• 4
  • 5
2025-04-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUCKJEWSA
Du har fel. Merparten är ekonomiska flyktingar som reser hem på semester flera gånger varje år.

Länder med få ekonomiflyktingar från Mena länderna har inte alla de massiva problem med våld, kriminalitet och enorma sociala utgifter, vi måste leva med i västvärlden. Av en ren slump är det så att ju mindre inflytande judarna har på ett land ju mindre bajsinvandring kommer det till landet. Titta på Japan, Sydkorea, Ungarn, Tjeckiet, Slovakiet, Slovenien och Polen.

Och vad skulle judarna vinna på en stor invandring till Västeuropa ? Betänk också att Israel har haft en stor invandring till sitt eget land från Mellanöstern.
Citera
2025-04-12, 02:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Finns flera ökenländer med få flyktingar som klarar sig bra.
Citera
2025-04-12, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Sverige är väl ett rätt högavlönat land generellt, så att jämföra öst med Sverige är orättvist.

För det är exempelvis Polens signum, fattigare än Sverige btrf välfärd, därav deras migrationspolitik. I sverige ska vi bara tycka synd om.

Dom lever på vad jordbruket kan ge dessutom Är hemma bäst .
Dom lägger pengar på boende samt en liten jordplätt. Massor av mat.
Samt att dom flyttar till Sverige periodvis men har kvar rötter i Polen.
Får dom socsbidrag i Sverige?
Ett strävsamt folk.
Jag var där med min inneboende -97 på bröllop
Citera
2025-04-12, 08:41
Medlem
Mad monks avatar
Ja hur klarar man sig utan inavlade analfabeter med en medel IQ på 80.
Citera
2025-04-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur klarar sig länder med få flyktingar från Mena länderna?
Varför brakar inte dessa länder ihop med tanke på att lätta jobb i Sverige är mest flyktingar i?
Baltländerna samt öststarna klarar sig!
Extremt bättre än länder som har det annorlunda förstås, går inte ens att jämföra

De har faktiska samhällen, som faktiskt upprätthåller det sk sociala kontraktet o fungerar
rent allmänt.
Till skillnad från våra sk "samhällen"
Citera
2025-04-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Importen av människor till västliga Europa handlar om framtiden. Att få nya arbetare som ska ersätta europeer som går i pension. Pga kvinnor i Europa inte föder barn utan prioriterar shopping och resor och jobb istället, anses arbetskraft behöva importeras istället.

Östländer har låg fertilitet, och kommer drabbas av det hårdare än västvärlden. Det innebär höjda skatter, och en massa andra eventuella problem, som västliga länder hoppas kunna slippa eller åtminstone enbart få lindrigare känningar av.

Det är för tidigt ännu att se konsekvenserna av den stora migrationen till Västeuropa.
Vi kan för stund låtsas att du har rätt, med ovanstående argument tycker du då att importera araber och afrikaner är rätt drag? Om du svarar ja så vill förmodligen alla få veta vad dessa hominider har för kunskaper som Sverige behöver för att fortsätta utvecklas.
Citera
2025-04-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigbak
Vi kan för stund låtsas att du har rätt, med ovanstående argument tycker du då att importera araber och afrikaner är rätt drag? Om du svarar ja så vill förmodligen alla få veta vad dessa hominider har för kunskaper som Sverige behöver för att fortsätta utvecklas.

Min personliga åsikt är att de fåtal miljoner svenskar som finns av världens 8.000 miljoner människor, borde ha ett eget land. Men tja nu ville inte svenska folket ha det så, så det blev inte så tyvärr.

Hemtjänst och vård skriker efter arbetskraft för att vårda främst svenska gamlingar. Förr sköttes dessa jobb av svenska kvinnor, men dagens svenska kvinnor vill inte ha dessa jobb som istället måste ges till utlänningar, varav många inte talar svenska. Inget jag önskat, men utlänningar kanske är bättre än ingenting. Eller så får Sverige dra in kvinnors rättigheter och tvinga dom att jobba inom vården. Men svenska män och kultur skulle aldrig ställa krav på kvinnor, så det kommer aldrig ske.
Citera
2025-05-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Min personliga åsikt är att de fåtal miljoner svenskar som finns av världens 8.000 miljoner människor, borde ha ett eget land. Men tja nu ville inte svenska folket ha det så, så det blev inte så tyvärr.

Hemtjänst och vård skriker efter arbetskraft för att vårda främst svenska gamlingar. Förr sköttes dessa jobb av svenska kvinnor, men dagens svenska kvinnor vill inte ha dessa jobb som istället måste ges till utlänningar, varav många inte talar svenska. Inget jag önskat, men utlänningar kanske är bättre än ingenting. Eller så får Sverige dra in kvinnors rättigheter och tvinga dom att jobba inom vården. Men svenska män och kultur skulle aldrig ställa krav på kvinnor, så det kommer aldrig ske.

Hur klara sig eu länder med liten invandring då?
Citera
2025-05-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur klara sig eu länder med liten invandring då?

Jag antar du syftar på Östeuropa, Polen Ungern osv? De flesta Eu länder har stor invandring av bruna människor.

Jag vet inte, men gissar de länder i öst har en ytterst liten åldringsvård jämfört med Skandinavien. Gamlingar kanske bor hemma med släkten, och har en sådan kultur?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in