Citat:
Lite snabba noteringar.
Första fragmentet.
Roligt med samma språklåda, låt oss bolla lite inför öppna ridåer.
Det många inte känner till, att en vinnande metod oftast för med sig flera vinnande metoder.
Implicit behöver man en eller två och sedan har man ett tiotal.
Därefter fixar man bot och automatiserar för göra allt till morgonrutin.
Sedan inte låta girigheten styra, utan min persona nöjer sig med att jobba deltid, deltid passiv bot och lite övrig trading live.
Däremellan livet, hund och dotter och klottra med ljuset.
Lite konkret, om mål första halvlek snittar eller inte rätt odds för värde.
Så kan det ur båda situationerna komma något gott ur det hela.
Såsom att LTD andra halvlek vid alla 0-0, eller en break-evan om inget mål första halvan, men andra.
Du ser mönstret, vi är nu upp i tre och kan spinna vidare på att om mål andra halvlek har värde vid första halvan 0-0.
Så kan man lägga spel på ett mål som leverage och sedan bonus för alla övriga mål +2+3+4+5 … eller sonika en andra halvlek med +1 mål.
Nu är vi plötslig upp med fem metoder, utopi att alla benar ut värde och ger möjligheter.
Det jag vill få sagt är när folk letar och söker med ljust och lykta, så finns oftast lösningen runt hörnet.
Precis som livet och alla existerande marknader.
Så mitt budskap – en metod – sedan – solve it – crack it – make it …
Fragment två.
Börs oavsett lysa och opti eller andra portföljer.
Köpa loss 8 år innan pension och varje halvår vet du inte vart omvärld eller marknad befinner sig.
Inte som en trade med 10 min (ej mål) och köpa loss vid varje 2 min – för reducerad förlustsvit om den infinner sig, inte för direkt avkastning, men ger 1 på 5 och ur det en edge 89,10 av 10. Loss 45% el mindre ... beroende när under 10 min :-) och bara om för realtids stat är likt matchreading med 3 sek delay - den du :-)
Vidare att vid pension sälja, katastrof.
Och 4 miljoner preferensaktier för 3500 netto per månad är orealistiskt och oproportionellt.
Ett piss i Atlanten, så tycker och känner jag.
Så la 150 000 guldmynt till dottern som är 2 miljoner om 60 år för hennes pension, men som dagens 1 miljon med framtidens utveckling, självdestruktiv orm som äter sin egen svans, analys.
Vill inte curla livet för dottern, utan där får hon leva själv och lära, men vill hon min väg vandra finns mallarna i bankfack, för yrkeshemligheters grundstomme är bestående sanningar, samt trygga eller hjälpa med pensionen som urholkas, så gör man det på rätt sätt.
Ha en fin helg!
Första fragmentet.
Roligt med samma språklåda, låt oss bolla lite inför öppna ridåer.
Det många inte känner till, att en vinnande metod oftast för med sig flera vinnande metoder.
Implicit behöver man en eller två och sedan har man ett tiotal.
Därefter fixar man bot och automatiserar för göra allt till morgonrutin.
Sedan inte låta girigheten styra, utan min persona nöjer sig med att jobba deltid, deltid passiv bot och lite övrig trading live.
Däremellan livet, hund och dotter och klottra med ljuset.
Lite konkret, om mål första halvlek snittar eller inte rätt odds för värde.
Så kan det ur båda situationerna komma något gott ur det hela.
Såsom att LTD andra halvlek vid alla 0-0, eller en break-evan om inget mål första halvan, men andra.
Du ser mönstret, vi är nu upp i tre och kan spinna vidare på att om mål andra halvlek har värde vid första halvan 0-0.
Så kan man lägga spel på ett mål som leverage och sedan bonus för alla övriga mål +2+3+4+5 … eller sonika en andra halvlek med +1 mål.
Nu är vi plötslig upp med fem metoder, utopi att alla benar ut värde och ger möjligheter.
