Citat:
Ursprungligen postat av
Majasmoker
Vi är uppenbarligen inte överens om viss energipolitik men att hr POTUS är nyckfull & hattig håller jag fullständigt med om. Dock så tror jag......
.....lite grann som du, att han nu kan få till bättre avtal med de flesta länder. Nu talar jag givetvis om bättre avtal för USAs del. Problemet är att han naturligtvis inte kan säga öppet till alla stora företagsledare att det är en affärsmans sätt att sköta politiken med. Då skulle liksom en del av vitsen gå förlorad.
Hursomhelst, för Sveriges del förlorar vi fortfarande mycket mycket mer både i monetära medel & rent mänskligt på att fortsätta med sida, svt, coronastöd (150 miljarder extra till eu utan anledning, utan folkomröstning), eu-avgiften som ju vi är nettobetalare av, alltså att vi får tillbaka mindre än vad vi ger, blatterismen som är 3-siffrigt miljardtal per år & med dess följder i lidande för ursprungsbefolkningen.
Tullarna hade vi kunnat kompensera för genom att sänka skatterna för företagen genom att lägga ner det tidigare uppräknade.
Hur kan du ha missat donalds ofrivilliga slag för klimatet och tullarna som hen pudlade?
Det är du som inte är överens att alla energivarianter är viktiga, så ta det med dig själv, för vilken idiot låser sig fast vid en enskild energi och sen säger det är den enda som bara får existera, det berättar att du inte förstår energifrågan, då alla energisorter är välkomna.
Och nu är donalds i en sits där hen kan starta upp tullar utan svåra problem för USA som nu, och hur detta skapade bear time.
Och hur donalds skapade dessa tullar och helt plötsligt blev en som arbetade även för klimatet, men såklart, sen kom pudeln
Och sen följer du upp med irrelevans, tror du det verkligen är ett argument för något?
Jag misstänker att marknaden kommer krossa donalds och om tullarna, så donalds ofrivilliga klimatpolitik lär vi nog inte se igen