• 2
  • 3
2025-04-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-reptoid
Jag förstår.

Du får hemskt gärna ge exempel på vad du menar, och länka till någon intressant källa som visar att så är fallet i det/de specifika exemplet.

Det är lätt att sitta och påstå och tycka saker och ting, men när sådant ska belysas, så förändras plötsligt tonen...

(Ofta händer det också att den andre skriver att "det går inte att debattera med dig" varpå dom sedan flyr debattfältet )

Du skriver som om du försöker verka intelligent, men det faller som ett korthus om du behöver ledsagas som ett barn för att förstå varför sidor som vaken.se och NewsVoice är bedrägliga sidor som där fulla med förvrängda felaktiga påståenden och rena lögner, pseudovetenskap och bara sprider konspirationsteorier och lurar lättledda.

Visa oss istället var och när som dessa sidor har fått gehör från seriösa vetenskapliga källor och myndigheter etc.
Citera
2025-04-14, 17:03
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hade missat det med QAnon, det är ju hysteriskt roligt och väldigt typiskt.

Liknande paralleller kan man gör om mycket. Det var Obama som som var ansvarig för Chemtrails men numera är det Kennedy som är eliten, deep state och ytterst ansvarig för att miljoner av patrioter dör av strimmor i skyn.
Grunden är ganska bra men det ballar ur med chemtrails och Qanon och sånt.
Citera
2025-04-14, 17:13
Medlem
styckets avatar
Citat:

"Är de galningar? Sanningssägare? Konspirationsteoretiker?"

De är kritiska, granskande, och openminded människor som är sanningssökare, och som tänker holistiskt och som vill se saker från flera olika perspektiv. Som vaken person så studerar man, och intresserar sig för, konspirationer, konspirationsteorier, konspirationsfakta, osv. Hur världen egentligen styrs, maktsällskap, maktfamiljer osv.

Oftast är de lite (till mycket) hippiesar och tycker varken om höger eller vänster (anser att höger/vänster är påhittade saker av Eliten för över 200 år sedan för att "divide and conquer" och liksom styra massorna med). Alternativ hälsa, örtmedicin/naturmedicin, ekologiskt samhälle, rawfood, andlighet, yoga är ofta (men inte alltid) förekommande inslag i dessa kretsar. Och personlig utveckling.

De anser att alla människor oavsett ras, färg, kultur, religion, klass, ålder, kön, osv, och höger och vänster, ska förena sig mot den globala korrupta Eliten (NWO/Illuminati/Rothschild/Rockefeller/frimurarna). Dock inser självklart många av dom att den globala Eliten använder t ex invandring som ett maktmedel och som schackpjäser, och som ett vapen för att krossa länder, skapa kaos osv (PRS dvs Problem Reaction Solution) osv. Men det (invandring) är inget som man fokuserar på, och sådana diskussioner märks knappt av, och det verkar vara en (som väl är) i princip total avsaknad av hatisk rasism bland de vakna (så utpräglade rasister göre sig icke besvär i dessa kretsar, och likaså inte heller personer med våldsbejakande romantik osv). Dock är många givetvis lite icke-PK allmänt.

Den vakna rörelsen är väldigt inkluderande, och även sexuellt avvikande personer (förutom rena explicita Pride-bögar i läderutstyrsel och jonglerande dildos) välkomnas, men dock så värnar de vakna personerna väldigt mycket om barnen, och är icke förtjusta i någon slags ytlig och vulgär sexualisering (oavsett om det handlar om homos eller hetero) av det offentliga rummet (Pride står väl inte alltför högt i kurs), och framför allt är de inte förtjusta i gällande den nu allt mer tilltagande sexualiseringen av barn och ungdomar (t ex det här med att transor med sexuell karaktär och med namn som Shameless vin-hora osv, ska läsa sagor för dagisbarn osv, eller det här med hur WHO:s nya läroplan inkluderar att dagislärarna och lågstadielärarna ska lära barn att onanera osv).

De flesta i vakna kretsar har svensk/vit bakgrund, men fler och fler personer med invandrarbakgrund ansluter sig.

