2025-04-09, 07:54
Avstängd
Borde inte tjockisen fråga sig och beklaga sig över varför hennes släkt tvingar henne att bära slöja och hotar hedersmörda henne om hon tar av den? Är inte det ett större problem?

Sen kan man ju fråga sig om alla i Sverige ska behöva se hennes islamistiska hedersförtryckarklädsel. Det om något är ju kränkande.
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-09 kl. 08:00.
Citera
2025-04-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror du har fel. Hade du rätt hade kvinnor röstat mer som män.

De ligger långt efter. Men det finns ju en trend även hos dem att gå till "höger".

Och intresset för "klimat", asylaktivism och liknande har dalat och nästan dött även hos unga tjejer.

Kvinnor och tjejer påverkas mer av grupptryck och av vad som står i media. Så det finns definitivt en stor skillnad mellan könen.

Men jag är helt övertygad om att även många av dem upplever sådant som tex. att Kicks plockar bort bilder på blondiner för att behaga invandrare som djupt obehagligt.
Citera
2025-04-09, 08:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, hon såg uppenbarligen en chans att göra ett typiskt wokepolitiskt utspel. Vilket hon bedömer stärker hennes varumärke inom den målgrupp som följer henne. Tyvärr har hon nog rätt där. Det handlar inte direkt om några raketforskare utan snarare om väldigt lågintelligenta tjejer som fått lära sig att vit= dåligt och som är mer eller mindre förprogrammerade att applådera alla anklagelser om rasism, oavsett hur löjliga. Samt invandradre som bär på rasism mot svenskar och som därför applåderar även de. Självklart ska något så hemskt som bilder på blondiner inte få finnas i deras Sverige.

Nu har jag inte koll på vilka som sitter i Kicks ledning men jag gissar att det är personer som hatar Trump, älskar HBTQIA+, anser att transvestiter skall få gå på flickornas toalett, anser att det är fint med reklambilder på somaliskor i slöja, för det provocerar deras hatobjekt nr 1: "SvÄrjevänner" (medvetet felstavat för att markera klassförakt) och ännu värre Trumpanhängare. De är ju -fober och -ister!!!

Så, som sagt, jag tror att de blev glada över chansen att få visa att deras sympatier är hos somaliskan och att de också tycker att bilder på blonda och blåögda människor inte hör hemma i dagens mångkulturella Sverige....

Kicks ingår i Axel Johnsongruppen som ägs av Antonia Ax:son Johnson. Hon har varit politiskt engagerad i liberalerna, men ville redan 2018 tillsammans med flera företagsledare att de borgerliga partierna skulle ta stöd av SD. Detta orsakade en del rabalder i media. Däremot har hennes koncern sysslat länge med mångfald. Förklaringen är enkel. Kicks kunder är förortsbrudar och svenska tjejer från medel och lägre klass. Så även deras anställda. Det är alltså grupper med liten eller inget inflytande i samhället. Därför går det bra att sortera bort blonda tjejer i reklamen - om den mediala trenden är sådan - eftersom de tjejer som har inflytande ändå inte handlar på Kicks eller är anställda där.

Läs gärna denna artikel i GP från 2023.

Citat:
Just möten på individnivå är den gemensamma nämnaren för de olika projekten i Öppna dörren, en paraplyorganisation och nätportal som nu lanseras av Axfoundation, en icke vinstdrivande verksamhet grundad av Ax:son Johnson.

Satsningen går ut på att få människor som har olika bakgrund men kanske liknande yrkestillhörighet, intressen eller livssituation att träffas över exempelvis en fika eller en middag. Målet är att matcha ihop 10 000 personer under nästa år.
https://www.gp.se/ekonomi/miljardare...d-96071cff4df4

Kicks rättar alltså sin profil efter vad media vill. Nu släppte man garden varvid medias över allt närvarande möjliggörare, denna gång genom Kaeli Abdi, för ett antirasismdrev öppnade upp för ett sådant. Det blir så när man satsat enormt mycket på mångfaldsprojekt. Då får man stå för det i all evighet.
Citera
2025-04-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
. ..
Ni som blir upprörda över detta är nog inga storkunder hos Kicks oavsett.
Jodå, jag var guld-medlem hur länge som helst (man handlar för minst 3000 spänn/år och måste fortsätta göra det).
Men nu har jag halkat ner till silver. Kicks i Hornstull stängde och då försvann Laila.
Nu, när man går in i en Kicks är det bara mena-kvinnor som jobbar och, som tydliggjorts av Kicks nu, svenskor får inte visas/göras vackra.
Citera
2025-04-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Sen när är det fel att uppmärksamma något man tycker är fel?

Nä det är det aldrig
Citera
2025-04-09, 08:47
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är större chans att hon ska finna slavhandlare i sin släkt än någon vit europé skulle göra.

