• 1
  • 2
2025-05-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Och terinfra km-rknare ven fr bensin- och batteribilar.
Tnk om man inte hade rrlig del p el- och vattenmtaren?
Och rrlig vgtrafikskatt baserat hu mycket bilen sliter p vgarna, och hur mycket skadliga utslpp av gummirester tunga bilar alstrar.
Vi r alla lika infr lagen, sgs det - men vissa, dom tyngsta, slipper betala sin andel till vra gemensamma vgar och den luft vi andas.
Hr harmiljparasiterna ngot att bita i, stllet fr utdikningen av vtmarkerna.
Urskta lite o t.
Det har vi i princip redan m brnsleskatten.
Brnsletrstigt stort fordon betalar mer i skatt per mil n en liten puttebil som drar 3 dl milen.
Citera
2025-05-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
14 mnader frn senaste besiktning r freskrivet. Detta fljs dock inte av myndigheten. Om det blir ombesiktning rknar myndigheten 14 mnader frn den ordinarie besiktningen.
ICKE!!!!
Citera
2025-05-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Upplever inte att det r svrt att f tid fr besiktning. Har dock ett annat dilemma. Min sommarbil blir veteran nsta r och hittills har jag alltid besiktigat vart annat r i juni s att jag kan kra hela augusti ret drp. Men nu nr den blir veteran kommer ju besiktning i juni bara glla till juni tv r senare!

S veteranbilsklassningen betyder i praktiken inget alls i mitt fall. Tycker att man borde ftt 26 mnader mellan bes p veternbilar som inte krs s mycket .. tycker vl iofs att man borde besikta bilar med intervall baserat p krstrcka istllet...
Tog fr skerhets skull och kollade senaste besiktningsprotokollet fr en av mina "veteraner" = ver 30 r gammalt fordon.
Besiktades 2024-10-09.
Besiktas senast 2026-10-31.
Fljaktligen 24 mnader senare "senast".

Ge dig till tls tills ditt fordon r 50 r, d behver du inte bekymra dig alls om besiktningstid.
S har jag med ett annat fordon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in