2025-04-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Förstår inte riktigt vad TS får ut av förhållandet?

En ny kille borde inte vara problem för en ung attraktiv tjej?
Varför hänga kvar vid en äldre separerad kille med barn som redan gjort sin livsresa?

Gå vidare så snart som möjligt, det är det bästa för er båda.

Han kanske har en fet plånbok/FB-dase, är rolig, vältränad eller vad nu TS bryr sig om.

Du använder manliga preferenser som ungdom, attraktion är inte symmetriskt. Kvinnor bryr sig betydligt mer om tex längd än män någonsin kommer göra.
Citera
2025-04-07, 14:37
Medlem
Han borde lämnat efter första gången, finns inget som gör en människa så illa som otrohet.
Citera
2025-04-07, 14:39
Medlem
Du borde bli dumpad redan igår. Smutsiga jävel som ej kan hålla dig från andra snubbar! tvi
Citera
2025-04-07, 15:02
Medlem
Du borde lämna honom för hans skull.
Om han envisas så är det för att han tror att han inte kan få något bättre och oavsett om det är sant eller inte så kommer han ALLTID att se dig som en otrogen hora innerst inne tyvärr.
Citera
2025-04-07, 15:48
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Jag har inte varit en bra flickvän. Inte vetat vad jag velat och bara tagit allt som de kommer. Vi har haft mkt ups and downs.

Jag har varit otrogen två ”gånger”. Hängde med en snubbe när jag var utomlands och otrogen två tillfällen och sedan när jag och min pojkvän hade de svajigt och ja inte visste va ja ville träffade ja en annan och var otrogen och reste iväg med honom två tillfällen.

Sämsta flickvännen ever, I know.

Min pojkvän vill fortfarande att det ska bli vi igen. Jag ser dock ingen förbättringspotential då han inte kan släppa det (förståeligt dock) och vi kommer inte framåt med nånting.

Jag ska såklart vara ”tacksam” att han vill ge mig en ny chans. Men om det inte blir bättre mellan oss är det väl ändå inte lönt?

Bör jag vänta på att han inser att han aldrig kommer kunna släppa det eller borde jag ge han en knuff i rätt riktning?

Det är så mycket konstigt här, så jag vet inte ens vart jag skall börja.

Tycker synd om dig, för det första.

För du verkar ha massa hål du behöver fylla, och nu menar jag inte bara fysiskt.
Och ingen person/djur eller annan levande varelse kommer fylla detta tomrum i dig. Bara du vet.

Människor som är otrogna fattas något väldigt grundläggande, och det är ett samvete och empati.
Och har man inte det, så har man inte en bra grund för ett stabilt förhållande.
Troligt har du undvikande anknytningsmönster och han ambivalent, blir pull and push förhållande.

Du verkar vara omogen och även ego, tror mycket om dig själv, och du förstör för dig själv också.
Du kan ha alla diagnoser du vill, men frågan är, vill du verkligen förändras? Och Det gör du ändå inte på några få månader.
Så det bästa du kan göra för dig själv och honom är att göra slut och vara själv något år, minst!!!
Och försöka fylla de tomrum du har i din själ, med annat än bara egoism och bekräftelse från andra.

Lite roligt att läsa att du inte kommer vara otrogen igen, det kommer du, det vet du själv. Det är redan något slags mönster du har.
Det krävs (fast nu tjejgissar jag) inte mycket för att du skall lockas iväg. Det är så jag tolkar din text.

Nu låter jag säkert elak och taskig, men detta är vad jag tror utifrån vad du skrivit.
Du förtjänar också äkta kärlek, det gör vi alla, fast tyvärr har du redan besudlat detta förhållande, och en gång visst....men två ggr, nej knappast värdigt, det kommer bara bli ännu skadligare för er själva om ni fortsätter. Ni ligger redan på skitiga lakan...

Det enda som skulle fungera - Kanske- är att du säger att du släpper honom, att du skall jobba på dig själv och är celibat/själv i iaf minst 6 mån. Sen kan ni prata igen. Sätt upp regler hur och när ni hörs, kanske 1ggn/mån eller nåt, och så får han leva sitt liv som han vill.
Och du försöker jobba på dig själv och fylla det tomma områden i din själ.
Detta om ni vill och fortfarande älskar varandra.

Ni har aldrig älskat varandra kanske han dig, men inte du honom.
För du vet nog inte än vad kärlek är än.
Och älskar man någon så gör man inte varandra illa sådär -> Alltså allvarlig reser iväg med någon, det krävs en del för det. Engagemang, förberedelser, packning m.m.

Fast vad vet jag.
Antigen är man kär/förtjust/förälskad/älskar eller så är man inte det, och då är man inte tillsammans punkt. Det fungerar inte om bara en är på banan, båda två måste verkligen vilja det.
Öppen och ärlig Kommunikation är svaret

Svar på din fråga: Ja han borde lämna dig! Och aldrig mer titta tillbaka. Du är inte hans problem att fixa. Du behöver fixa dig själv.

Lycka till!
Senast redigerad av LinaLaReina 2025-04-07 kl. 15:51.
Citera
2025-04-07, 16:26
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Han utrycker dagligen hur äcklad han är av mig och hur vidrig jag är.
Låter inte särskilt sunt. Dessutom får du inte längre göra något utan honom för att han då tror du är otrogen..

Gå vidare i ditt liv med dina nya insikter, som du pratar om. Då slipper du såra nästa stackare lika illa.
Citera
2025-04-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej, tanke skulle vara för hårt kanske men det sker aldrig ändå när man förespråkar dygden av ett äktenskap - men skulle jag eller min fru flirta med någon t.ex så skulle det innebära ett slut för oss två.

Vi har satt upp såna regler. Vi är konservativa. Våra barn ska växa upp i en tryggmiljö med föräldrar som hedrar äktenskapet.