Det jag vill få sagt är när folk letar och söker med ljust och lykta, så finns oftast lösningen runt hörnet.
Precis som livet och alla existerande marknader.
Så mitt budskap – en metod – sedan – solve it – crack it – make it …
Fragment två.
Börs oavsett lysa och opti eller andra portföljer.
Köpa loss 8 år innan pension och varje halvår vet du inte vart omvärld eller marknad befinner sig.
Inte som en trade med 10 min (ej mål) och köpa loss vid varje 2 min – för reducerad förlustsvit om den infinner sig, inte för direkt avkastning, men ger 1 på 5 och ur det en edge 89,10 av 10. Loss 45% el mindre ... beroende när under 10 min :-) och bara om för realtids stat är likt matchreading med 3 sek delay - den du :-)
Vidare att vid pension sälja, katastrof.
Och 4 miljoner preferensaktier för 3500 netto per månad är orealistiskt och oproportionellt.
Ett piss i Atlanten, så tycker och känner jag.
Så la 150 000 guldmynt till dottern som är 2 miljoner om 60 år för hennes pension, men som dagens 1 miljon med framtidens utveckling, självdestruktiv orm som äter sin egen svans, analys.
Vill inte curla livet för dottern, utan där får hon leva själv och lära, men vill hon min väg vandra finns mallarna i bankfack, för yrkeshemligheters grundstomme är bestående sanningar, samt trygga eller hjälpa med pensionen som urholkas, så gör man det på rätt sätt.
Ha en fin helg!
Jag har stött på dina förvirrade inlägg i ett decennium nu, först på Sharps och under de senaste åren här. Du uppvisar någon form av total besatthet vid att hitta en vinnande modell. Hur har det gått? Slår du någon marknad?
Jag har motsvarande levt på betting sedan 2014/2015, även om jag arbetat heltid med ett vanligt jobb har bettingen varit huvudinkomst. Jag har aldrig använt en modell i något avseende. Räknar naturligtvis manuellt där det är relevant att räkna på utfall.
---
Tråden är väldigt märklig. Alla vinnande spelare jag känner investerar sina spelvinster på börsen eller i andra tillgångar. De utesluter inte varandra.
Ja, har du ett kapital som inte är sjusiffrigt och god tillgång till softbooks eller är så skarp att du slaktar spelbörsen är betting överlägset. Du kan omsätta din kassa flera gånger per år, omsätter du den 6x motsvarar en ROI på 105% alltså en årlig avkastning på 30% på börsen.
Problemet är att detta är närmast omöjligt att upprätthålla och skala för andra än ett fåtal individer i hela landet.
Jag vet sådana som sjöar hårdare då de är extremt skarpa eller köper konton i stor omfattning. Men själv har jag sällan lyckats dra in mer än 500k på ett år annat än vid systemklonkande. Jag har ingen som helst användning för en spelkassa större än 500k.
Nu när Betfair höjt avgiften till 5% och man är limmad på samtliga bolag med svensk licens i både mitt och de flesta nära anhörigas namn börjar denna tid att lida mot sitt slut. Det är extremt korkat att tro att man ska kunna leva på spel om några år sett till hur mycket svårare det blir.
Vill dock betona att det inte blir så mycket svårare att slå bolagens utbud i sig. Det som blir svårare är tätare limiteringar som blir än mer påtagliga då alla nya bolag har Altenar, Draftkings eller Kambi som provider som kastar ut en väldigt snabbt eller har en begränsad från start. Bankerna ställer till med problem om du spelar via bulvaner. Det kräver finurlighet och ständig anpassning.
Det mest långsiktigt hållbara är att försöka hitta en nisch där du kan slå spelbörsen, men att göra detta med vettig volym är extremt svårt. Har enstaka ligor där jag tror mig ha en chans, så får se det som en sidosyssla, snarare än en primär inkomstkälla.