2025-04-12, 18:49
Medlem
Woke och amerikansk vänster är anti-kristna i USA.
Citera
2025-04-12, 18:58
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Woke och amerikansk vänster är anti-kristna i USA.
Så är det.
Detta är människor som kallat andra för rasist, fascist, islamofob, homofob och mycket mer därtill, vissa har till och med sagt upp kontakten med familjemedlemmar och vänner för att de ansågs ha fel åsikter. Att få smaka på sin egen medicin var tydligen beskt.

Men än är det inte försent att göra bot och bättring.
Kanske kan vi en dag börja behandla varandra som medmänniskor igen.
Citera
2025-04-12, 19:11
Förstår inte riktigt vad problemet är?
Citera
2025-04-12, 19:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Visst är den det, och bara för att islam har större problem, så ändrar det inget om kristendomen.

Redan tidigt nittiotal varnade jag för dessa fundamentala kristna och de har inte förnekas sig alls, utan uppfyllt min varning om dom i och med MAGA-sekten och de skenheliga.

Det är inte kristna som håller på med självmordsattacker, lastbilsattacker, massskjutningar etc. Det är inte kristna som kräver att allting ska anpassas till deras religion och sedan går och gråter ut hos DO om de inte får det. Av alla världens religioner så är kristendomen den som är minst skadlig och mest tolerant (vilket iofs är en nackdel).
Citera
2025-04-12, 19:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det är det största problemreligionen de har i USA. Sedan på god tvåa kommer islam. Båda religionerna är dock ungefär lika sjuka och onda.

Just nu så är det kristendomen de försöker prångla in och då är det givetvis den som är det stora problemet. Trump vill styra USA genom att skrämmas med Kristendomen. Till slut så har Trump förstått på allvar varför Kristendomen en gång hittades på. Nu tar han efter. Mycket farligt och skrämmande.

Visst är islam en helt sjuk religion och den bör givetvis utrotas. Men det är kristendomen som är den farliga religionen i USA.

Just när det gäller att de vill börja med utrikesdepartementet och göra det till en testversion av The Handmaide's Tale, så riktar det sig sannolikt mycket mot det sekulära alternativet som växer med stormsteg även i USA när allt fler får modern kunskap bakom pannbenet. De galenkristna republikanerna är livrädda för kunskap.

Se ovanstående svar till klyban.
Citera
2025-04-12, 19:48
Medlem
Citat:
Jag tänker främst på alla ateister som förmodligen mår fruktansvärt dåligt av detta. Det måste vara både skrämda och skämmas något fruktansvärt.

Varför skulle ateister drabbas av det? Så länge dom inte jävlas med folk enbart för att dom är kristna? Det här låter snarare som Sveriges hållning fast med "skydd" för alla religioner inte bara kristna. Ateister kan nog lugnt fortsätta ha sin tro, eller icke tro eller vad man ska kalla det.
Citera
2025-04-12, 19:54
Avstängd
Citat:
Jag i FN som berättare av verkligheten vore lite som handen i handsken. Det vore nåt det.
Om Emma Watson kunde stå där och gnälla, så är det inte mer än rättvist att du får stå där och gnälla att nån random idiot på Flashback inte vill ha transor bland barnen.

Citat:
Kan du inte släppa transorna nu? Det börjar bli tjatigt och ointressant.
De kan väl släppa andras barn först?

Citat:
När det gäller källan så kan du ifrågasätta dem i andra trådar. Om du inte har specifik kritik mot de artiklar tråden bygger på? Har du det så kan du väl svara på det annars så hittar du rätt tråd för dina fantasier.
Politico är för den amerikanska vänstern det Der Sturmer var för nazityskland. Ska vi sitta och diskutera der stuermers bevis på en internationell judisk sammansvärjninig på att styra världen då som kommer från en anonym brunskjorta?

Citat:
“It’s very ‘Handmaid’s Tale'-esque,” said one State Department official, who was granted anonymity because the individual was not allowed to speak openly about internal department affairs.

Anonym tjänsteman som säger det artikelförfattaren vill höra och kopplingen till "Handmaid’s Tale" som är feministisk skräckfantasi får mig att höja ögonbrynen. Dessa människor lever i en fantsivärld där alla män är onda och gudstro är höjden av ondska och bara transor som läser sagor för barn kan rädda oss från världshistoriens värsta onding, inte Adolf hitler, meine herren, nein, das ist Jesus Kristus själv!

