2025-04-07, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Så du knullade någon annan när ni var tillsammans?

Hur gammal är du? 22?

Egentligen tycker jag att ingen bör se förhållandenseriöst innan 25 eller det att man skaffar barn eller gifter sig. Förlovning brukar vara tjejers holy gral till att knulla runt av någon anledning.

23 år va jag
Citera
2025-04-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
23 år va jag

Äsch då är det inget. Ni är inte vuxna.

Mitt råd till alla unga: ta inte livet och förhållanden så seriöst innan 27 år.

Vem fan bryr sig om otrohet när man är ung och kåt och vacker.

Det är bara att köra på.

Tids nog börjar allvaret.
Citera
2025-04-07, 19:59
Avslutad
Citat:
Äsch då är det inget. Ni är inte vuxna.

Mitt råd till alla unga: ta inte livet och förhållanden så seriöst innan 27 år.

Vem fan bryr sig om otrohet när man är ung och kåt och vacker.

Det är bara att köra på.

Tids nog börjar allvaret.

Ja nu är ju han 20+ år äldre än mig så han bryr sig väl
Citera
2025-04-07, 20:22
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
23 år va jag

Vet du, jag är ledsen jag var lite för hård mot dig. Nu när jag vet hur ung du är, missade det.
Mitt fel.

Fast...Du behöver inte vara tillsammans med en 20+ äldre man, för din kropp och hela din varelse signalerar att du inte skall vara det. Det är därför du håller på såhär. Tjejgissning igen

Jag tror inte du är redo/mogen för ett förhållande. Lev livet, jobba på dig själv, och sen hitta din kärlek i någon i din ålder.
Citera
2025-04-07, 21:52
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Så in din värld ska den som varit otrogen ställa kraven på hur man ska ta nästa steg?

OMFG! Du är inte sann.

En skillnad mellan oss två är att jag svarar på TS fråga ur ett känslomässigt neutralt perspektiv medan du är i känslomässig affekt så du inte ens kan svara på eller ens förstå vad TS frågar efter.

Om nu TS pojkvän vill att de ska fortsätta tillsammans, vilket är hans beslut att ta och som han har tagit och som du INTE har rätt att ifrågasätta, då måste de få relationen att fungera och bli bra. Annars kommer den inte att hålla. Ska de hitta en väg framåt måste det som skett av båda parter anses som ”att det inte har hänt” och då har TS all rätt att ställa de krav som vi alla har på en relation. En relation kan inte byggas på att någon ska ha dåligt samvete eller vara rädd eller på att partnerna kontrollerar varandra.

Jag förstår dock att du inte förstår det jag ovan skriver för du är så inskränkt i din uppfattning att TS pojkvän ska lämna att du inte kan tänka att någon annan kan ta ett annat beslut än det du själv hade gjort och därmed hitta en lösning och en väg framåt på det alternativet. Lägg därtill att du kallar TS för ”hora”, det säger en hel del om din syn på kvinnor och hur dömande du är som person och människa. Jag kan dock satsa en mycket stor summa på att den dag du blir utsatt för frestelsen att vara otrogen, då kommer du att falla för den och hitta på mängder av ursäkter för varför ditt fall är unikt och ska förlåtas. Känslomässigt instabila människor är de som har lättast att skrika högt men även för att själva falla.

// CC
Citera
2025-04-07, 22:28
Avslutad
Citat:
Har jag det? Vet inte riktigt vad jag har rätt till och inte efter det jag har gjort…

Du har samma rättigheter som andra människor. Rätt till integritet, privatliv, vänner och att bestämma själv.

Du har sårat en annan, svikit ett förtroende men två fel gör INTE ett rätt och mannen har ingen som helst rättighet i att gå över i att vara destruktiv och kontrollerande.

Kan han inte gå vidare utan att bli dum så borde han avslutat för länge sen. Du borde avsluta nu och jobba på dig själv, speciellt om han är så mycket äldre.
Citera
2025-04-08, 06:37
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia

När en part kan bli steril av en infektion och den andra inte kan bli det så tycker jag givetvis att det är mer synd om den som riskerar en livspåverkande obotlig skada, svar ja.