Ja, så är det också. De flesta vita i väst härstammar från människor som utsattes för etnomord när den förkristna kulturen avtvingades och alla var tvungna att bli kristna. Vilket innefattade fruktansvärda övergrepp som tex häxförföljelserna. Tidigare var det som kallades för häxeri en viktig och respekterad del av vår kultur i Europa.
De flesta européer härstammar från människor som var väldigt fattiga och livegna. Det är enbart adeln och den ”riktiga” överklassen som är släkt med de som härjade och koloniserade under upplysningstiden och senare.
Vilket är en anledning till att det blir så arga motsättningar i diskussioner när vilken ljus person som helst blir kallad ”coloniser” enbart pga sin fenotyp.
Citera
2025-04-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jodå, jag var guld-medlem hur länge som helst (man handlar för minst 3000 spänn/år och måste fortsätta göra det).
Men nu har jag halkat ner till silver. Kicks i Hornstull stängde och då försvann Laila.
Nu, när man går in i en Kicks är det bara mena-kvinnor som jobbar och, som tydliggjorts av Kicks nu, svenskor får inte visas/göras vackra.
Hoppas Laila fick ett bättre betalt jobb.
Citera
2025-04-09, 08:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tycker hon ska skippa Sverige. Hon visste att hon kom till ett nordeuropeiskt land men lämnade ändå sitt arabland för det var inte bra nog.

Varför är de här människorna ALDRIG NÖJDA? De får fred, frihet, demokrati, barnkonvention, lagar, regler, yttrandefrihet osv. Pengar. Men de är ALDRIG nöjda.

Kanske ligger felet inte hos Sverige.

Det är media som inte får nog. Abdi går deras ärende genom sin approach av att vara svart och ideligen kränkt. Nu såg hon ett tillfälle och använde sig själv som kränkt igen varvid den skattefinansierade mainstreammedia sedan tog tag i saken och hetsade mot Kicks, som tidigare har skrutit med sina mångfaldsprojekt. Nu är man fast där.
Citera
2025-04-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kicks ingår i Axel Johnsongruppen som ägs av Antonia Ax:son Johnson. Hon har varit politiskt engagerad i liberalerna, men ville redan 2018 tillsammans med flera företagsledare att de borgerliga partierna skulle ta stöd av SD. Detta orsakade en del rabalder i media. Däremot har hennes koncern sysslat länge med mångfald. Förklaringen är enkel. Kicks kunder är förortsbrudar och svenska tjejer från medel och lägre klass. Så även deras anställda. Det är alltså grupper med liten eller inget inflytande i samhället. Därför går det bra att sortera bort blonda tjejer i reklamen - om den mediala trenden är sådan - eftersom de tjejer som har inflytande ändå inte handlar på Kicks eller är anställda där.

Läs gärna denna artikel i GP från 2023.

https://www.gp.se/ekonomi/miljardare...d-96071cff4df4

Kicks rättar alltså sin profil efter vad media vill. Nu släppte man garden varvid medias över allt närvarande möjliggörare, denna gång genom Kaeli Abdi, för ett antirasismdrev öppnade upp för ett sådant. Det blir så när man satsat enormt mycket på mångfaldsprojekt. Då får man stå för det i all evighet.

Jo, du har nog rätt när det gäller beskrivningen av de kunder som handlar på Kicks.

Invandrartjejer som självklart tar ställning för sig själva och mot svenskar.
Svenska tjejer som tillhör de dummaste i samhället, som tycker så som media talar om för dem att de skall tycka. och som därmed tar ställning mot sig själva.

Men när det gått så långt att blonda kvinnor inte får förekomma i reklamen i en affär, då tror jag faktiskt att det börjar skava även hos vissa av dessa.

Att ledningen i Ax: on Jonsson-gruppen är intelligenta och själva inte tror på wokeskräpet de pumpar ut till sina kunder tror jag säkert. Frågan är varför de ändå gör det. Finns det någon chans att Sverige skall komma ur det nuvarande läget?

Jag tror trots allt att det kommer bli så. De nuvarande kampanjerna med "mångfald" och "inkludering" som kodord är för dumma för att bestå. Stöter redan bort många.

I USA ligger de lite före Sverige i utvecklingen och där har motreaktionen blivit kraftfull. Det bör ske något liknande även här med tiden.
Citera
2025-04-09, 09:18
Medlem
Mrflinks avatar
Och vi klagar på att det är för mycket somalier i Sverige.
Men vad hjälper det?
Citera
2025-04-09, 09:31
Medlem
kraftfoders avatar
Kicks ber om ursäkt för att de visat för många blonda kvinnor i sina evengemang. Detta efter en kritikkampanj startad av den muslimska SVT-profilen och influencern Kaeli Abdi.

https://riks.se/nyheter/kicks-ber-om...-blonda-brudar

-Det är väl ägaren Antonia A-J som har agerat nu?
Citera
2025-04-09, 09:41
Medlem
Kan jag åka till Somalia och klaga på att det är en massa rasifierade överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in