Många intresserar sig även för dold/undertryckt historia/arkeologi (Atlantis, pyramiderna osv), och dold/undertryckt teknologi (LÄNK) som de styrande verkar dölja för massorna (som s k fri energi t ex, och leviterande farkostteknologi t ex, och även orgoniter osv som rör chi/ki/prana), och även saker som rör det s k övernaturliga vad det gäller ev s k övernaturliga förmågor som vissa kan utveckla (Tredje ögat, tallkottkörteln, med telepati, och andra förmågor som Eliten verkar dölja för massorna. Även sådant som att reinkarnation verkar existera osv, och forskning kring Efterlivet, samt forskning om reinkarnation. Detta är dock "överkurs" och inte alla intresserar sig just för detta, men det finns även dom som kollar mycket på sådant).

Det mesta är på ideell basis, och det är absolut INTE några 40-stegskurser som kostar 10 000 kr styck eller så.

De vakna (lokala) träffarna är i princip alltid gratis, medan föreläsningarna kan vara alltifrån gratis till upp till 100-150 kr. Och de större vakna eventen (festivaler/konferenser) kostar ca 500 kr per heldag, och större mingel-event (där t ex bättre ställen hyrs) kanske kostar 100-150 kr.

Man är kritisk mot övervaknings-, kontroll-, och polissamhället, och är för yttrandefrihet och rättsäkerhet, och ofta även direktdemokrati (om det nu ska vara parlamentarisk demokrati. Många vakna tror inte riktigt på politik och partisystemet). Dock finns det en del som tror på Qanon-teorin (som är en PSYOP från CIA/Mossad) dessvärre. Oftast är dom som tror på det, kvinnor (kvinnor har ju en större tendens att vilja att en "räddare" ska komma).

De flesta förstår att det är Rothschild och Rockefeller som styr världen. En del (15 procent?) tror på reptilians-teorin. Många förstår också att det finns en gemensam etnisk-religiös gemensam nämnare bland de flesta allra överst i Eliten (ni vet, den där gruppen som man inte får tala om, som äger det mesta inom media och banksektorn osv). Man är lite försiktig när man talar om sådant, i o m hur otroligt känsligt det är.

Det finns tyvärr även ett segment vakna inom de vakna kretsarna som har gått på Rothschilds/CIAs/Mossads/frimurarnas PSYOP om att Wallenberg skulle styra världen, och att Wallenberg är NWO och att världen styrs med bas från Sverige (agenterna Carl Norberg samt Cornelia Unfiltrered spyr ut sig sådan här avledande och förvirrande psykologiska krigföring).

De flesta är som en blandning av buddhister (även intresse för hinduism finns) och hedningar (Moder Natur, mycket Gudinne-dyrkan, Moder Jord, fertilitetsdyrkan), men de är inte explicit andliga eller dagligen praktiserande, och ej heller går de runt och missionerar för sådan tro, eller trycker på / missionerar. De är lite allmänt andliga helt enkelt, på ett sunt sätt utan att gå till överdrift.

En del New age finns tyvärr med i bilden (men på en ändå rätt harmlös nivå). Och tyvärr så finns det en del kristna (!) också i dessa kretsar (dock ej påtagligt, men det finns en och annan). Och mer åt det frireligiösa hållet än "vanliga" kristna. Men som sagt, ej påtagligt.

Vakenrörelsen, eller rättare sagt den vakna/medvetna rörelsen allmänt - Vaken.se, WakeUpFriends-nätverket, nätverket kring Maneka Helleberg och hennes avlidne far läkaren Mikael Nordfors (World Freedom Alliance / Frihet Sverige), och nu även på senare tid Wise Up-nätverket (med Celebration-festivalerna/-konferenserna/-föreläsningarna), samt olika bloggare och youtubers osv - är väldigt DE-centraliserad, och det finns ingen klar och tydligt ledare, på gott och ont. Det är bra därför att det är svårt för kontrollerad opposition att "kapa" hela rörelsen, men samtidigt så blir effekten av starka och tydliga ledare märkbar gällande att röra massorna så att säga, och få saker och ting att hända.

Finns det några fler nätverk som jag har missat, fyll gärna i dom.

Fortsättning i nästa inlägg...

Agenter och agenter... Tror du verkligen Carl Norberg är medveten om allt?