Hur tänker du att det ska vara samma sak för könen när det är så olika risker inblandade?
Det finns många könssjukdomar med olika risker. Och du väljer ut just den som drabbar kvinnan mer än mannen som argument. Vad är din agenda? Könskrig?
Citera
2025-04-10, 18:23
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
FYI:

- Jag har gett honom alla mina lösenord och full insyn i telefon osv

- Jag har platsdelning med honom

- Jag har avslutat alla mina vänskapsrelationer med sådana som har negativ påverkan på hur ja beter mig

- Jag gör typ inget annat än att va med honom

Låter inte som en sund relation, vare sig för dig eller honom.
Citera
2025-04-11, 00:35
Medlem
Otrohet ska aldrig någonsin förlåtas, är han klok lämnar han dig
Citera
2025-04-11, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Vet du, jag är ledsen jag var lite för hård mot dig. Nu när jag vet hur ung du är, missade det.
Mitt fel.

Fast...Du behöver inte vara tillsammans med en 20+ äldre man, för din kropp och hela din varelse signalerar att du inte skall vara det. Det är därför du håller på såhär. Tjejgissning igen

Jag tror inte du är redo/mogen för ett förhållande. Lev livet, jobba på dig själv, och sen hitta din kärlek i någon i din ålder.

Precis, 23 är lagom för mig och andra creeps att leka med. /s

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
. Lägg därtill att du kallar TS för ”hora”, det säger en hel del om din syn på kvinnor och hur dömande du är som person och människa.
// CC
[/b]

Är det inte du som dömer när du ser hora) prostituerade som något nedsättande? Tycker mest hora/slampa osv är jobbigt att använda när tjejen ville bli kallad det innan sänghalmen. Känns judge fel att kalla tjejen första hora medan man pumpar, inge fan vill man ligga med en hora...
(Detta made sense efter en flaska sprit jag svär!)

Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Du har samma rättigheter som andra människor. Rätt till integritet, privatliv, vänner och att bestämma själv.

Du har sårat en annan, svikit ett förtroende men två fel gör INTE ett rätt och mannen har ingen som helst rättighet i att gå över i att vara destruktiv och kontrollerande.

Kan han inte gå vidare utan att bli dum så borde han avslutat för länge sen. Du borde avsluta nu och jobba på dig själv, speciellt om han är så mycket äldre.

Även om vi Inte håller med varandra när det gäller åldersskillnader (skiter i sånt) så tycker jag att du har allt annat rätt. Även om hennes otrohet kan ses som katalysator i någon grad så finns det inget skäl att försöka bevara denna relation som redan passerat dödlig toxicity (of our city...) med otrohet och total kontroll (fast inte TPE?).
Han litar inte på henne (begripligt efter de två sidkukarna) och hon verkar mest gå med på avsaknaden av personlig integritet/toxisk kontroll i ett försök att korrigera sina tidigare misstag. Ser verkligen inget sätt detta blir hälsosamt/harmoniskt.

Förstår att han förmodligen uppfyllelse något rätt ovanligt krav (förmodligen 10+ miljoner SEK på kontot) som TS tänker sig i te kommer kunna finna lätt. För hade det han erbjuder så hade hon väljer inte förnedrat sig och frånsagt sig så mycket för att föröka hålla detta vid liv.

Så TS du har både de vettiga som CC75, feministerna som Radyr och ärkesvinet (undertecknad) som inte tycker att du borde stanna i en toxisk relation. Kanske tolkade jag någon fel här. Ny flaska nu...
Citera
2025-04-11, 04:56
Medlem
FAB-3000s avatar
Det kommer ordna sig
Citera
2025-04-12, 23:15
Medlem
PervoMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Gör slut och önska honom att finna en bra kvinna.

+1
TS är inte rätt för honom.
Bara att hon var otrogen tyder på ett riktigt slampigt beteende. Ingen äkta kärlek,
Du förtjänar att vara en Madras inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in