Du får ha dina lättvindiga regler med din kille/tjej =)

Fast flirta är något helt annat än att fantisera om någon annan eller att tycka att någon annan är attraktiv i smyg. Då är man istället så osäker i sig själv och sitt förhållande att det är onaturligt.

Däremot ska man visa respekt för sin partner och inte sitta och råglo på någon annan när den ser på eller ens gemensamma vänner är med. Respekten är oerhört viktig.

Tror inte vi tycker så speciellt olika.
Citera
2025-04-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nej. Hon har absolut inte förbrukat någon rätt att ställa krav på en man som vill vara tillsammans med henne, trots det hon har gjort. Slavsamhället (trälsamhället) avskaffades i Sverige på 1200-talet. Det är hans beslut. Han kan säga nej vilket det flesta här i tråden tycker att han ska göra men nu har han valt att säga ja och då måste han göra det på rätt sätt.

Jag vill betona att jag inte tar ställning till det TS har gjort eller om huruvida jag själv hade accepterat det som TS pojkvän gör. Jag svarar på hur de ska kunna gå vidare när båda har tagit beslutet att de vill det.

// CC

Så in din värld ska den som varit otrogen ställa kraven på hur man ska ta nästa steg?

OMFG! Du är inte sann.
Citera
2025-04-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ingen jag har varit med har vetat att jag har pojkvän.

Min pojkvän har inte vetat att ja varit otrogen. Tills han råkade se ett sms cirka ett år senare

Så du knullade någon annan när ni var tillsammans?

Hur gammal är du? 22?

Egentligen tycker jag att ingen bör se förhållandenseriöst innan 25 eller det att man skaffar barn eller gifter sig. Förlovning brukar vara tjejers holy gral till att knulla runt av någon anledning.
Citera
2025-04-07, 18:01
Medlem
[quote=Tomtekukar|91553384]
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar

Könssjukdomar kan drabba både män och kvinnor. Men det är bara kvinnan det är synd om, säger du? Tröttsamt att vi inte kommit längre i debatten.

När en part kan bli steril av en infektion och den andra inte kan bli det så tycker jag givetvis att det är mer synd om den som riskerar en livspåverkande obotlig skada, svar ja.

Hur tänker du att det ska vara samma sak för könen när det är så olika risker inblandade?
Citera
2025-04-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Det är så mycket konstigt här, så jag vet inte ens vart jag skall börja.

Tycker synd om dig, för det första.

För du verkar ha massa hål du behöver fylla, och nu menar jag inte bara fysiskt.
Och ingen person/djur eller annan levande varelse kommer fylla detta tomrum i dig. Bara du vet.

Människor som är otrogna fattas något väldigt grundläggande, och det är ett samvete och empati.
Och har man inte det, så har man inte en bra grund för ett stabilt förhållande.
Troligt har du undvikande anknytningsmönster och han ambivalent, blir pull and push förhållande.

Du verkar vara omogen och även ego, tror mycket om dig själv, och du förstör för dig själv också.
Du kan ha alla diagnoser du vill, men frågan är, vill du verkligen förändras? Och Det gör du ändå inte på några få månader.
Så det bästa du kan göra för dig själv och honom är att göra slut och vara själv något år, minst!!!
Och försöka fylla de tomrum du har i din själ, med annat än bara egoism och bekräftelse från andra.

Lite roligt att läsa att du inte kommer vara otrogen igen, det kommer du, det vet du själv. Det är redan något slags mönster du har.
Det krävs (fast nu tjejgissar jag) inte mycket för att du skall lockas iväg. Det är så jag tolkar din text.

Nu låter jag säkert elak och taskig, men detta är vad jag tror utifrån vad du skrivit.
Du förtjänar också äkta kärlek, det gör vi alla, fast tyvärr har du redan besudlat detta förhållande, och en gång visst....
Citat:
men två ggr, nej knappast värdigt, det kommer bara bli ännu skadligare för er själva om ni fortsätter. Ni ligger redan på skitiga lakan...

Det enda som skulle fungera - Kanske- är att du säger att du släpper honom, att du skall jobba på dig själv och är celibat/själv i iaf minst 6 mån. Sen kan ni prata igen. Sätt upp regler hur och när ni hörs, kanske 1ggn/mån eller nåt, och så får han leva sitt liv som han vill.
Och du försöker jobba på dig själv och fylla det tomma områden i din själ.
Detta om ni vill och fortfarande älskar varandra.

Ni har aldrig älskat varandra kanske han dig, men inte du honom.
För du vet nog inte än vad kärlek är än.
Och älskar man någon så gör man inte varandra illa sådär -> Alltså allvarlig reser iväg med någon, det krävs en del för det. Engagemang, förberedelser, packning m.m.

Fast vad vet jag.
Antigen är man kär/förtjust/förälskad/älskar eller så är man inte det, och då är man inte tillsammans punkt. Det fungerar inte om bara en är på banan, båda två måste verkligen vilja det.
Öppen och ärlig Kommunikation är svaret

Svar på din fråga: Ja han borde lämna dig! Och aldrig mer titta tillbaka. Du är inte hans problem att fixa. Du behöver fixa dig själv.

Lycka till!

Citat:

Citat:
men två ggr, nej knappast värdigt, det kommer bara bli ännu skadligare för er själva om ni fortsätter. Ni ligger redan på skitiga lakan...

Bästa kommentarerna!

Vilket insiktsfullt inlägg.

Guldkant på det!
Citera
2025-04-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theateistgod
Du borde bli dumpad redan igår. Smutsiga jävel som ej kan hålla dig från andra snubbar! tvi

Men det är ju en sån hora man vill ha som singel.

Bara pumpa och dumpa när man tröttnat på horan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in