2025-04-12, 00:14
Avstängd
ledare centerpartistis kSkolskjutningen i Örebro

Frida Demervall
Logga ut från Flashback – var en medmänniska i sorgen
8 februari 2025 06:00

Flashback överbelastades och oskyldiga människor har pekats ut som mördare. Människor vill veta vad som hänt, vill förstå. Det är inte konstigt, men det är ack så farligt när rykten tar fart på nätet.

Tids nog kommer vi att veta mer om vad som hänt, och då kan vi analysera hur och vad som hade kunnat göras annorlunda, samt vilka steg vi bör ta för att minimera risken att det händer igen.

Men just nu gör vi bäst i stänga ner Flashback och bara vara medmänniska.

https://www.ljusnan.se/2025-02-08/lo...iska-i-sorgen/
Citera
2025-04-12, 00:17
Medlem
Severlohs avatar
Absolut, lyssna på regimmedia istället, som går ut med ljudupptagningar som manipulerats.
Citera
2025-04-12, 00:21
Medlem
"Logga ut" och "stänga ner" låter som lite olika saker.
Citera
2025-04-12, 00:36
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
"Logga ut" och "stänga ner" låter som lite olika saker.
stänga ner i detta sammanhang tolkar jag är samma som logga ut. Är du invalid också?
Citera
2025-04-12, 01:41
Medlem
Avskyr den där von oben-tonen som många, främst kvinnliga, krönikörer håller sig med. Som om de talade för hela mänskligheten. Narcissister hela bunten.
Citera
2025-04-12, 03:15
Medlem
acid marias avatar
Ts länkar till en sida som kräver inloggning. Frida och hennes make Magnus Demervall startade 2014 ett företag som erbjöd politisk och strategisk rådgivning samt föreläsningar, riktade mot företag och organisationer med en särskild inriktning på politiska processer.

Magnus Demervall hade tidigare varit stabschef för Centerpartiets partiledare Annie Lööf och ordförande för Centerpartiets ungdomsförbund, CUF.

Ingen bryr sig om vad Frida tycker, har inte besökt tråden hon skriver om.
Senast redigerad av acid maria 2025-04-12 kl. 03:19.
Citera
2025-04-12, 03:15
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Absolut, lyssna på regimmedia istället, som går ut med ljudupptagningar som manipulerats.

Det är helt sjukt att TV4 inte blev fällda för det där. Så otroligt oseriöst och oprofessionellt att gå ut med ljudinspelningen och påstå att man hör något som man ej hör för att vinkla det till att Rickard Andersson skulle ha sagt det och att han var högerextrem för att kunna plocka billiga politiska poäng mitt under landssorgen, trots att man de facto inte ens har en aning om vem som pratar eller kan säkerställa vad personen säger. Extremt osmakligt av TV4 att låta folk sitta och gissa fram felaktigheter i en sådan svår stund när många nyligen hade förlorat sina anhöriga!
Senast redigerad av nickeh84 2025-04-12 kl. 03:28.
Citera
2025-04-12, 07:28
Medlem
Grangerillans avatar
Nej, nu tycker jag att vi alla sjunger "we shall overcome".
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Avskyr den där von oben-tonen som många, främst kvinnliga, krönikörer håller sig med. Som om de talade för hela mänskligheten. Narcissister hela bunten.
När jag sitter och tittar på värdegrundsdiplomet som hänger på väggen, iförd min världsfredströja, så kan jag inte annat än tycka synd om alla Dödsknarkarnazistincelputintrollislamofobihomofobe r på flashback som bara hatar.
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Ts länkar till en sida som kräver inloggning. Frida och hennes make Magnus Demervall startade 2014 ett företag som erbjöd politisk och strategisk rådgivning samt föreläsningar, riktade mot företag och organisationer med en särskild inriktning på politiska processer.
Jag undrar vad de pröjsar för en demokratiföreläsning...
Citera
2025-04-12, 08:31
Moderator
Maviels avatar
Rubriken förtydligad. Utgången rubrik:

Logga ut från Flashback – var en medmänniska i sorgen

/Moderator
Citera
2025-04-12, 09:54
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är helt sjukt att TV4 inte blev fällda för det där. Så otroligt oseriöst och oprofessionellt att gå ut med ljudinspelningen och påstå att man hör något som man ej hör för att vinkla det till att Rickard Andersson skulle ha sagt det och att han var högerextrem för att kunna plocka billiga politiska poäng mitt under landssorgen, trots att man de facto inte ens har en aning om vem som pratar eller kan säkerställa vad personen säger. Extremt osmakligt av TV4 att låta folk sitta och gissa fram felaktigheter i en sådan svår stund när många nyligen hade förlorat sina anhöriga!

Här skulle det nog passat bättre om man "loggade ut" från regimmedia istället. När media har blivit en propaganda megafon så har de skjutit sig själva i foten och blir ju mindre relevanta.
Citera
2025-04-12, 09:54
Medlem
Majsmannen2s avatar
Låter som att hon vill ha ett kontrollerande samhälle på exakt sina egna villkor.

Flashback är ju en betydande del av samhället där det finns väldigt mycket gott om medmänsklighet. Ett sätt för många att känna sammanhang.

Men väljer man att plocka russinen som smakar dåligt så kan man givetvis det.

Men dom finns att hitta både som utloggad och som inloggad.
Citera
2025-04-12, 10:43
Avstängd
Frida kanske borde fokusera mera på att vara medmänniska med alla barn som utsätts för centerpedofiler och hänga samt rensa ut dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in