Det är bara så att med dessa människor "Politico och deras anonyma tjänstemän" inte kan öppet säga att de dyrkar mammon.

Med Jesus vet alla exakt vad och vem det är man dyrkar, men de anti-kristna, det går inte att veta för att de är "anonyma tjänstemän".
Citera
2025-04-12, 19:58
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Känner inget när jag ser henne... tyvärr.

Nej jag tycker det pga det hon säger och hur illa hon beter sig. Skarp å skarp... Det finns många idioter som objektivt sett är skarpa.

Leavitt är troende katolik och då är hon ju per definition trasig i hjärnan. Så är det oavsett politisk färg. Det finns säkert något videoklipp när hon står med glad min och stolt rapporterar om helvetesorden att ange anti-kristna människor. Hon skulle nog trivas som katten i lådan under den försa tiden som hustru till en av ledarna i en värld som liknar The Handmaide's Tale. Sen så blir det ju ett helvete även för henne också när männen kör över även dem.

Är hon katolik hade hon inte trivts i det samhället. I Gilead avrättas katolska präster och katolikerna lever underground. Styret i Handmaide's Tale är protestantiska fundamentalister. Både Leavitt och Rubio hade fått det svårt om de hade klarat sig från avrättning.
Citera
2025-04-12, 20:15
Medlem
Kan låta oskyldigt, verkliga trakasserier av kristna lär vara sällsynta.

Men det är steg ett ,att vänja folk vid tanken på att ange andra. Sen blir steg två enklare...

På samma tema i mitt tycke är att man börjat köra med lögndetektor för att ta reda på vem som pratat med pressen:

https://edition.cnn.com/2025/04/12/p...aks/index.html

Den här typen av kontroll av myndighetspersonal på vanliga departement har jag aldrig hört talas om i en demokrati.

Helhetsbilden är att Trumpgänget försöker urholka demokratin för en övergång till en auktoritär stat.
Citera
2025-04-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Finns många islamister i USA. Eller du tror USA är befriade från muslimer?? Plus att Antifa är rätt utbrett med i USA. Och just vänsterasen i Antifa gullar väldigt mycket med muslimer.
Tror du det är många muslimer som är anställda på amerikanska utrikesdepartementet?.
Frågan rör nog varken AFA eller muslimer.

Frågan kan tyckas konstig, men det är inte den amerikanska arbetarklassen som berörs.
Tjänstemän på ett statligt departement.
De kanske har röstat på Trump så då får de
vara nöjda
Senast redigerad av mangne 2025-04-12 kl. 21:01.
Citera
2025-04-12, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte kristna som håller på med självmordsattacker, lastbilsattacker, massskjutningar etc. Det är inte kristna som kräver att allting ska anpassas till deras religion och sedan går och gråter ut hos DO om de inte får det. Av alla världens religioner så är kristendomen den som är minst skadlig och mest tolerant (vilket iofs är en nackdel).
Fanatiska kristna mördar, hotar och attackerar läkare, patienter och sköterskor vid abortkliniker.
Det är bombdåd, mordbränder och masskjutningar av enskilda förövare, det är terrordåd av tex Arms of God.

Minst skadlig, mest tolerant?
Rent historisk är det nog den värsta intoleranta, i katolska kyrkans namn.

Gud nåde om nån sa något ofördelaktigt, Gud nåde om snitchers sprang med bud, falskt eller inte - dags att tända bålet.

Hur ska Trump och Rubio bestraffa de som anonymt har pekats ut i angiverisystemet på resp arbetsplats?

Parallellt rensar de ut böcker om förintelsen, plockar ner utställningar över judiska kvinnor och hur kvinnor behandlats av Ku klux klan.
Citera
2025-04-12, 20:50
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Känner inget när jag ser henne... tyvärr.

Nej jag tycker det pga det hon säger och hur illa hon beter sig. Skarp å skarp... Det finns många idioter som objektivt sett är skarpa.

Leavitt är troende katolik och då är hon ju per definition trasig i hjärnan. Så är det oavsett politisk färg. Det finns säkert något videoklipp när hon står med glad min och stolt rapporterar om helvetesorden att ange anti-kristna människor. Hon skulle nog trivas som katten i lådan under den försa tiden som hustru till en av ledarna i en värld som liknar The Handmaide's Tale. Sen så blir det ju ett helvete även för henne också när männen kör över även dem.

Sammantaget så är vi iallafall överens om att Marco Rubios och Trumps inställning till detta är fantastisk vilket är det viktigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in