2025-07-03, 10:16
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Lite snabba noteringar.

Första fragmentet.
Roligt med samma språklåda, låt oss bolla lite inför öppna ridåer.
Det många inte känner till, att en vinnande metod oftast för med sig flera vinnande metoder.
Implicit behöver man en eller två och sedan har man ett tiotal.

Därefter fixar man bot och automatiserar för göra allt till morgonrutin.
Sedan inte låta girigheten styra, utan min persona nöjer sig med att jobba deltid, deltid passiv bot och lite övrig trading live.
Däremellan livet, hund och dotter och klottra med ljuset.

Lite konkret, om mål första halvlek snittar eller inte rätt odds för värde.
Så kan det ur båda situationerna komma något gott ur det hela.
Såsom att LTD andra halvlek vid alla 0-0, eller en break-evan om inget mål första halvan, men andra.

Du ser mönstret, vi är nu upp i tre och kan spinna vidare på att om mål andra halvlek har värde vid första halvan 0-0.
Så kan man lägga spel på ett mål som leverage och sedan bonus för alla övriga mål +2+3+4+5 … eller sonika en andra halvlek med +1 mål.
Nu är vi plötslig upp med fem metoder, utopi att alla benar ut värde och ger möjligheter.

Det jag vill få sagt är när folk letar och söker med ljust och lykta, så finns oftast lösningen runt hörnet.
Precis som livet och alla existerande marknader.
Så mitt budskap – en metod – sedan – solve it – crack it – make it …

Fragment två.
Börs oavsett lysa och opti eller andra portföljer.
Köpa loss 8 år innan pension och varje halvår vet du inte vart omvärld eller marknad befinner sig.
Inte som en trade med 10 min (ej mål) och köpa loss vid varje 2 min – för reducerad förlustsvit om den infinner sig, inte för direkt avkastning, men ger 1 på 5 och ur det en edge 89,10 av 10. Loss 45% el mindre ... beroende när under 10 min :-) och bara om för realtids stat är likt matchreading med 3 sek delay - den du :-)

Vidare att vid pension sälja, katastrof.
Och 4 miljoner preferensaktier för 3500 netto per månad är orealistiskt och oproportionellt.
Ett piss i Atlanten, så tycker och känner jag.
Så la 150 000 guldmynt till dottern som är 2 miljoner om 60 år för hennes pension, men som dagens 1 miljon med framtidens utveckling, självdestruktiv orm som äter sin egen svans, analys.

Vill inte curla livet för dottern, utan där får hon leva själv och lära, men vill hon min väg vandra finns mallarna i bankfack, för yrkeshemligheters grundstomme är bestående sanningar, samt trygga eller hjälpa med pensionen som urholkas, så gör man det på rätt sätt.

Ha en fin helg!

Jag har stött på dina förvirrade inlägg i ett decennium nu, först på Sharps och under de senaste åren här. Du uppvisar någon form av total besatthet vid att hitta en vinnande modell. Hur har det gått? Slår du någon marknad?

Jag har motsvarande levt på betting sedan 2014/2015, även om jag arbetat heltid med ett vanligt jobb har bettingen varit huvudinkomst. Jag har aldrig använt en modell i något avseende. Räknar naturligtvis manuellt där det är relevant att räkna på utfall.

---

Tråden är väldigt märklig. Alla vinnande spelare jag känner investerar sina spelvinster på börsen eller i andra tillgångar. De utesluter inte varandra.

Ja, har du ett kapital som inte är sjusiffrigt och god tillgång till softbooks eller är så skarp att du slaktar spelbörsen är betting överlägset. Du kan omsätta din kassa flera gånger per år, omsätter du den 6x motsvarar en ROI på 105% alltså en årlig avkastning på 30% på börsen.

Problemet är att detta är närmast omöjligt att upprätthålla och skala för andra än ett fåtal individer i hela landet.

Jag vet sådana som sjöar hårdare då de är extremt skarpa eller köper konton i stor omfattning. Men själv har jag sällan lyckats dra in mer än 500k på ett år annat än vid systemklonkande. Jag har ingen som helst användning för en spelkassa större än 500k.

Nu när Betfair höjt avgiften till 5% och man är limmad på samtliga bolag med svensk licens i både mitt och de flesta nära anhörigas namn börjar denna tid att lida mot sitt slut. Det är extremt korkat att tro att man ska kunna leva på spel om några år sett till hur mycket svårare det blir.

