2025-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det är jättevanligt att folk tror sig se maskar i avföringen. Ofta är det bara lite växtfibrer.

Springmask behöver du iaf inte behandla om du inte har några besvär av den.

Klart som fan TS skall behandla sin kropp som blivit invaderad av parasiter.
TS går runt o sprider ägg som andra får i sig.

Att tro att parasiterna försvinner av sig själv är bara dumt. Hur tror du TS fick i sig skiten från början?
Bristande hygien.
Sluta stoppa smutsiga fingrar i munnen.

Köp piller, tvätta dina händer noga o ät med bestick din jävla uteliggare.
Byt sängkläder o kläder.
Jäkla ägg överallt i din lya nu.
Du andas in skiten.
Andra andas in dina bajsägg.
Citera
2025-04-05, 20:53
Medlem
opeths avatar
Nu när folk knaprar ivermectin, som sägs bota typ allt, lär vi väl se fler fall som detta i framtiden. Nu anklagar jag inte TS för att göra detta men hur gör vi i framtiden när folk utvecklar resistans mot parasiter genom att käka ivermectin mfl i onödan? Mod får radera om detta är OT. Är bara nyfiken på ett framtida scenario.
Citera
2025-04-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opeth
Nu när folk knaprar ivermectin, som sägs bota typ allt, lär vi väl se fler fall som detta i framtiden. Nu anklagar jag inte TS för att göra detta men hur gör vi i framtiden när folk utvecklar resistans mot parasiter genom att käka ivermectin mfl i onödan? Mod får radera om detta är OT. Är bara nyfiken på ett framtida scenario.

Helt klart är det en risk, precis som med antibiotika idag ibland inte funkar då vissa virus osv blivit resistenta.
Jag väljer bort medicin för att jag tror att mitt imunförsvar blir starkare ju mer det får arbeta själv.
Enda gånger jag ens har tagit alvedon är när jag haft jävulsk tandvärk samt en gång när jag hade 40 graders feber.
Utan att ha några vetenskapliga belägg på detta så tror jag att folk som tar mediciner osv för massa olika saker även får sämre imunförsvar.
Citera
2025-04-06, 05:34
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Klart som fan TS skall behandla sin kropp som blivit invaderad av parasiter.
TS går runt o sprider ägg som andra får i sig.

Att tro att parasiterna försvinner av sig själv är bara dumt. Hur tror du TS fick i sig skiten från början?
Bristande hygien.
Sluta stoppa smutsiga fingrar i munnen.

Köp piller, tvätta dina händer noga o ät med bestick din jävla uteliggare.
Byt sängkläder o kläder.
Jäkla ägg överallt i din lya nu.
Du andas in skiten.
Andra andas in dina bajsägg.

Din parasitskräck är ingen bra utgångspunkt.
Citera
2025-04-06, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Din parasitskräck är ingen bra utgångspunkt.

Det handlar inte om skräck.
Det handlar om att du blir en smittokälla så att flera andra får i sig denna parasit.

Nyser du folk i ansiktet när du är förkyld?
Går du till jobbet trots att du precis spytt i vinterkräksjukan?

Hänsyn. Har du hört talas om det?
Dessutom, vad är det för vits att gå runt och ha parasiter i kroppen när det finns hjälp att få?
Går du runt med benbrott utan att gipsa det på sjukhus? För det läker ju av sig själv till slut ändå.
Vi skall ju alla ändå dö så då kan vi ju spy folk rätt i ansiktet, bajsa på gatan o skita i allting?
Senast redigerad av 45Lokar 2025-04-06 kl. 08:06.
Citera
2025-04-06, 08:27
Medlem
Kapsaicin påstås kunna ta död på springmask, käka en Carolina reaper.
Citera
2025-04-06, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
För 3 veckor sedan hittade jag en springmask i avföringen så jag beställde hem medicin som jag fick förra veckan.

Men nu är det så att jag inte tagit medicinen alls eftersom jag inte sett några fler maskar på 3 veckor.
Är jag fri från mask nu eller ska jag ändå ta medicinen?

Jag hatar medicin och tar det endast om jag absolut måste, och hade jag sett mask fortfarande hade jag ju tagit det.

Kan masken ha försvunnit av sig själv?
Den har väl kutat iväg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här