2025-04-06, 17:33
Avslutad
Man hör detta mer och mer, att folk inte har dator hemma. Smartphones och smart-tv har tagit över mycket av det man tidigare gjorde med datorn, och det är bra, för vem vill t.ex. starta Netflix på datorn och dra en HDMI-kabel till tvn? Eller sätta sig framför datorn och ta fram bankdosan för att kolla saldot på sitt bankkonto.

Vad jag dock inte fattar är hur folk kan föredra att skriva på telefonen istället för en dator, eller söka information och dylikt. Det är ju bra att kunna göra det ute med hjälp av sin smartphone, men är man hemma så blir det mycket enklare att göra det via datorn. Mer komplicerade saker, så som om du använder Google Kalkylark, blir väldigt jobbiga på mobil.
Citera
2025-04-06, 17:37
Avslutad
Gissar på att de flesta har inte direkt någon lust att lägga 5k på en dator.
Citera
2025-04-06, 17:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Gissar på att de flesta har inte direkt någon lust att lägga 5k på en dator.

Har du inte råd att köpa en dator för mer än 5k så kanske man ska sluta gå på bidrag och skaffa sig ett jobb.
Citera
2025-04-06, 17:41
Medlem
jonte500s avatar
Skulle aldrig klara mig utan!

Är hellre utan TV än dator!
Citera
2025-04-06, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har du inte råd att köpa en dator för mer än 5k så kanske man ska sluta gå på bidrag och skaffa sig ett jobb.
När var du ute senast gång och träffat folk? Vet personer som har noll intresse för datorer och rullar fortfarande win 95 och winxp.
Citera
2025-04-06, 17:48
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
När var du ute senast gång och träffat folk? Vet personer som har noll intresse för datorer och rullar fortfarande win 95 och winxp.

Jo säkert.

Vad ska jag ut och göra när jag har en bra/dyr dator?
Citera
2025-04-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusk
Man hör detta mer och mer, att folk inte har dator hemma. Smartphones och smart-tv har tagit över mycket av det man tidigare gjorde med datorn, och det är bra, för vem vill t.ex. starta Netflix på datorn och dra en HDMI-kabel till tvn? Eller sätta sig framför datorn och ta fram bankdosan för att kolla saldot på sitt bankkonto.

Vad jag dock inte fattar är hur folk kan föredra att skriva på telefonen istället för en dator, eller söka information och dylikt. Det är ju bra att kunna göra det ute med hjälp av sin smartphone, men är man hemma så blir det mycket enklare att göra det via datorn. Mer komplicerade saker, så som om du använder Google Kalkylark, blir väldigt jobbiga på mobil.
Jag håller helt med. Jag trivs knappt med en bärbar, vill helst ha en stationär.
Citera
2025-04-06, 17:55
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Håller med, skulle aldrig palla att endast ha mobilen för att söka på saker eller titta på youtube, eller flashback för den delen.

Mycket skönare att sitta vid datorn med ett riktigt tangentbord och en stor, fin skärm.
Citera
2025-04-06, 18:03
Medlem
Citat:
Att inte ha lust att köpa en dator är inte samma sak som att inte ha råd med en dator.
Citera
2025-04-06, 18:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Att inte ha lust att köpa en dator är inte samma sak som att inte ha råd med en dator.

Man får ingen lust när man inte har pengar.
Citera
2025-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Man får ingen lust när man inte har pengar.
Eller helt enkelt saknar intresse. Det finns massor av saker jag har råd att köpa som jag inte köper.
Citera
2025-04-06, 18:07
Medlem
Jag har inte haft nån dator på snart 10år. Vet inte vad det är jag nissar riktigt?

Skriver helst för hand! På papper du vet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in