Citat:
Ursprungligen postat av
Maskrosen60
Har hon rätt?
Är det risk att flytta verksamhet till USA?
Ebba Busch:
– Det är riskfyllt för ett bolags framtid att flytta till ett land som leds av en så oberäknelig ledare, säger Busch på en pressträff under Kristdemokraternas kommundagar i Karlstad.
https://www.svd.se/a/4B8j5V/ebba-busch-varnar-foretag-for-usa
Det här nu var nog första gången som denna vämjeliga kvinna har sagt någonting som jag delar. och som faktiskt också stämmer.
De företag som väljer att flytta sin verksamhet och lägga ut alla de pengarna på det. Och sedan inom fyra år så kommer det att återställas när en ny president som är lite mer normal mellan öronen. Sitter där och bestämmer. Men vill man vara så pass dom att man tror att Trump kommer att sitta där för evigt, så okej, flytta verksamheten.
Men det är faktiskt precis som ebba säger. Vad är det som ändrar eller gör att den här personen inte skulle få för sig nya saker och ändra på reglerna igen? För det känns ju som att han ändrar reglerna efter varje dag och vilket morgonhumör han har.
Innan ni börjar kalla mig för Trump hatare så kan jag säga att jag har alltid hållet på den här mannen tidigare. Men han har gått för långt nu.
Däremot tror jag inte att ebba Busch har fattat det här själv, utan det är någon som har berättat efter henne. Så att hon ska säga det utåt sett. Och sa att hon framstår som normalbegåvad.
Ebba vet troligen inte ens vad USA är eller vem Trump är.