Nej enligt mig spelar han sin roll för ljuset på ett bra sätt och avslöjar en viss del av korruptionen nämligen Sveriges roll som faktiskt är en nyckelroll, så det har han hel rätt i. Hans poäng att det börjar med våra stater, snarare än utomjordingar i rymdskepp är ändå en poäng jag delar även om jag likt du anser han missar lite av helhets anaylsen, men du också!

Ingen har hela bilden och här menar jag du missuppfattat. I övrigt bra analys generellt.
Citera
2025-04-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du skriver som om du försöker verka intelligent, men det faller som ett korthus om du behöver ledsagas som ett barn för att förstå varför sidor som vaken.se och NewsVoice är bedrägliga sidor som där fulla med förvrängda felaktiga påståenden och rena lögner, pseudovetenskap och bara sprider konspirationsteorier och lurar lättledda.

Visa oss istället var och när som dessa sidor har fått gehör från seriösa vetenskapliga källor och myndigheter etc.

Vad är det man säger?

När argumenten tryter så tar vissa antingen till knytnävarna, eller förolämpningarna...

Vi väntar fortfarande på att du ska visa ett enda exempel på när t ex Vaken.se eller Newsvoice.se, har varit bedrägliga, kommit med förvrängda/felaktiga påståenden, lögner, pseudovetenskap osv?

Om dessa sidor sprider teorier om att det verkar pågå globala konspirationer (från Eliten mot folket/massorna)? Öh, ja exakt.

Du verkar dock mena att det sistnämnda är fel, per definition att göra (sprida)? Oavsett om man har rätt eller inte?

En fråga: om det vore så att Eliten konspirerade på olika vis mot befolkningen, hade det då varit fel att sprida teorier om något sådant? Dvs att belysa det.

Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Grunden är ganska bra men det ballar ur med chemtrails och Qanon och sånt.

Just chemtrails är jag personligen inte så insatt i. Men chemtrails är inte någon teori utan fakta:

https://www.facebook.com/thinfoil.sk...bed_video&t=78

Om videon är död så finns den även här:

https://sendvid.com/qestahdq

Gällande Qanon, så finns det en och annan vaken person som tror på det (framför allt de vakna kvinnorna i åldern 50-70 år verkar tro på det. Kvinnor vill ju gärna ha någon som kommer och räddar dom), men överlag så tror inte de vakna på Qanon-teorin, utan snarare så inser dom att det är en PSYOP avsedd att pacificera oss.

Vaken.se har skrivit följande om Qanon-teorin:

https://www.vaken.se/qanons-the-stor...agg-operation/

samt

https://www.vaken.se/qanon-ar-slaend...an-1920-talet/

Nya Dagbladet, som visserligen inte direkt hör till den vakna rörelsen, beskriver nog ganska bra vad (de flesta) vakna tror om Qanon:

https://nyadagbladet.se/inrikes/qano...enska-ansikte/

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Agenter och agenter... Tror du verkligen Carl Norberg är medveten om allt?

Nej enligt mig spelar han sin roll för ljuset på ett bra sätt och avslöjar en viss del av korruptionen nämligen Sveriges roll som faktiskt är en nyckelroll, så det har han hel rätt i. Hans poäng att det börjar med våra stater, snarare än utomjordingar i rymdskepp är ändå en poäng jag delar även om jag likt du anser han missar lite av helhets anaylsen, men du också!

Ingen har hela bilden och här menar jag du missuppfattat. I övrigt bra analys generellt.

Den vakna rörelsen i Sverige har aldrig påstått att NWO/Illuminati utgörs av utomjordingar i rymdskepp?

"I övrigt bra analys generellt"

Tack
Citera
2025-04-15, 08:55
Medlem
Citat:
Vad är det man säger?

När argumenten tryter så tar vissa antingen till knytnävarna, eller förolämpningarna...

Vi väntar fortfarande på att du ska visa ett enda exempel på när t ex Vaken.se eller Newsvoice.se, har varit bedrägliga, kommit med förvrängda/felaktiga påståenden, lögner, pseudovetenskap osv?

Om dessa sidor sprider teorier om att det verkar pågå globala konspirationer (från Eliten mot folket/massorna)? Öh, ja exakt.

Du verkar dock mena att det sistnämnda är fel, per definition att göra (sprida)? Oavsett om man har rätt eller inte?

