2025-04-09, 15:17
Medlem
Computerzs avatar
Företag vill inte bjuda in sådana här gnällspikar. De kommer med sin negativitet, låga energi och letar efter oförrätter i varenda detalj. Om KICKs bjuder in till ett trevligt event innan en konsert vill man ha sköna personer som bjuder på sig själva, utstrålar energi och glädje. MuslimTokarna är ointressanta i dessa sammanhang. Hade KICKs bjudit in en somalier hade de klagat på kvot-babbe istället. Det går liksom inte att behaga dessa utan de kommer alltid att vrida på saker o ting.
Citera
2025-04-09, 15:17
Medlem
NoTruces avatar
Det är för mycket somalier i Sveriges video, skulle jag vilja säga.

Trodde den här representationshysterin tog slut typ 2021.
Citera
2025-04-09, 15:50
Medlem
Intelligenss avatar
Tänk att flytta till Japan eller annat asiatiskt land och sedan gnälla på att de tycker något företag på sina event visar för många asiater.
Citera
2025-04-09, 15:51
Medlem
Ibland är jag osäker. Och sedan kommer något sådant här och stör min balans. Det är då jag inser att jag verkligen är rasist. Jag hatar dom verkligen. Somalier. Vilket jävla skitfolk. Korkade, lata, värdelösa. Hon är dessutom tjock. Och ful. Och ensam.
Citera
2025-04-09, 16:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är media som inte får nog. Abdi går deras ärende genom sin approach av att vara svart och ideligen kränkt. Nu såg hon ett tillfälle och använde sig själv som kränkt igen varvid den skattefinansierade mainstreammedia sedan tog tag i saken och hetsade mot Kicks, som tidigare har skrutit med sina mångfaldsprojekt. Nu är man fast där.

Det är sant utan media hade de inte haft någon platform att ropa ut sitt hat mot det land som omhuldat dom gett dom alla chanser i världen samt bidrag som borde gått till svenskar istället. Det är även typiskt för negrer att vara såhär otacksamma snacka skit om vita, de har exakt samma problem med dom i USA.
Citera
2025-04-09, 16:20
Medlem
Måste erkänna att jag själv lagt märke till en viss överrepresentation av minoriteter i reklamer. Vid ett tillfälle kommer jag ihåg att jag tänkte "va, har den svarta pappan och latinamerikanska mamman adopterat ett asiatiskt barn". Jo det kan teoretiskt hända men det luktar mest signal politik. Man funderar mer på hur personerna i reklamerna har träffats och glömmer bort vad det är för produkt. Den andra trenden verkar vara att man försöker hitta så udda personer som möjligt för reklamer. Det är allt ifrån den fräknigaste personen på jorden till personer med vitiligo (verkar jätte inne just nu) till handikapp och funktionshinder. Hade utomjordingarna landat i dag och bara haft reklam som utbildningsunderlag så hade de fått en väldigt skev bild av Sverige. Jo allt och alla hade varit representerade men det hade inte varit särskilt representativt. Jag skulle inte ta min observation så långt som att gå ut i media med den dock - vilket uppenbarligen var av betydelse för personen som försökte kasta Kicks under bussen.

Däremot finns det en jätte irriterande sak som jag skulle kunna tänka mig att skicka ett mail till klädeskjedjor om; När de använder en 50 kg men 2 m lång modell för kläder. Det är av mindre betydelse att det alltid är en somalier men det är också ganska uppenbart att det är därför han är där. Det är helt omöjligt att få en uppfattning om hur kläderna ser ut på en normalbyggd person.
Senast redigerad av MDchlorian 2025-04-09 kl. 16:29.
Citera
2025-04-09, 16:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är sant utan media hade de inte haft någon platform att ropa ut sitt hat mot det land som omhuldat dom gett dom alla chanser i världen samt bidrag som borde gått till svenskar istället. Det är även typiskt för negrer att vara såhär otacksamma snacka skit om vita, de har exakt samma problem med dom i USA.

Ja media måste ha någon som saknar lojalitet till Sverige och därmed vill fronta sig själv i sådana här skitiga och antisvenska drev om påhittad rasism. Men som jag sagt tidigare, Kicks har sig själva att skylla.
Citera
2025-04-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Somalie muslimers hyckleri. Dom bär kyskhet uniform för att inte locka till män. Samtidigt sminkade som horor.
Japp, hon strävar efter att vara mannens våta dröm;
horan-madonnan.

Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.
Känn på det.
Så långt går hon för att konkurrera ut andra kvinnor.
Kan man tänka sig ett vidrigare systerskap.
Citera
2025-04-09, 16:36
Medlem
Kicks arbetar nu för fullt med Anticimex för att få fram en likmasklotion.

Lie-kvinnorna behöver ytterligare gynna likmaskarna i de runda bona under sjalarna.
Citera
2025-04-09, 16:49
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
https://nyheter24.se/noje/1389805-ki...erade-inlagget

Hur fan har en somalier mage att klaga på att svenska tjejer syns i en video i Sverige? Och varför är Kicks så skitnödiga att de raderar denna?

Så du skiljer på somaliska och svenska tjejer?

I sverige är alla svenskar.. ursprung är inget hinder för att räknas som ursvensk.
Svenskar har väl alltid varigt svarta?
Citera
2025-04-09, 20:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Min tanke är att det set ut som det gör för att de beslöjade muslimska kvinnorna inte söker sig till dessa sammanhang. Kicks gör helt fel som ber om ursäkt eftersom Kicks inte gjort något fel.

Och Abdi och hennes medsystrar kan ju vara blondiner de med, vad vet vi? Vi får ju aldrig se deras hår.

Normen numera i all TV-reklam är ju svart man med vit kvinna, aldrig någonsin ser vi den i verkligheten mycket vanligare kombinationen fet vit gubbe med smal thailändsk fru.

Den mångfald vi serveras speglar inte mångfalden.
Citera
2025-04-09, 20:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hön stör sig ju på att Kicks använder mörkhyade i reklamen för att låtsas vara inkluderande, sedan bara bjuder in vita på eventen. Då kan de ju skippa reklamen.

Som jag sagt, tror inte somaliskor med täckt hår är särskillt intresderade av de eventen, är de det så är de garanterat välkomna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in