2025-05-28, 04:16
Medlem
sputnik2011s avatar
Söker inte konflitk och samtidigt som jag inte argumenterar eller predikar.
Utan tar ställning, börsen är för amatörer och förstår inte hur man kan underlåter sig själv.
Besörjer medmännsikor som sätter sina dyrt förvärvade pengar på börsen.

Det som inte lyfts fram är:

Proportionerna (risk och bedömning kan göras med alla marknader) men låt säga 3 till 4 miljoner med preferensaktier för att snitta 456 tusen per månad är inget annat än skrattrettande.
Lika så 30% skatt och snitta med väl byggd portfölj cirka 6% gör ingen rik eller fattig och då alltid mot en exponerad risk.

Så oavset lysa eller opti eller annan strategi är det löjligt för du måste ändå köpa loss och köpa ut fragment inför pensionen för du vet inte i vilken rörelse marknaden befinner sig när du behöver pengarna och när du ska gå i pension och njuta av befruktningen.

Yrkesspelare är något helt annat:

Jag är inte i beroendeställning till någon därför spel är inte bara spel utan även ett levende samt därav en teori att följa.
Ska illustrera detta utan att bry mig så mycket om att eventuellt döda den när alla känner till den.
Om jag snittar 10% och 50% vid förlust med 5 minuters scalp eller 10 minuters trade.
Så köper jag loss delar av vinst under scalp eller trading momentet varav den låga förlustsviten med en ratio på 1 i 5 ...

Jag kan agera bank på många andra sätt än Betfair för när livet gör sig påmind ser jag hur vissa tradingmetoder och annan spelteori även applicerar på mycket annat i livet.
Och du, det handlar inte om hur mycket pengar man har på spelkontot utan att du har kunskapen.
Att inte vara i beroendeställning till någon annan.

Och så var det dags för ...

Som nämnt ovan med början noll och bygga upp är det bästa och rätta vägen.
Men håller inte med om att man stagnerar bland valar och loadljud, utan då kan man fiska på lägre nivåer för som vi alla vet är det alltid på någon annans bekostnad samt med vårt bättre vetande.
Oavestt och du använder piska och morot med Svenksa Spel eller någon annan.

Concencus

Du är vad du var, och du blir den du är, och du transfomeras till den du vill bli.
Lager som är fler än en lök och en rymd som är större än bruset.
Och det sker inte i en handvändning.

Det skiljer lyckosökare inom spel och börs och allt annat i livet.
Bryr mig sällan vad andra tycker utan lyssnar med halft öra om någon skulle mot förmodan komme med något tänkvärt.

Ha en fin onsdag
Senast redigerad av sputnik2011 2025-05-28 kl. 04:19.
Citera
2025-05-28, 04:35
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Man har inte samma förutsättningar eftersom ingen begränsar hur många aktier någon vill köpa förutom den egna ekonomin, medans duktiga sportsbettare limiteras till några ynka hundringar om ens det.

Förvisso får traders betala 30% procent på vinsten som sportsbettare slipper, men det är bättre att få betala 30% på vinsten än att inte få vinna alls...
Citera
2025-05-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Instämmer helt och hållet - har en deal på gång med in-play program för realtids värde.
Såsom stark favorit och mot förmodan u-dog 0-1 ledning där sannolikheten för 1-1 lyfts fram.
Likt ett annat beprövat - comeback filter - som jag har med 4/5 ROI och som företaget Pouncebet bygger hela sin robot verksamhet på.

Inväntar prisbild och beredd att lägga 100 papp men helst mindre.
Har en fungerande och en DNB in-play (value betting) trading method.

Sedan kanske man kan köpa Marketbeaters gamla tipsapp och köra tipping service.
Som en Hedge för sin egna yrkesamma verksamhet.

Livet leker och börsen suger.
Men med det sagt lita inte på forum tips men här kommer något jag fundera på.

Underleverantörer och material som råvaror för återbyggnad av Ukraina.
Fönstret med möjlighet kan stängas inom snar framtid.
Funderar och inte bestämt mig ännu.