Vill dock betona att det inte blir så mycket svårare att slå bolagens utbud i sig. Det som blir svårare är tätare limiteringar som blir än mer påtagliga då alla nya bolag har Altenar, Draftkings eller Kambi som provider som kastar ut en väldigt snabbt eller har en begränsad från start. Bankerna ställer till med problem om du spelar via bulvaner. Det kräver finurlighet och ständig anpassning.

Det mest långsiktigt hållbara är att försöka hitta en nisch där du kan slå spelbörsen, men att göra detta med vettig volym är extremt svårt. Har enstaka ligor där jag tror mig ha en chans, så får se det som en sidosyssla, snarare än en primär inkomstkälla.
Citera
2025-07-03, 12:24
Medlem
sputnik2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Jag har stött på dina förvirrade inlägg i ett decennium nu, först på Sharps och under de senaste åren här. Du uppvisar någon form av total besatthet vid att hitta en vinnande modell. Hur har det gått? Slår du någon marknad?

Jag har motsvarande levt på betting sedan 2014/2015, även om jag arbetat heltid med ett vanligt jobb har bettingen varit huvudinkomst. Jag har aldrig använt en modell i något avseende. Räknar naturligtvis manuellt där det är relevant att räkna på utfall.

---

Tråden är väldigt märklig. Alla vinnande spelare jag känner investerar sina spelvinster på börsen eller i andra tillgångar. De utesluter inte varandra.

Ja, har du ett kapital som inte är sjusiffrigt och god tillgång till softbooks eller är så skarp att du slaktar spelbörsen är betting överlägset. Du kan omsätta din kassa flera gånger per år, omsätter du den 6x motsvarar en ROI på 105% alltså en årlig avkastning på 30% på börsen.

Problemet är att detta är närmast omöjligt att upprätthålla och skala för andra än ett fåtal individer i hela landet.

Jag vet sådana som sjöar hårdare då de är extremt skarpa eller köper konton i stor omfattning. Men själv har jag sällan lyckats dra in mer än 500k på ett år annat än vid systemklonkande. Jag har ingen som helst användning för en spelkassa större än 500k.

Nu när Betfair höjt avgiften till 5% och man är limmad på samtliga bolag med svensk licens i både mitt och de flesta nära anhörigas namn börjar denna tid att lida mot sitt slut. Det är extremt korkat att tro att man ska kunna leva på spel om några år sett till hur mycket svårare det blir.

Vill dock betona att det inte blir så mycket svårare att slå bolagens utbud i sig. Det som blir svårare är tätare limiteringar som blir än mer påtagliga då alla nya bolag har Altenar, Draftkings eller Kambi som provider som kastar ut en väldigt snabbt eller har en begränsad från start. Bankerna ställer till med problem om du spelar via bulvaner. Det kräver finurlighet och ständig anpassning.

Det mest långsiktigt hållbara är att försöka hitta en nisch där du kan slå spelbörsen, men att göra detta med vettig volym är extremt svårt. Har enstaka ligor där jag tror mig ha en chans, så får se det som en sidosyssla, snarare än en primär inkomstkälla.

Läste första raden och önskar dig all framgång.
Bryr mig så lite om vad du tycker eller tänker.
Du och din valfrihet må vila i din rörelse.

Börsen är fortfarande för amatörer som inte vet bättre.

Ha en fin torsdag.
Citera
2025-07-03, 23:59
Medlem
Citat:

---

Altenar är rena svin

Har haft 20 olika konton som har limmats med de.
Citera
2025-07-04, 12:37
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Altenar är rena svin

Har haft 20 olika konton som har limmats med de.

Vet inte varför de skulle vara värre än Kambi. Är också limmad på samtliga Altenar men de har mycket förmånliga cashout-villkor, väldigt höga limiter för nya konton och sväljer nästan allt man skickar manuellt upp till deras inbyggda maxgräns.

Betconstruct är den mest bedrägliga providern. De annullerade ett långtidsspel på gruppspelet i klubblags-VM nyligen, två veckor efter spelet lagts med hänvisning till uppenbart felsatt, när Bet365 och Altenar hade haft samma odds och rättat det som vunna spel. Efter en mailkonversation med väldigt övertygande mail från min sida startade till och med Fastbet en egen utredning och betalade ut vinsten trots att Betconstruct stod på sig och vägrade betala ut. Hatten av till Fastbet och jag kommer aldrig igen att röra en sida med Betconstruct som provider.
Citera
2025-07-04, 19:24
Medlem
Citat:
Vet inte varför de skulle vara värre än Kambi. Är också limmad på samtliga Altenar men de har mycket förmånliga cashout-villkor, väldigt höga limiter för nya konton och sväljer nästan allt man skickar manuellt upp till deras inbyggda maxgräns.