En fråga: om det vore så att Eliten konspirerade på olika vis mot befolkningen, hade det då varit fel att sprida teorier om något sådant? Dvs att belysa det.

Just chemtrails är jag personligen inte så insatt i. Men chemtrails är inte någon teori utan fakta:

https://www.facebook.com/thinfoil.sk...bed_video&t=78

Om videon är död så finns den även här:

https://sendvid.com/qestahdq

Gällande Qanon, så finns det en och annan vaken person som tror på det (framför allt de vakna kvinnorna i åldern 50-70 år verkar tro på det. Kvinnor vill ju gärna ha någon som kommer och räddar dom), men överlag så tror inte de vakna på Qanon-teorin, utan snarare så inser dom att det är en PSYOP avsedd att pacificera oss.

Vaken.se har skrivit följande om Qanon-teorin:

https://www.vaken.se/qanons-the-stor...agg-operation/

samt

https://www.vaken.se/qanon-ar-slaend...an-1920-talet/

Nya Dagbladet, som visserligen inte direkt hör till den vakna rörelsen, beskriver nog ganska bra vad (de flesta) vakna tror om Qanon:

https://nyadagbladet.se/inrikes/qano...enska-ansikte/

Den vakna rörelsen i Sverige har aldrig påstått att NWO/Illuminati utgörs av utomjordingar i rymdskepp?

"I övrigt bra analys generellt"

Tack

Jag säger bara sanningen, om den svider så är det du som har problem…

Du ska få exempel på hur illa det är med t ex NewsVoice, och det är precis samma flum desinformation vanföreställningar och lögner de kör med på Vaken.
Så här såg det ut ang NewsVoice 2015, och det är ingen skillnad idag, och Vaken är samma dynga i samma anda..

https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sanningsr%C3%B6relsen

https://expo.se/nyhet/vakense-lockar-antisemiter/

Och nej, chemtrails så som det beskrivs vara enligt de konspirationstroende, är inte alls ”bevisade” som du påstår, utan bara bluff lögner och vanföreställningar av okunniga stollar som sväljer vad skit som helst som påstås på konspirationssidor som t ex Vaken och NewsVoice
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-04-15 kl. 09:27.
Citera
2025-04-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag säger bara sanningen, om den svider så är det du som har problem…

Du ska få exempel på hur illa det är med t ex NewsVoice, och det är precis samma flum desinformation vanföreställningar och lögner de kör med på Vaken.
Så här såg det ut ang NewsVoice 2015, och det är ingen skillnad idag, och Vaken är samma dynga i samma anda..

https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sanningsr%C3%B6relsen

https://expo.se/nyhet/vakense-lockar-antisemiter/

Och nej, chemtrails så som det beskrivs vara enligt de konspirationstroende, är inte alls ”bevisade” som du påstår, utan bara bluff lögner och vanföreställningar av okunniga stollar som sväljer vad skit som helst som påstås på konspirationssidor som t ex Vaken och NewsVoice

Wikipedia-sajten säger förklarar inte hur vakna rörelsen skulle ha fel, utan säger bara ATT så är fallet. Dvs avsaknad av argument.

Samma sak med Expos artikel. Dom försöker i sann liberal och kommunistisk/sovjetisk anda att tysta/censurera diskussioner/debatt/forskning om historiska skeenden (i artikelns fall om händelser som ska ha utspelat sig under WWII). Jag ser inte argumentet riktigt? Bara för att Expo vill tysta något så därför är det därmed bevisat att de som vill undersöka vad det nu än är, per automatik har fel i sin skepticism till den officiella historieskrivningen? Med en sådan inställning så har alltså "Makten" alltid rätt, och får aldrig ifrågasättas?

VoFs inlägg länkar till en massa olika källor där alla i princip bara säger att den vakna rörelsen har fel, men inte hur dom har fel.

Är det några som förvillar så är det nog VoF och dom som det länkas till. VoF länkar t ex till contrailscience.com, där denna sida skriver följande om chemtrails:

"Chemical Tests, Aluminum, Barium, Etc.
Theorist claim: Chemical tests reveal aluminum and barium have been sprayed
In reality, the tests all show normal levels of chemicals.
"

Ordet "normal levels" för dessa människor, är samma "normal levels" som när man besprutar i princip all mat numera, med t ex besprutningsmedel (mot skadeinsekter) som enligt officiell faktagranskad (men som media vägrar skriva om, förutom med få undantag en gång var femte år typ) forskning gör oss mer sterila, sänker vårt IQ, och skapar cancer osv. Samma "normal levels" för dom är vad som idag tillåts i kosmetika, hygienprodukter, antibakteriella medel, textilier (kläder och skor), föda osv.

