2025-04-12, 12:04
Medlem
Hej tror ni man kommer kunna spela in dofter på mobiltelefoner i framtiden vilket år tror ni? Jag gissar på 2065. Eller kanske år 2050 utvecklingen går fort.
Citera
2025-04-12, 12:12
Medlem
VoktorDodkas avatar
99% kommer vara "inspelade" fjärtar.
Citera
2025-04-12, 12:26
Medlem
-=Damian=-s avatar
inte så troligt, för att skapa en specifik doft så behöver ju en massa ämnen blandas och avge sin specifika doft, kanske om du har med dig en speciell tillsats till mobilen där alla ämnen finns redo att blandas och genomgå processer för att kunna avge en doft.
Citera
2025-04-12, 13:54
Medlem
Sereenas avatar
Spela in kanske, men att sedan spela up doften är en annan historia.
Citera
2025-04-12, 14:39
Medlem
ElexirPharmas avatar
Det forskas ju på fullt allvar om exempelvis lukt-tv. Här är en av alla artiklar i ämnet.

Sen tycker jag att det är en sån sak som låter tuffare/roligare än vad det egentligen är. Man lär som med mycket annat trötta rätt fort på att testa.

https://www.m3.se/article/1839687/ja...v-lukt-tv.html
Citera
2025-04-12, 17:16
Medlem
Det vore ju skitkul att kunna spela in och sedan spela upp en doft. Jag ser tusen möjligheter. Allt från reklam för restauranger, skräckfilmer, porr...
Låter strålande!
Hur det skulle lösas rent tekniskt är ju såklart ett problem.

Jag läste för länge sedan om en app man kunde köpa tillsammans med en hårdvara.
Man ställer sin väckarklocka och när den ringer vaknar man till ljudet och doften av stekt bacon.
Faaan vad gött!

Vad fins det mer för skoj man skulle kunna göra förutom att skicka sina fisars doft via messenger?
Citera
2025-04-12, 18:06
Medlem
Arga.pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
99% kommer vara "inspelade" fjärtar.
Fyfan vad trevligt.
Citera
2025-04-12, 18:10
Medlem
Full-Retards avatar
Mobiltelefon i "framtiden". Den mindre tegelstenen kommer försvinna före virtuella doftupplevelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in