2025-04-04, 21:14
Medlem
Har de senaste dagarna (veckorna?) irriterat mig oerhört mycket på McDonalds nya reklam för deras dumma wraps. I poddar, på YouTube och affischer på stan. Wrapsen är ”tillbaka” och det dumma företaget påstår att det är för att folket har krävt det eller något i den stilen. I reklamen i poddar får de det att låta som att folk typ demonstrerat på stan för att denna rätt ska tas in i sortimentet igen. Det provocerar mig på en helt orimligt nivå.

Har någon någonsin saknat dessa wraps? Nej Ingen. Vem har någonsin varit sugen på en kyckling wraps och då tänkt på Donken som stället att vända sig till? Ingen. Och att fejka opinion och engagemang på det viset, ja, det provocerar mig. Skitföretag.

Är jag ensam om detta?
Citera
2025-04-04, 21:20
Medlem
Det är för att dom som inte tidigare åt dessa ska tänka, oj dessa måste jag testa om dom är poppis.....
Citera
2025-04-04, 21:31
Medlem
McD jobbar i motvind just nu...

https://whyy.org/wp-content/uploads/...20-768x512.jpg
Citera
2025-04-04, 21:36
Moderator
Nospheratus avatar
Jag tror inte jag förstår vad som skulle göra just den reklamen särskilt annorlunda än annan reklam? Det är väl exempelvis skitvanligt att all möjlig reklam påstår att "undersökningar" har visat att just deras diskmedel är X procent bättre än vanligt diskmedel. Vad då för undersökningar? Om det ens har gjorts någon undersökning så är det självklart företaget själva som gjort den.

Att påstå att massa människor har krävt att få tillbaka wraps är väl liksom inte mer efterblivet än vilken annan reklam som helst. Reklam är liksom oärlig till sin natur.
Citera
2025-04-04, 21:37
Medlem
Mkt smart kampanj tycker jag
Citera
2025-04-04, 21:46
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
I USA är McRib en återkommande "säsongsvara", jag tror det är en del av företagets strategi att ha såna här grejer som finns på menyn bara ibland. Vill minnas att jag sett reklamer om att "nu är produkt X tillbaka" i flera länder.
Citera
2025-04-04, 22:41
Medlem
OdCaBos avatar
Bryr mig inte ett enda dugg men det räcker ju vid att ha varit vid liv för att veta att McDonald's faktiskt fått massor av frågor om varför den försvann och om de inte kan ta tillbaka den.

Så nä.

https://www.foodie.com/1730327/mcdon...p-return-2025/

Liksom. Överlag är reaktionen bland folk som bryr sig "va? är det sant? dom kommer nog att fucka upp det, men vi kan ju hoppas".
Citera
2025-04-05, 07:48
Medlem
sommarlovs avatar
Det låter som stöddiga 70-hippies som kräver gratis grejer, ja riktigt störande!
Citera
2025-04-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag tror inte jag förstår vad som skulle göra just den reklamen särskilt annorlunda än annan reklam? Det är väl exempelvis skitvanligt att all möjlig reklam påstår att "undersökningar" har visat att just deras diskmedel är X procent bättre än vanligt diskmedel. Vad då för undersökningar? Om det ens har gjorts någon undersökning så är det självklart företaget själva som gjort den.

Att påstå att massa människor har krävt att få tillbaka wraps är väl liksom inte mer efterblivet än vilken annan reklam som helst. Reklam är liksom oärlig till sin natur.

Jo, visst har jag ifrågasatt den typen av undersökningar. Kan man inte visa att de är gjorda av någon form av oberoende tredje part så är de undersökningarna inte värda mycket. Men att måla upp en bild av att folk gått ut på gatorna och demonstrerat för att få tillbaka dessa wraps är ändå ett steg längre… att liksom fejka den typen av ”politiskt” engagemang…
Citera
2025-04-06, 00:01
Medlem
Det kan säkert vara så att någon saknar och efterfrågat dessa wraps. Jag har ingen aning. Men att måla upp bilden av att folk demonstrerat på gatorna för detta. Ja, det provocerar mig.
Citera
2025-04-06, 01:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skissblocket
Jo, visst har jag ifrågasatt den typen av undersökningar. Kan man inte visa att de är gjorda av någon form av oberoende tredje part så är de undersökningarna inte värda mycket. Men att måla upp en bild av att folk gått ut på gatorna och demonstrerat för att få tillbaka dessa wraps är ändå ett steg längre… att liksom fejka den typen av ”politiskt” engagemang…
Nja, fast att folk har demonstrerat på gatorna är absolut inte vad de säger i reklamen. Det är ju tydligen någon bild du får i huvudet när du hör reklamen. Och det är det som stör dig. Vilket självklart är jättetråkigt. Men nej, de tar ingenting ett steg längre eller försöker göra det till ett politiskt engagemang. Det är bara en ny infallsvinkel på "undersökningar visar att..". Och i det här fallet menar de då att undersökningen visar på att jättemånga vill ha tillbaka wraps.
Citera
2025-04-09, 15:37
Medlem
DonaldBidens avatar
Tillsammans kan vi uppnå mycket!

Kommer ihåg när hela USA var ute och protesterade för att Mario skulle komma tillbaka, det fungerade; se denna korta dokumentär:
https://www.youtube.com/watch?v=HU80R7jGanE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in