2025-04-06, 19:35
Medlem
Hej jag lägger här ut ett inlägg för gasen inte funkar på min epa, jag bytte box, alltså den som strypningen sitter instängd I

Jag behövde koppla bort sladdarna till H-Can och jag tog bilder så jag satte Dom exakt som Dom satt innan, det funkar ändå inte

Jag har även testat att fiffla lite på knappen man trycker på för att justera hastigheten men.. Inget

Jag blev så jävla arg så jag gav upp efter en hel dags hjärta, svett och tårar till fanskapet

Om någon har vart med om samma sak eller kunskap, erfarenhet så uppskattas det med tips (:
Citera
2025-04-06, 19:45
Medlem
Gingers avatar
Jag har sett detta innan.

Hur är din förståelse för el ? Har du studerat detta område?
Vad jag menar är att ibland borde man löda ihop sladdarna istället för att tvinna dom och rulla eltejp runt. Sådana saker påverkar utfallet
Citera
2025-04-06, 19:52
Medlem
franges avatar
Och det är en T-Ford från 1912 som är ombyggd till epa, antar vi?

Uppenbarligen är den spärrad så enbart den strypta boxen fungerar i - du får gott vänta med att köra snabbare tills du fyllt 18 och tagit B-kort.
Citera
2025-04-06, 20:12
Medlem
V70 från 2002

Jag har ju satt fast sladdarna I uttagen I hcan, Dom sitter fastskruvade, nej inte lödade men jag tänker att fastskruvat ska väl funka

Jag kollade och allt lyser som det ska på den men det är bara gasen
Citera
2025-04-06, 20:26
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candysshh
V70 från 2002

Jag har ju satt fast sladdarna I uttagen I hcan, Dom sitter fastskruvade, nej inte lödade men jag tänker att fastskruvat ska väl funka

Jag kollade och allt lyser som det ska på den men det är bara gasen

Ser det ut

https://hsupport.lohelectronics.se/w...-2000-2004.jpg

Hur är det med strömförsörjningen ? Är det direkt från batteriet eller någon löjlig omväg? Har du mätt 12v?

Är den ordentligt jordad ? Mätt?
Citera
2025-04-06, 20:53
Medlem
Den är ju jordad I stereon vilket funkade innan finfint men nu är gas skiten död
Citera
2025-04-06, 22:16
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candysshh
Den är ju jordad I stereon vilket funkade innan finfint men nu är gas skiten död

Ibland är en multimeter för 150kr en bra räddning till el problem. Där du kan mäta till dig problemet
Citera
2025-04-07, 01:49
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Övriga fordon
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem