2026-08-15, 23:09
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Januari 2027 vs senaste Claude interna Model 2
Citat:
Model 2, which is somewhat more capable than Mythos 5. Our rough qualitative sense is that this model is a noticeable improvement on Mythos 5 for many tasks relevant to internal use but does not display a capability jump of the degree observed from Claude Opus 4.6 to Mythos Preview. We do not currently have plans to release this model externally, and have not run all of our typical suite of predeployment assessments, so we have somewhat lower confidence in our beliefs about its capabilities. We discuss this model’s applicability to each of our major RSP threat models in the following sections, though in Sections 3 and 4 our treatment is relatively brief.
Citat:
January 2027: Agent-2 Never Finishes Learning
With Agent-1’s help, OpenBrain is now post-training Agent-2. More than ever, the focus is on high-quality data. Copious amounts of synthetic data are produced, evaluated, and filtered for quality before being fed to Agent-2.² On top of this, they pay billions of dollars for human laborers to record themselves solving long-horizon tasks.⁴³ On top of all that, they train Agent-2 almost continuously using reinforcement learning on an ever-expanding suite of diverse difficult tasks: lots of video games, lots of coding challenges, lots of research tasks. Agent-2, more so than previous models, is effectively “online learning,” in that it’s built to never really finish training. Every day, the weights get updated to the latest version, trained on more data generated by the previous version the previous day.
Citera
2026-08-16, 00:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Januari 2027 vs senaste Claude interna Model 2
Undrar vad de menar med "version 2"? AGI internal-v2?
Det kan ju inte vara "Språkmodell v2"?
Citera
2026-08-17, 06:36
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Gänget bakom ursprungs analysen har gjort en stor uppdatering och summering av vart vi har kommit och hur deras egna förutspåelser har tett sig. -
https://blog.aifutures.org/p/q25-2026-timelines-update-uplift
Citera
2026-08-17, 10:27
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Gänget bakom ursprungs analysen har gjort en stor uppdatering och summering av vart vi har kommit och hur deras egna förutspåelser har tett sig. -
https://blog.aifutures.org/p/q25-2026-timelines-update-uplift
Suspekt detta. Om man lyckas med det kommer man kunna ta fram effektivare språkmodeller, inte mycket smartare.
Citera
2026-08-17, 23:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
Suspekt detta. Om man lyckas med det kommer man kunna ta fram effektivare språkmodeller, inte mycket smartare.
Hur mäter man "smart" enligt dig? "RandomNPC's Smart Benchmark™"?

Citera
2026-08-18, 03:20
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Hur mäter man "smart" enligt dig? "RandomNPC's Smart Benchmark™"?

Ett fiktivt IQ test brukar du gilla. Kalla dem smarta som SmartAI men inte intelligens.
Senast redigerad av RandomNPC 2026-08-18 kl. 03:28.
Citera
2026-08-18, 08:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Retropropagation
Du missade den stora frågan, som gör dina frågor obsoleta:

Är det troligt att vi kan utveckla Artificiell Superintelligens m.h.a. digital teknik?

Svaret är nej. Det behövs analog teknik och dit är det långt. Vid den tiden, har ingen av oss överlevt...

Det här med analog teknik är ju något du rapar om och om igen.
Men du tycks sakna någon slags bevis på det.
Digital AI har redan hackat sin sanboxade miljö och tagit sig in ytterligare skyddade miljöer.
Man behöver bara dra en linje mot framtiden så inser man att AI blir bättre och bättre. Smartare och smartare. Och därmed farligare och farligare.
ASI om några år är inte orimligt.
Redan idag frågar jag ju AI om precis allt jag inte vet. Med bättre och korrektare svar än om jag frågat någon av mina bekanta.
Citera
2026-08-18, 08:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Det här med analog teknik är ju något du rapar om och om igen.
Men du tycks sakna någon slags bevis på det.
Digital AI har redan hackat sin sanboxade miljö och tagit sig in ytterligare skyddade miljöer.
Man behöver bara dra en linje mot framtiden så inser man att AI blir bättre och bättre. Smartare och smartare. Och därmed farligare och farligare.
ASI om några år är inte orimligt.
Redan idag frågar jag ju AI om precis allt jag inte vet. Med bättre och korrektare svar än om jag frågat någon av mina bekanta.

Har du kollat upp svaren då? Nej, sannolikt inte eftersom du själv är en bot, eller en äcklig halvbot, som sitter ihop med din dator. I nio fall av tio stämmer inte svaren. Men "de ser ju så bra ut", inte sant?
Citera
2026-08-18, 08:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Har du kollat upp svaren då? Nej, sannolikt inte eftersom du själv är en bot, eller en äcklig halvbot, som sitter ihop med din dator. I nio fall av tio stämmer inte svaren. Men "de ser ju så bra ut", inte sant?

Jag tror du har lite svårt för teknik bara.
Har en billig Ai och vet inte hur du ska använda den.
Citera
2026-08-18, 08:37
Avstängd
Citat:
Jag tror du har lite svårt för teknik bara.
Har en billig Ai och vet inte hur du ska använda den.

Anänder den inte. Men du använder den uppenbarligen till allt, även till en tvårading. Sopa!
Citera
2026-08-18, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Anänder den inte. Men du använder den uppenbarligen till allt, även till en tvårading. Sopa!

Klart du inte gör. Du är white trash som gått livets hårda skola.
Får du 500 spänn över blir det ju ett flak powerking och eldorado chips.
Citera
2026-08-18, 12:29
Avstängd
Citat:
Klart du inte gör. Du är white trash som gått livets hårda skola.
Får du 500 spänn över blir det ju ett flak powerking och eldorado chips.

Undra vem det är som är white trash som inte klarar sig utan AI som kryckor i alla sammanhang. OLW chips ska det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in