Citat:
Det fungerar nog olika för alla men för mig handlar det om att jag drömmer om känslor/platser/färger/former/personer. MYCKET färg i mina drömmer.
Oftast “vet” jag vad som komma skall.
Alla mina sanndrömmar har inträffat, hittills.
Oftast bra saker, men även lite mindre bra saker (extremt sällan).
Det kan vara saker som sker i nuet eller väldigt långt fram, tänk 5 år, bara det att det är i “processen”.
I perioder kan jag vakna flera gånger per natt. Ibland beror det på att jag är orolig i kropp/sinne.
Ibland är det för att jag får massa alster slängt framför mig, och i drömmen kan jag tänka
“det här får inte missas”. Vaknar då och skissar, eller skriver ord/meningar.
Jag gillar oftast att vakna pga. kreativa idéer men det är inte alltid hållbart när man jobbar vanliga kontorstider.
Sover jag bra på ett naturligt sätt så minns jag väldigt ofta mina drömmarna. Ibland tar jag lättare sömnmedicin (för att slippa vakna) och då minns jag inte drömmarna lika bra. Jag försöker anpassa sovandet till halvtradiga svensson-livet.
Oftast “vet” jag vad som komma skall.
Alla mina sanndrömmar har inträffat, hittills.
Oftast bra saker, men även lite mindre bra saker (extremt sällan).
Det kan vara saker som sker i nuet eller väldigt långt fram, tänk 5 år, bara det att det är i “processen”.
I perioder kan jag vakna flera gånger per natt. Ibland beror det på att jag är orolig i kropp/sinne.
Ibland är det för att jag får massa alster slängt framför mig, och i drömmen kan jag tänka
“det här får inte missas”. Vaknar då och skissar, eller skriver ord/meningar.
Jag gillar oftast att vakna pga. kreativa idéer men det är inte alltid hållbart när man jobbar vanliga kontorstider.
Sover jag bra på ett naturligt sätt så minns jag väldigt ofta mina drömmarna. Ibland tar jag lättare sömnmedicin (för att slippa vakna) och då minns jag inte drömmarna lika bra. Jag försöker anpassa sovandet till halvtradiga svensson-livet.
Jag fattar. Du borde köra på och låta dina kreativa idéer vara prio 1 så får kontorstiderna och svensson-livet anpassa sig efter din kreativitet istället. Du verkar ju må bra av att skapa.
Tror du att det finns någon övernaturlig förklaring till sanndrömmarna eller är du bara så bra på att läsa av framtiden så att din hjärna spelar upp rätt scenario innan det händer i verkligheten?