bästa att jag kör 75an då den kommer gå flest timmar i veckan.
Titta gärna på gruffman bils facebooksida där han diskuterar de olika modellerna av Tesla väldigt ingående.