Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Kicks ingår i Axel Johnsongruppen som ägs av Antonia Ax:son Johnson. Hon har varit politiskt engagerad i liberalerna, men ville redan 2018 tillsammans med flera företagsledare att de borgerliga partierna skulle ta stöd av SD. Detta orsakade en del rabalder i media. Däremot har hennes koncern sysslat länge med mångfald. Förklaringen är enkel. Kicks kunder är förortsbrudar och svenska tjejer från medel och lägre klass. Så även deras anställda. Det är alltså grupper med liten eller inget inflytande i samhället. Därför går det bra att sortera bort blonda tjejer i reklamen - om den mediala trenden är sådan - eftersom de tjejer som har inflytande ändå inte handlar på Kicks eller är anställda där.
Läs gärna denna artikel i GP från 2023.
https://www.gp.se/ekonomi/miljardare...d-96071cff4df4
Kicks rättar alltså sin profil efter vad media vill. Nu släppte man garden varvid medias över allt närvarande möjliggörare, denna gång genom Kaeli Abdi, för ett antirasismdrev öppnade upp för ett sådant. Det blir så när man satsat enormt mycket på mångfaldsprojekt. Då får man stå för det i all evighet.
Jo, du har nog rätt när det gäller beskrivningen av de kunder som handlar på Kicks.
Invandrartjejer som självklart tar ställning för sig själva och mot svenskar.
Svenska tjejer som tillhör de dummaste i samhället, som tycker så som media talar om för dem att de skall tycka. och som därmed tar ställning mot sig själva.
Men när det gått så långt att blonda kvinnor inte får förekomma i reklamen i en affär, då tror jag faktiskt att det börjar skava även hos vissa av dessa.
Att ledningen i Ax: on Jonsson-gruppen är intelligenta och själva inte tror på wokeskräpet de pumpar ut till sina kunder tror jag säkert. Frågan är varför de ändå gör det. Finns det någon chans att Sverige skall komma ur det nuvarande läget?
Jag tror trots allt att det kommer bli så. De nuvarande kampanjerna med "mångfald" och "inkludering" som kodord är för dumma för att bestå. Stöter redan bort många.
I USA ligger de lite före Sverige i utvecklingen och där har motreaktionen blivit kraftfull. Det bör ske något liknande även här med tiden.