2025-04-13, 11:30
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ryssar lär ha orsakat en explosion i en ammunitionsfabrik i Tjeckien som ödelade den. Hur pass sant det är är svårt att veta.
Vore en rätt så stor händelse om Ryssland sprängt en fabrik i eu, och eftersom jag inte ens hört talas om det tidigare så är valet att tro det är desinformation rätt enkelt.
Citera
2025-04-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vore en rätt så stor händelse om Ryssland sprängt en fabrik i eu, och eftersom jag inte ens hört talas om det tidigare så är valet att tro det är desinformation rätt enkelt.

Det verkar ha hänt 2014 och det var ett ammunitionslager. Tjeckien anklarade Ryssland men det är ju mycket behändigt att anklaga Ryssland om någon har klantat sig med något.
Citera
2025-04-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja detta Säpo varnade för. Du får X antal peng för att göra detta. Litet mindre att bara sabba däcken. Jag menar det visar mest på hur desperata ryssen är. De betalar våra missbrukare och psykisk sjuka för att göra skit för dom.

Ja, konstigt att man inte hört mer om sånt här, lär ju vara med som inte har kommit fram i ljuset
Citera
2025-04-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Tror att 90% av Tensta/Rinkeby skulle elda upp betydligt mer för en BMW.

Ja, men det ska vi inte prata om.
Prata om elsparkcyklar i Ghana istället
Citera
2025-04-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jo men jag skulle vara intresserad av att få reda var ryssen är som beställde det har tagit vägen? Han är försvunnen eller så fanns han inte från första början.

Sen så skulle jag vara intresserad av att få förklarat vad Ryssland tjänar på att elda upp en IKEA affär? Hade det varit en stor ammunitionsfabrik eller något annat av strategisk betydelse så hade det låtit mer sansat.

Han har nog gjort sig oanträffbar, någon BMW lär inte dyka upp..

Att ge sig på civila mål, är inte det typ deras specialitet? Det är psykologiskt, för att skrämma opinionen till lydnad.
Citera
2025-04-13, 13:29
Medlem
Citat:
Finns det ett enda fall av ryskt sabotage i väst ens?

Ja, mest spektakulärt var väl mordförsöket mot Reinmetalls VD som avbröts.
Citera
2025-04-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Visar än mer att man ska stötta Ukraina och bekämpa ryssjävlarna.
Visar mer att vi skall låta båda dessa korrupta skitländer krigs själva. Vi skall inte lägga oss i andra länders angelägenheter.
Citera
2025-04-13, 14:12
Medlem
Haha vad hjälper det att bränna IKEA. Ryska eliten dog i Ukraina nu är bara a-lagare kvar.
Citera
2025-04-13, 14:26
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Ja, mest spektakulärt var väl mordförsöket mot Reinmetalls VD som avbröts.
Och vem anklagas, Putin?
Citera
2025-04-13, 15:28
Medlem
jymdjakets avatar
Undrar om man valde Ikea godtyckligt. Sverige är inte så poppis i Ryssland just nu.
Citera
2025-04-13, 16:35
Medlem
Citat:
Och vem anklagas, Putin?
Kreml/Putin/Ryssland/FSB/SVR/Ryska operatörer.

Jag tror man får bo djupt inne i en bubbla och aktivt blunda för att ha missat Rysslands hybridkrigföring.

Vem tror du är den skyldige? Jultomten?
Citera
2025-04-13, 19:07
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Kreml/Putin/Ryssland/FSB/SVR/Ryska operatörer.

Jag tror man får bo djupt inne i en bubbla och aktivt blunda för att ha missat Rysslands hybridkrigföring.

Vem tror du är den skyldige? Jultomten?
Ingen aning, aldrig hört talas om händelsen och att de har bevis för att Ryssland utfört eller anstiftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in