Exempel på vad jag syftar på: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...kar-pojkars-iq

ELITEN UTSÄTTER MÄNSKLIGHETEN FÖR KEMISK KRIGFÖRING HELT ENKELT!

Om Expo och VoF och vidare av deras likar, har rätt, varför vågar dom sig då inte på att ha regelbundna (det har säkert hänt en gång i historien de senaste 20 åren att dom har haft någon debatt - givetvis klippt av statsmedia, till deras fördel - under 45 min, som ett alibi för att Systemet "minnsann" låter andra sidan komma till tals) debatter (OBS O-redigerade), säg 2 h varje månad, med Vaken.se, med Newsvoice, och liknande aktörer?

Så är det käre du, att den sidan du står för, är låga, simpla, fega, och ljugandes och intellektuellt O-hederliga propagandister.

Men mänskligheten är på väg att vakna upp, och då är det slut med det som har pågått sedan länge.

Medvetenheten kommer att lysa upp alla mörka vrår och ingen kommer att lyssna på er längre.

Ert grepp om mänsklighetens sinne, kommer att släppa.
Senast redigerad av Anti-reptoid 2025-04-15 kl. 20:12.
Citera
2025-04-18, 10:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag förstår inte alls hur du får in Fritjof Persson i den vakna rörelsen???

Jag ser inte heller vad Valsamverkanspartiet har med vakna rörelsen att göra?
Som sagt så ingår de inte, men det verkar finnas vissa beröringspunkter. Gustavsson (mannen bakom Valsamverkanspartiet) t.ex. verkar kombinera nyandlighet med uppfattningar om att systemet är korrupt.

Persson hade tydliga beröringspunkter iom. sin kritik mot vaccinhetsen, han kallade vaccinet för en massmordsspruta. Det är en retorik som har stora likheter med de vakna, det kan du inte förneka (hoppas jag). Han har dock aldrig själv påstått sig tillhöra dessa vakna.

Citat:
Jag vet inte om det skulle utgöra något direkt problem, att det finns en och annan oseriös krämare bland försäljningsborden på större konferenser, och jag har aldrig hört talas om att det skulle vara någon stor snackis internt?
Stor och stor... det har blivit konflikter mellan de mer ideellt agerande vakna och de som ser det som en marknad att kräma på. Jag känner några vakna privat, men av integritetsskäl vill jag inte säga exakt vem som har sagt vad om vem. Det vore uppenbart oetiskt.

Citat:
Hela poängen med det vakna/medvetna tänkandet är holism/samarbete/gemenskap. Jag har aldrig sett några konflikter alls faktiskt?

Den vakna/medvetna rörelsen är ju så accepterande så att de ledande personerna vill ju inte ens peka ut vilka som ev är kontrollerad opposition, i o m att det typ skapar "dålig/negativ" stämning ungefär resoneras det som.
Då har du inte sett mycket, inte hört heller. Umgås man med vakna får man snabbt inblick i en paranoid värld där folk ser infiltratörer och "oäkta" över allt. Jag kallar inte mig själv vaken men har som sagt umgåtts med några.

Citat:
På Vaken.se, så säljs väl ingenting så vitt jag kan se?
[...]
WakeUpFriends-nätverket eller Michael Oddanes youtube-kanal säljer ingenting?
Nu menade jag inte specifikt hemsidan eller Oddanes kanal utan mer generellt. Tony Pantzers pseudovetenskapliga kristaller är ett exempel som jag redan har nämnt innan.

Citat:
Det där med "trueblood" (dvs att hade man inte tagit de gen-förändrande mRNA-injektionerna dvs Covid-vaccinen, så var man "trueblood") var ju inte rasism i den meningen att det hade med folkgrupper/etnicitet att göra, och handlade om att markera som sagt just att man var "ren" från Big Pharmas skit.
Ok, där kanske du är mer insatt än vad jag är.

