2025-04-13, 00:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
SHL håller på och gräver sin egen grav. Horribelt matchstraff idag på Skelleftespelaren. Den tacklingen var värd högst en tvåa!

Skellefteås bortdömda mål pga att målvakten sökte benen med klubban på motståndaren. Domarna gömmer sig bakom någon regel som faktiskt inte är tvingande utan även går att tolka också. Begriper inte att inte domarna stog på sig. Situationsrummet bestämmer väl inte? Domarna måste ju kunna fatta egna beslut?

Situationsrummet i den matchen tycktes sitta i Brynäs bås, och domarna var usla. Två grova, välövervägda felbeslut som antagligen fick matchen att väga över till Brynäs. Nu hade Skellefteå AIK ändå ställt till detta läge själva genom att sjabbla bort match fyra, och då gick det som det gick.
2025-04-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Det finns flera lag i shl med läktarkultur. Ingt fel med megafon dock.

Tycker inte heller det är fel med megafonen. Tänkte mer på den blekfeta killen, ofta utan tröja och som tittar på en familjeläktare.

Vilka lag i shl har läktarkultur som inte är klappa händerna i takt till någon låt?
2025-04-13, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sitt ni med era töntiga matchtröjor och flaggor och klappa i takt till en check lite ramsa i form av ”andra sidan är ni klara”.

I Sthlm har vi läktarkultur på riktigt och genuint hat ingår där.

Exakt! Alla som håller på ett lag som någon gång har haft plastklappor på läktaren ska bara hålla sin lilla småkukade, mindervärdeskomplexande käft!

Måste vara härligt att ha så mycket komplex mot huvudstaden att man av ren princip kläcker ur sig bonnavisdomar som att "ingen vill ha Stockholmslag i SHL" Tillåt oss normala att småle!
2025-04-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det var ju det domarna gjorde. Du är bara bitter för att SAIK förlorade. Skyll inte på domarna.
Regelboken gäller såväl i juniormatcher som i en SM-final. Sen kan du alltid tycka.... Jag tycker att 5 min var korrekt men anser däremot att det var onödigt att döma bort SAIK-målet.
Det spelar dock ingen roll. Regelboken gäller. All cred till domarna.

Håller inte på något av lagen! Ogillar båda!
2025-04-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Situationsrummet i den matchen tycktes sitta i Brynäs bås, och domarna var usla. Två grova, välövervägda felbeslut som antagligen fick matchen att väga över till Brynäs. Nu hade Skellefteå AIK ändå ställt till detta läge själva genom att sjabbla bort match fyra, och då gick det som det gick.

Typ så kan man sammanfatta det hela.
2025-04-13, 10:19
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Skyll inte på mig. Du bjöd ju på den. Självmål
Ni kommer bli varse.
2025-04-13, 13:49
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bestäm dig.

Ja jag har bestämt mig. Under slutspelet skulle SAIK haft ännu mer utvisningar. 30 stycken
2025-04-13, 13:54
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du har ju inte synts hör förnäms de sista 2 veckorna

Idag är matchstraffet fel Max 2 min
Det bortdömda målet fel bortdömt
Detta bara idag

Precis, jag var borta någon dag för att jag var så oerhört rädd för er. Lol.
Btw, målet var korrekt bortdömt, ni behöver nog läsa på reglerna uppenbarligen. Och tacklingen var extremt våldsam Så 5 min var helt rätt. Plus matchstraff. Sedan skulle SAIK haft minst 10 utvisningar ytterligare i matchen, den här matchen borde nog kunnat sluta med 8 - 2 eller 6 - 0 till Bif. Om reglerna hade följts korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in