Sg precis den mest underliga videon p youtube.
Orkar inte starta en ny trd s skriver hr.
En kinesisk kvinna (8k prenumeranter, 70k visningar) som gr en video om ett stlle som enligt henne lokalt kallas "shein town". Shein som i fretaget som sljer klder frn kina.
Hon nmner att shien fick arbetsrelaterad skit fr ngra r sedan. S gr hon runt och filmar.
Hon visar lite bra lite dligt, men mest dligt faktiskt. Typ att de jobbar 14-16h om dagen etc.
Jag har genuint aldrig ngonsin sett ngot liknande frn Kina. Det har alltid varit glossigt verdrivet finfint nr det kommer frn Kina. Men denna visar lite dliga sidor, allts en video som i princip rknas som olaglig att filma tidigare, inte bara rykte, utan 100% av alla videos jag sett frn kina pekar p exakt detta.
r detta en omgruppering att anpassa propagandan till Europeiska marknaden nu nr Amerikanska r dd, dr de anser Europeiska marknaden bryr sig mer om (och kper) sdana storytelling, dr Amerikanska marknaden mer bryr sig om (och kper) det pinsamma glossiga, som rligt talat nstan alla videos jag sett frn dom vara.
Eller r det att Kinesiska staten vobblar s pass att Kineser knner att de vgar visa rliga saker utan att bli straffade?
Videon:
https://www.youtube.com/watch?v=fd228YQPn-0