Citat:
AFS?

Menar du det nationalistiska partiet Alternativ För Sverige?
Ja.
Citat:
Dom har noll att göra med vakna rörelsen (utan tillhör istället den mer allmänt systemkritiska rörelsen, med i detta fall inriktning på invandringskritik), och jag tror att du dessutom blandar ihop, för mig veterligen så har AFS aldrig talat om true blood osv?
Partiet officiellt har väl inte det, men om jag har förstått det rätt så finns/fanns snacket om true blood bland deras anhängare. AFS är inget jättestort parti bland de vakna, men det finns spridda sympatier som sagt.
Citera
2025-04-20, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Som sagt så ingår de inte, men det verkar finnas vissa beröringspunkter. Gustavsson (mannen bakom Valsamverkanspartiet) t.ex. verkar kombinera nyandlighet med uppfattningar om att systemet är korrupt.
Persson hade tydliga beröringspunkter iom. sin kritik mot vaccinhetsen, han kallade vaccinet för en massmordsspruta. Det är en retorik som har stora likheter med de vakna, det kan du inte förneka (hoppas jag). Han har dock aldrig själv påstått sig tillhöra dessa vakna.

Alltså, detta parti du talar om, och Gustavsson: jag är djupt involverad i den vakna rörelsen, och jag har aldrig hört talas om karln eller hans enmansparti vars hemsida som ser ut att vara gjord år 2000?

Han kallar det vakna partiet MoD för "högerextremt" dessutom? Karln verkar ju i så fall lite tappad bakom skallen.

https://valsamverkanspartiet.wordpre...an-valkompass/

Kan vi vänligen upphöra att diskutera personer som inte har med vakna rörelsen / vakna kretsar att göra?

Fritjof Persson (som talar i videos om sig själv i tredje person) är en i princip komplett galning (eller SÄPO-agent/MUST-agent avsedd att få systemkritik att associeras med galenskap), och han ingår oavsett vilket ändå inte i den vakna rörelsen (ej heller i den vanliga systemkritiska rörelsen), och ej heller kan man säga att de flesta av hans ämnen är de som den vakna rörelsen intresserar sig för.

Han är dessutom en vulgär bonnrasist helt öppet på sina torgmöten när han står från sitt pickup-flak på olika torg här och var runt i Sveriges olika städer (undrar hur han har råd att inte jobba, och åka Sverige runt med sin bensinslukande pickup, och hålla torgmöten? Hej Pappa SÄPO som fläskar med plånboken...), och dessutom en våldsbejakande (han har ju sagt helt öppet på sina torgmöten att SÄPO och politikerna borde avrättas, skjutas av, och hängas) extremist. Allt detta finns på hans videos (på Rumble och Odysee och Bitchute och vad det nu finns för fler (mer eller mindre) fria plattformar. Det finns någon/några tråd(ar) om honom här på Flashback också där det mest lyteskomiska av hans videos och uttalanden diskuteras.

Att det varken har startats en polisutredning mot honom för olaga uppvigling, terrorismuppvigling eller liknande, eller att någon åklagare själv har tagit tag i att åtala honom (det han sagt lyder ju under s k allmänt åtal, så ingen behöver ju ens anmäla honom / hans videos / hans torgmöten), är ju ganska talande dessutom för att han med största säkerhet jobbar för SÄPO-/MUST som s k agent provocateur (LÄNK), eller hur man nu ska definiera honom som.

Att han var den som släppte (för något år sedan?) en lista med typ hälften av namnen på de offentliga personerna inom systemkritiska kretsar, där dessa påstås jobba för SÄPO/MUST (Persson påstår sig ha fått denna lista av en "kontakt" han har inom militären), talar ju ännu mer för att han jobbar för SÄPO/MUST (och att hans "galenskap" bara är en charad/teater). Syftet med denna lista var givetvis att skapa misstro och osämja inom systemkritiska kretsar, och även få betraktare/sympatisörer att känna hopplöshet/misstro/misstänksamhet/förvirring.

Hur som helst, nu hoppas jag att tråden används för att diskutera vakna rörelsen / vakna kretsar, och inte personer som inte har med den vakna/medvetna rörelsen/kretsar att göra.