Betconstruct är den mest bedrägliga providern. De annullerade ett långtidsspel på gruppspelet i klubblags-VM nyligen, två veckor efter spelet lagts med hänvisning till uppenbart felsatt, när Bet365 och Altenar hade haft samma odds och rättat det som vunna spel. Efter en mailkonversation med väldigt övertygande mail från min sida startade till och med Fastbet en egen utredning och betalade ut vinsten trots att Betconstruct stod på sig och vägrade betala ut. Hatten av till Fastbet och jag kommer aldrig igen att röra en sida med Betconstruct som provider.

Då har du haft tur. Jag är limmad till 300 kronor på samtliga deras sidor..

Altenar är skräp
Citera
2025-07-04, 21:54
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Då har du haft tur. Jag är limmad till 300 kronor på samtliga deras sidor..

Altenar är skräp

Jag är limmad till 10kr på alla deras sidor.

Jag hade dock 200k (efter granskning, men de har extrem riskvilja) to win på nystartade konton på långtidsspel på klubblags-VM som exempel, typ 30-50k innan granskning. Fick in 5880 eller så på Kungaslottet på Botafogo 0p i gruppen till 35x som första spel där. På nya Kambi är limiten typ 7-8k på liknande marknader, annat än på vinnarmarknader som har högre. Säga vad man vill men de har extremt höga limiter för nya konton hos Altenar bortsett från Jubla/FranknFred som av någon anledning cappat ut på 8k som maxvinst.

Nämn en sida med högre limiter för nya konton än Altenar. Är bara Draftkings (gamla SB-tech) som kommer i närheten/ibland har högre givet deras mer generella maxtak. Nya konton på Bet365 har extremt låga limiter numera innan man värmt upp dem med lite slaskspel och Kambi är som bekant ett jävla skämt, inte ens lönt med bulvankonton där längre.
Senast redigerad av Nord88 2025-07-04 kl. 22:19.
Citera
2025-07-05, 00:12
Medlem
Citat:
Jag är limmad till 10kr på alla deras sidor.

Jag hade dock 200k (efter granskning, men de har extrem riskvilja) to win på nystartade konton på långtidsspel på klubblags-VM som exempel, typ 30-50k innan granskning. Fick in 5880 eller så på Kungaslottet på Botafogo 0p i gruppen till 35x som första spel där. På nya Kambi är limiten typ 7-8k på liknande marknader, annat än på vinnarmarknader som har högre. Säga vad man vill men de har extremt höga limiter för nya konton hos Altenar bortsett från Jubla/FranknFred som av någon anledning cappat ut på 8k som maxvinst.

Nämn en sida med högre limiter för nya konton än Altenar. Är bara Draftkings (gamla SB-tech) som kommer i närheten/ibland har högre givet deras mer generella maxtak. Nya konton på Bet365 har extremt låga limiter numera innan man värmt upp dem med lite slaskspel och Kambi är som bekant ett jävla skämt, inte ens lönt med bulvankonton där längre.

Du har rätt
Men nya konton har bara hunnit.bli några dagar gamla innan de limiteras.oftast limmas jag till 2000 kr sen ner till 300 kr
Citera
2025-08-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Du kan köpa aktier för 100 kr om du vill. Det finns ingen magisk miniminivå. Med ett investeringssparkonto (ISK) och courtageklasser som Avanza Mini eller Nordnet så handlar du extremt billigt , ibland gratis.
Men det krävs tid och tålamod för att få effekt. Aktiemarknaden är inte ett "snabbt rik"-spel utan en långsiktig resa. Börjar du med små belopp och konsekventa köp, bygger du kapital över tid , utan att behöva stora pengar från början. Alla har så jävla bråttom hela tiden och vill bli miljonärer redan igår när det på riktigt går att bli rik på lång sikt utan någon större ansträngning.

Klart att du kan köpa aktier för 100kr och låta det gå upp 10% år.

Ta samma hundring och spela Poker, så har du ju dubblat det på 2-3dagar med solid ABC-poker.

Det är när pengarna växer till kanske 1000kr och över det i insats, som det blir svårt att spela poker, eftersom att de du möter blir bättre och bättre hela tiden.

Men att använda money management (samma i poker och trading), bygga upp en bankrulle/buffert att börja handla för. Det borde de flesta som har anlag för poker klara av.

Det tråkiga med poker är att det är otroligt tidskrävande.

På lägsta nivån så lönar det sig bättre att ha ett vanligt jobb istället.
Citera
2025-09-30, 12:31
Avslutad
Det smakade gott med 300k på en 10:a
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem