• 3
  • 4
2025-04-10, 08:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Klart det har bäst före datum. Men du har fel. Hållbarhetstiden är inte så kort. Glassen vi fick av en bekant direkt från fabriken för ett par veckor sedan har bäst före augusti 2026 (det är inte isglass). Så köper du glass och det har rätt kort bäst före datum har nog glassen legat länge någonstans.

Oj det var en lång hållbarhet ! 18 månader typ

Undrar vad den glassen är tillverkad av. Fryst mjölk, grädde, smör etc har ju en hållbarhet på
3-6 månader.
Citera
2025-04-10, 09:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Oj det var en lång hållbarhet ! 18 månader typ

Undrar vad den glassen är tillverkad av. Fryst mjölk, grädde, smör etc har ju en hållbarhet på
3-6 månader.
Skummjölk, förmodligen.
Senast redigerad av Romper 2025-04-10 kl. 09:40. Anledning: .
Citera
2025-04-10, 09:31
Medlem
Adraxuss avatar
I en digital simulation kan det variera från tugga till tugga. ni behöver inte spela, småjeppar.
Citera
2025-04-10, 10:29
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Det är även min analys. Produktionen har hamnat utomlands. Vid återlanseringen av Igloo häromåret så producerades glassen i Tyskland. Det var bara skit med det.

Kvalitetsdipp på frusen saft? Då är det fan illa.
Citera
2025-04-11, 09:33
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Kvalitetsdipp på frusen saft? Då är det fan illa.

Det var antagligen någon idiot som trodde att det bara var att frysa in saft som ansvarade för produktionen i Tyskland....
Citera
2025-04-11, 12:24
Medlem
Tip Top är det samma glass som tidigare hette Top Hat? Ot. GB glass äter jag inte längre, jävla skitglass. Äter enbart en och annan riktigt glass när jag är i Spanien.
Citera
2025-04-11, 13:39
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Tip Top är det samma glass som tidigare hette Top Hat? Ot. GB glass äter jag inte längre, jävla skitglass. Äter enbart en och annan riktigt glass när jag är i Spanien.

Nä, det är inte samma. Båda är strutar och innehåller vaniljglass. Men Tip Top innehåller en sträng av choklad/nougat i mitten och så är det chokladöverdrag med riscrisp. Top hat är mindre och har en ljusare och mjukare strut med chokladsås och jordgubbssås i mitten.
Citera
2025-04-30, 23:23
Medlem
Flera klassiska glassar har gjorts om och, till exempel, blivit mindre.

Glassjätten GB Glace har nämligen satt ett maxtak för hur många kalorier det får finnas i varje glass.

https://www.sverigesradio.se/artikel...sikerna-mindre
Citera
2025-05-01, 14:36
Medlem
upplaenningens avatar
Det var många år sedan jag åt den. Något jag la märke till när jag gick förbi Pressbyrån var att denna glass kostar 30 kr. Verkar som att jag slutade i rätt tid.
Citera
2025-05-01, 14:55
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel...sikerna-mindre
Från länken
Citat:
Har du haft en favoritglass, till exempel den där på pinne med nougat i? Då kanske du märkt att det blivit mindre nougat i den de senaste åren.
Man får väl anta att det är Nogger som avses.
Det vore intressant att se en gammal och ny innehållsförteckning för Nogger.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in