Citat:
Stor och stor... det har blivit konflikter mellan de mer ideellt agerande vakna och de som ser det som en marknad att kräma på. Jag känner några vakna privat, men av integritetsskäl vill jag inte säga exakt vem som har sagt vad om vem. Det vore uppenbart oetiskt.

Okej, ja, som sagt, jag har aldrig sett något av detta du talar om.

Citat:
Då har du inte sett mycket, inte hört heller. Umgås man med vakna får man snabbt inblick i en paranoid värld där folk ser infiltratörer och "oäkta" över allt. Jag kallar inte mig själv vaken men har som sagt umgåtts med några.

Jag är böjd att inte hålla med. Jag själv försöker ivrigt att få övriga vakna att förstå vilka som uppenbart är infiltratörer/agenter, men vakna rörelsen är ju tyvärr alldeles för "hippie" och snälla/naiva/godtrogna, och konflikt-UNDvikande, för att det ska gå. Man får ju svar som att typ "vi måste vara öppna och toleranta", "alla är välkomna", "vi ska inte skapa splittring och division", "alla har rätt till sin syn", "det skapar dålig stämning att peka ut någon" osv.

Citat:
Nu menade jag inte specifikt hemsidan eller Oddanes kanal utan mer generellt. Tony Pantzers pseudovetenskapliga kristaller är ett exempel som jag redan har nämnt innan.

Vakna rörelsen säljer som sagt ingenting (förutom privata utställare en gång per år på försäljningsborden på vakna konferenser/festivaler). Vad enskilda personer som inte ens verkar ingå i vakna rörelsen, säljer på t ex HarmoniExpo eller via någon webshop, har vakna rörelsen inget att göra med.

Citat:
Ja.
Partiet officiellt har väl inte det, men om jag har förstått det rätt så finns/fanns snacket om true blood bland deras anhängare. AFS är inget jättestort parti bland de vakna, men det finns spridda sympatier som sagt.

Som sagt, vakna rörelsen har noll att göra med ett splittrande och invandringskritiskt och konservativt parti som AFS. Jag har heller inte stött på en endaste vaken person som röstar på det partiet, antagligen i o m att partiets grundsyn går emot den holistiska och samlande ("enade alla stå mot Eliten, söndrade vi falla") tanken hos vakna rörelsen. AFS har heller ingen direkt andlig aspekt i sig osv.

Dom flesta vakna röstar på MoD eller på Knapptryckarna.

Låt tråden nu vänligen handla om vakna/medvetna rörelsen, och gå inte offtopic är du vänlig.

Mvh
Senast redigerad av Anti-reptoid 2025-04-20 kl. 04:26.
Citera
2025-04-20, 06:18
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Kan vi vänligen upphöra att diskutera personer som inte har med vakna rörelsen / vakna kretsar att göra?
[...]
Låt tråden nu vänligen handla om vakna/medvetna rörelsen, och gå inte offtopic är du vänlig.
Helt ok rent principiellt för min del, men då uppstår också en fråga. Vem är vaken och var drar du gränsen? Uppenbarligen finns det ingen central organisation som kan bestämma saken på det sättet som t.ex. SD genom sitt medlemsutskott. Det finns inte heller (vad jag vet) några grundprinciper likt de tio budorden i kristendomen. Gränsen för vem som är vaken och inte tycks vara flytande, och väger man in alla anklagelser om att folk är infiltratörer verkar inte ens social närvaro i dessa kretsar vara ett säkert kort.

Citat:
Vakna rörelsen säljer som sagt ingenting (förutom privata utställare en gång per år på försäljningsborden på vakna konferenser/festivaler). Vad enskilda personer som inte ens verkar ingå i vakna rörelsen, säljer på t ex HarmoniExpo eller via någon webshop, har vakna rörelsen inget att göra med.
Om nu de enskilda krämarna inte ingår i vakna rörelsen, varför får de då sälja grejer? Skulle vem som helst kunna dyka upp och sälja vad som helst menar du? Med tanke på all moralpanik som finns kring sex och HBTQI++ så vågar jag påstå att den som dyker upp för att sälja regnbågsfärgade gummikukar inte är välkommen. Håller du emot?

Citat:
Dom flesta vakna röstar på MoD eller på Knapptryckarna.
Det är mitt intryck också, så där är vi nog överens.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in