Ett annat fönster för dottern och hennes ättlingar.
Köra en invest AB och lika här med underleverantörer för de icke börsnoterade.
Sedan tre existerande stora fonder inom rymdteknik samt vanliga börsförtag.
Guldåldern om 30 till 50 år är rymdåldern.
Förväntad 1000% ökning om investering närtid och tänkas ta fart 2040 2050

Teserna bygger på följande.
Stål för krigsmaterial steg 25/30 när Ukraina kriget börja.
Vapen industrin tåg hade redan passerat och bekant gjorde grym affär.

Sedan rymdåldern - tveklöst - överbefolking och vi förbrukar jordens resurser.
AI tåget har passerat och detta är framtiden lukrativa innehav.

Följande är baserat på mina åsikter.
Dom har rang och tyngd enligt mig.

Man blir inte lycklig av pengar men man får en beskymmerfri tillvaro.

MVH

"Börsen är för amatörer"

Det är ett vanligt missförstånd. I själva verket är börsen en av de mest reglerade, transparenta och tillgängliga formerna av långsiktigt kapitalbyggande. Historiskt har börsen över tid gett god avkastning (7–8% realt), vilket inte kräver att man är expert – men det kräver disciplin. Att kalla börsen för amatörmässig samtidigt som man förespråkar högfrekvent trading med stor risk är motsägelsefullt. Trading kräver enorm erfarenhet, psykisk kontroll och kapital – och även då misslyckas de flesta

"6% årlig avkastning gör ingen rik eller fattig"

6% låter kanske inte mycket – men med ränta-på-ränta-effekten växer kapital exponentiellt.
Exempel:

1 000 kr i månaden i 30 år med 6% årlig avkastning = cirka 1 miljon kronor.
Det är inga fantasital – det är enkel långsiktig strategi som fungerar.

"Man vet inte när man ska gå i pension, och då är börsen osäker"

Just därför diversifierar man. Just därför bygger man buffertar. Just därför trappar man ned risken med tiden. Det är sant att marknaden rör sig – men det är inget nytt. En väldiversifierad portfölj och en tydlig plan minimerar den risken. Fonder som "generationsfonder" är exempel på detta. Börsen är inte ett lotteri, utan ett verktyg.

"Trading är ett liv, och jag är inte beroende av någon"

Det är fantastiskt att ha ett självständigt liv, men det är inte ett argument mot börssparande. Trading är en helt annan verksamhet – det kräver daglig närvaro, snabb reaktionsförmåga, hög riskaptit och mycket psykiskt kapital. De flesta förlorar pengar. Det är inget som alla klarar av – och inget man bygger pensionskapital på.

"Du måste ändå köpa loss och köpa ut fragment inför pensionen"

Nej, Det finns ISK, och utdelningsaktier. Allt går att anpassa. Det är inte svartvitt.

"Börsen är på någon annans bekostnad"

Nej. Börsen är inte ett nollsummespel som spel. Företag skapar värde. Du är med och äger det värdet. Spel och trading däremot – särskilt på bettingmarknader – är per definition nollsummespel (eller minus-summa med avgifter). Någon förlorar för att du vinner.

"Det viktiga är kunskap – inte pengar på kontot"

Helt sant – och där möts vi. Men börssparande bygger också på kunskap: om ränta-på-ränta, om riskspridning, om att undvika känslobeslut. Det är ingen motsättning.

Du väljer en aktiv, riskfylld väg där du satsar på egen skicklighet i trading. Det är beundransvärt – men inte realistiskt eller tryggt för de flesta. Börssparande handlar om långsiktighet, stabilitet och trygghet – inte snabba vinster. Det är inte spektakulärt – men det fungerar. Det är inte för amatörer – det är för människor som vill ta ansvar för sin framtid.
Citera
2025-05-28, 11:39
Medlem
Trading vs. Aktiesparande – tid är den stora skiljelinjen

Trading kräver 10–40 timmar i veckan, varje vecka, året runt. Missar du en dag – ingen inkomst. Tar du semester – inga pengar in. Du är helt beroende av att prestera, varje dag, hela livet.

Aktiesparande kräver däremot kanske 1 timme per månad. Gör en insättning vid löning, välj breda fonder eller stabila utdelningsaktier – sen sköter tiden resten.

Du kan bokstavligen ligga i en hängmatta och tjäna pengar medan börsen jobbar åt dig. Det är passivitet med kraft och du vet exakt vad du får in varje dag/vecka/månad - ingen är garanterad vinst varje dag/vecka/månad trots åtskilliga timmar spenderade när det kommer till trading/betting.
Citera
2025-05-28, 19:11
Medlem
sputnik2011s avatar
Fairbot - automatisera - ät ute - sov en stund - eller åk på utflykt men nära och kära ...
Eller varför inte ha en morgon rutin och låte resten sköta sig själv varje dag.

Det var ett fragment och nu nästa ...
Visseriligen kan jag lägga 1000 per trade och 10% eller 10 000
Mindre fler tillfällen och större färre tillfällen.

Och slutligen ...
Dom kretsar jag rör mig i automatiserar det som går automatisera.

Så ni som läser ser att en persons sanning och erfarenhet behöver inte vara någon annans sanning och erfarenhet ...
Vill man slösa tid och resurser så gör det, men med bättre vetande sysslar man inte med börsen eller krypto, utan Spelbörser och jag har om viljan infinner sig tillgång till alla, Betfair, Matchbook, Smarket, Betdag ...

En begränsing har sin möjlighet där denna tråd utgör sig vara en möjlighet men blir en begränsing ...
För när man ser ljuset i mörkret som inte kan vara utan varanda utan både är i beroendeställning ...
Så kanske och bara kanske poletten trillar ned ...

Nu till något metaforiskt och abstrakt och symboliskt inom spelteori ...
Ingen gnista utan tomhet, sedan kommer formen.
Inget ljus utan mörker, eftersom dom inte utesluter varandra.

Ta en dag till matbutiken och du glömmer tygkassen.
Tre köp per vecka eller fler är 15 kr eller mer i kassar.
Men du kan ju alltid gå till pantstationen och hämnta en fin använd kasse.

Oj vad hände - du skapa 5 kr ut tomheten med tankens och dess algoritm att se möjligheter och inte begränsningar.
Oj jag lägger 4000 kr per år på rakprodukter, men med bibehållen standard och livskvalite kan jag få likadan funktion och verkställan för 350 kr per år.
Oj jag använder schampo för 2000 kr per år, men upptäckte att 30% utspädning med vatten fungerar minst lika bra - mer schampo till en kostnad av 0 - ur detta mer frigort kapital ur tomheten.

Alltså inte spara utan omfördela och frigöara resurser.
Såsom trading, marknaden på spelbörsen säger en sak och majoriteten av punters för en och samma sak, men du min kära, vet bättre och är motvalls och sticker likt en bi och flyger likt en fjäril.

Hoppas du drömmer något berikande inatt ...

Är inte självsäker.
Är inte förmer.
Utan är sann mot mig själv och därför sann mot andra.
Älskar mig själv och därför älskar jag mina medmänniskor.
Så min blogg för yrekesspelare är mer än trading och spelteori.
Det är ett levende och en terräng i att lösa det mesta i livet.

MVH
Senast redigerad av sputnik2011 2025-05-28 kl. 19:13.
Citera
2025-06-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Fairbot - automatisera - ät ute - sov en stund - eller åk på utflykt men nära och kära ...
Eller varför inte ha en morgon rutin och låte resten sköta sig själv varje dag.

Det var ett fragment och nu nästa ...
Visseriligen kan jag lägga 1000 per trade och 10% eller 10 000
Mindre fler tillfällen och större färre tillfällen.

Och slutligen ...
Dom kretsar jag rör mig i automatiserar det som går automatisera.

Så ni som läser ser att en persons sanning och erfarenhet behöver inte vara någon annans sanning och erfarenhet ...
Vill man slösa tid och resurser så gör det, men med bättre vetande sysslar man inte med börsen eller krypto, utan Spelbörser och jag har om viljan infinner sig tillgång till alla, Betfair, Matchbook, Smarket, Betdag ...

En begränsing har sin möjlighet där denna tråd utgör sig vara en möjlighet men blir en begränsing ...
För när man ser ljuset i mörkret som inte kan vara utan varanda utan både är i beroendeställning ...
Så kanske och bara kanske poletten trillar ned ...

Nu till något metaforiskt och abstrakt och symboliskt inom spelteori ...
Ingen gnista utan tomhet, sedan kommer formen.
Inget ljus utan mörker, eftersom dom inte utesluter varandra.

Ta en dag till matbutiken och du glömmer tygkassen.
Tre köp per vecka eller fler är 15 kr eller mer i kassar.
Men du kan ju alltid gå till pantstationen och hämnta en fin använd kasse.

Oj vad hände - du skapa 5 kr ut tomheten med tankens och dess algoritm att se möjligheter och inte begränsningar.
Oj jag lägger 4000 kr per år på rakprodukter, men med bibehållen standard och livskvalite kan jag få likadan funktion och verkställan för 350 kr per år.
Oj jag använder schampo för 2000 kr per år, men upptäckte att 30% utspädning med vatten fungerar minst lika bra - mer schampo till en kostnad av 0 - ur detta mer frigort kapital ur tomheten.

Alltså inte spara utan omfördela och frigöara resurser.
Såsom trading, marknaden på spelbörsen säger en sak och majoriteten av punters för en och samma sak, men du min kära, vet bättre och är motvalls och sticker likt en bi och flyger likt en fjäril.

Hoppas du drömmer något berikande inatt ...

Är inte självsäker.
Är inte förmer.
Utan är sann mot mig själv och därför sann mot andra.
Älskar mig själv och därför älskar jag mina medmänniskor.
Så min blogg för yrekesspelare är mer än trading och spelteori.
Det är ett levende och en terräng i att lösa det mesta i livet.

MVH

Det märks att du reflekterat djupt över både spelteori, vardagsekonomi och livets större mönster. Det är alltid intressant att läsa sådant som kopplar ihop det abstrakta med det praktiska.

Jag håller med om mycket – särskilt om att automatisering kan frigöra tid och energi till annat, och att resurser kan omfördelas snarare än bara sparas. Det gäller både i livet och i trading. Samtidigt vill jag ändå lyfta att det du beskriver – hur man skapar möjligheter ur "tomheten" – också kräver medvetenhet om risk.

För även om verktyg som Fairbot och tillgång till spelbörser som Betfair, Matchbook m.fl. skapar potentiella fördelar, så är det fortfarande ingen garanti för vinst. Det finns inga säkra system – varken på börsen eller spelbörsen. Det handlar om att hitta sin egen väg, men också att ha en sund respekt för osäkerheten i varje trade.

Precis som du skriver: en persons sanning behöver inte vara någon annans. Jag tycker det är viktigt att vara öppen för både inspiration och kritiskt tänkande, oavsett varifrån impulsen kommer.

Tack igen för att du delar med dig – och hoppas du fortsätter skriva, för det finns något värdefullt i att utforska både spelteori och livsfilosofi tillsammans.
Citera
2025-06-11, 01:18
Medlem
adolf512s avatar
Det är helt klart enklare att tjäna pengar på sportbetting/poker än att tjäna pengar på daytrading.

De potentiella vinsterna ifrån trading med aktier är dock betydligt större vilket är orsaken till att konkurrensen är så hårt där.

Du kan säkert tjäna en del pengar på bet365 men då blir du snabbt avstängd eller väldigt hårt limiterad när det gäller deras odds. De verkar dock inte stänga av folk som bara spelar deras frirullar (poker) utan att sätta in några pengar.
Citera
2025-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är helt klart enklare att tjäna pengar på sportbetting/poker än att tjäna pengar på daytrading.

De potentiella vinsterna ifrån trading med aktier är dock betydligt större vilket är orsaken till att konkurrensen är så hårt där.

Du kan säkert tjäna en del pengar på bet365 men då blir du snabbt avstängd eller väldigt hårt limiterad när det gäller deras odds. De verkar dock inte stänga av folk som bara spelar deras frirullar (poker) utan att sätta in några pengar.

Exakt Problemet är att man blir snabbt limiterad .

Annars hade man kunnat leva gott med det.

Men spelbolagen vill inte ha de som vinner

Daytrading är väldigt tuft men finns bra pengar i
Citera
2025-06-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Exakt Problemet är att man blir snabbt limiterad .

Annars hade man kunnat leva gott med det.

Men spelbolagen vill inte ha de som vinner

Daytrading är väldigt tuft men finns bra pengar i

Det största problemet är inte att man blir limiterad , utan att man när som helst kan förlora hela sin affärsmodell på grund av:

1. Konto- och plattformsberoende

Du är beroende av att ha tillgång till:

nya konton (vilket kräver identiteter, IP-adresser, betallösningar, osv.),

När du väl visar vinst, oavsett strategi, är det inte om du blir limiterad – det är när. Och det gäller inte bara Bet365, utan de flesta licensierade aktörer. Du kan "leva gott" tills du blir limiterad, men det är inget långsiktigt levebröd, utan snarare en tillfällig arbitrageposition.

2. Politisk risk & lagändringar

Spelmarknaden i Sverige (och EU i stort) är högst reglerad och föränderlig. Den svenska regeringen kan:

höja skatter på spelvinster (t.ex. börja beskatta poker eller bettingvinster på allvar),

förbjuda konton utanför EU-licenssystemet,

införa insättningsgränser (som redan hänt under pandemin),

tvinga bankerna att neka transaktioner till vissa bolag.

Alla dessa åtgärder kan snabbt göra din modell obrukbar – helt utan förvarning.

3. Jämförelse med aktiesparande

Den stora skillnaden är att du har:

Öppna marknader, där ingen "plattform" kan stänga av dig för att du tjänar pengar.

Robusta regelverk, där rättssäkerhet gäller,

Tillgång till kapitalmarknader som inte bryr sig om du är +EV.

Modellen är betydligt mer skalig, transparent och hållbar på lång sikt.

Kan dra en story om mitt liv som pokerproffs och den effekten en ändring kan få på ens liv. :

Grindande på PokerStars. Under många år erbjöd de ett VIP-program där högvolymsgrinders kunde bli Supernova Elite och få tillbaka upp till 70% i rakeback. Många byggde hela sin ekonomi och livsstil kring detta. De spelade miljoner händer om året, vissa sade upp sig från jobb och flyttade utomlands för att kunna leva på pokern.

Men så, över en natt i slutet av 2015, meddelade PokerStars att hela VIP-programmet skulle ändras drastiskt, retroaktivt. Supernova Elite-statusen skulle inte längre ge samma belöningar. Rakebacken kapades kraftigt, och lojaliteten de spelare visat betydde ingenting. Många proffs tappade halva eller mer av sin årsinkomst – helt utan förvarning. Det är ett klassiskt exempel på plattformsrisk.
Citera
2025-06-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Det största problemet är inte att man blir limiterad , utan att man när som helst kan förlora hela sin affärsmodell på grund av:

1. Konto- och plattformsberoende

Du är beroende av att ha tillgång till:

nya konton (vilket kräver identiteter, IP-adresser, betallösningar, osv.),

När du väl visar vinst, oavsett strategi, är det inte om du blir limiterad – det är när. Och det gäller inte bara Bet365, utan de flesta licensierade aktörer. Du kan "leva gott" tills du blir limiterad, men det är inget långsiktigt levebröd, utan snarare en tillfällig arbitrageposition.

2. Politisk risk & lagändringar

Spelmarknaden i Sverige (och EU i stort) är högst reglerad och föränderlig. Den svenska regeringen kan:

höja skatter på spelvinster (t.ex. börja beskatta poker eller bettingvinster på allvar),

förbjuda konton utanför EU-licenssystemet,

införa insättningsgränser (som redan hänt under pandemin),

tvinga bankerna att neka transaktioner till vissa bolag.

Alla dessa åtgärder kan snabbt göra din modell obrukbar – helt utan förvarning.

3. Jämförelse med aktiesparande

Den stora skillnaden är att du har:

Öppna marknader, där ingen "plattform" kan stänga av dig för att du tjänar pengar.

Robusta regelverk, där rättssäkerhet gäller,

Tillgång till kapitalmarknader som inte bryr sig om du är +EV.

Modellen är betydligt mer skalig, transparent och hållbar på lång sikt.

Kan dra en story om mitt liv som pokerproffs och den effekten en ändring kan få på ens liv. :

Grindande på PokerStars. Under många år erbjöd de ett VIP-program där högvolymsgrinders kunde bli Supernova Elite och få tillbaka upp till 70% i rakeback. Många byggde hela sin ekonomi och livsstil kring detta. De spelade miljoner händer om året, vissa sade upp sig från jobb och flyttade utomlands för att kunna leva på pokern.

Men så, över en natt i slutet av 2015, meddelade PokerStars att hela VIP-programmet skulle ändras drastiskt, retroaktivt. Supernova Elite-statusen skulle inte längre ge samma belöningar. Rakebacken kapades kraftigt, och lojaliteten de spelare visat betydde ingenting. Många proffs tappade halva eller mer av sin årsinkomst – helt utan förvarning. Det är ett klassiskt exempel på plattformsrisk.

Antar att daytrading och aktier kräver en större kapital än poker vilket är problemet de flesta har inte 200.000-400.000 i kapital för trading och aktier. Minimum är 150.000 kronor enligt många trading experter
Citera
2025-06-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Antar att daytrading och aktier kräver en större kapital än poker vilket är problemet de flesta har inte 200.000-400.000 i kapital för trading och aktier. Minimum är 150.000 kronor enligt många trading experter

Du kan köpa aktier för 100 kr om du vill. Det finns ingen magisk miniminivå. Med ett investeringssparkonto (ISK) och courtageklasser som Avanza Mini eller Nordnet så handlar du extremt billigt , ibland gratis.
Men det krävs tid och tålamod för att få effekt. Aktiemarknaden är inte ett "snabbt rik"-spel utan en långsiktig resa. Börjar du med små belopp och konsekventa köp, bygger du kapital över tid , utan att behöva stora pengar från början. Alla har så jävla bråttom hela tiden och vill bli miljonärer redan igår när det på riktigt går att bli rik på lång sikt utan någon större ansträngning.
Citera
2025-07-03, 09:29
Medlem
sputnik2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Det märks att du reflekterat djupt över både spelteori, vardagsekonomi och livets större mönster. Det är alltid intressant att läsa sådant som kopplar ihop det abstrakta med det praktiska.

Jag håller med om mycket – särskilt om att automatisering kan frigöra tid och energi till annat, och att resurser kan omfördelas snarare än bara sparas. Det gäller både i livet och i trading. Samtidigt vill jag ändå lyfta att det du beskriver – hur man skapar möjligheter ur "tomheten" – också kräver medvetenhet om risk.

För även om verktyg som Fairbot och tillgång till spelbörser som Betfair, Matchbook m.fl. skapar potentiella fördelar, så är det fortfarande ingen garanti för vinst. Det finns inga säkra system – varken på börsen eller spelbörsen. Det handlar om att hitta sin egen väg, men också att ha en sund respekt för osäkerheten i varje trade.

Precis som du skriver: en persons sanning behöver inte vara någon annans. Jag tycker det är viktigt att vara öppen för både inspiration och kritiskt tänkande, oavsett varifrån impulsen kommer.

Tack igen för att du delar med dig – och hoppas du fortsätter skriva, för det finns något värdefullt i att utforska både spelteori och livsfilosofi tillsammans.

Lite snabba noteringar.

Första fragmentet.
Roligt med samma språklåda, låt oss bolla lite inför öppna ridåer.
Det många inte känner till, att en vinnande metod oftast för med sig flera vinnande metoder.
Implicit behöver man en eller två och sedan har man ett tiotal.

Därefter fixar man bot och automatiserar för göra allt till morgonrutin.
Sedan inte låta girigheten styra, utan min persona nöjer sig med att jobba deltid, deltid passiv bot och lite övrig trading live.
Däremellan livet, hund och dotter och klottra med ljuset.

Lite konkret, om mål första halvlek snittar eller inte rätt odds för värde.
Så kan det ur båda situationerna komma något gott ur det hela.
Såsom att LTD andra halvlek vid alla 0-0, eller en break-evan om inget mål första halvan, men andra.

Du ser mönstret, vi är nu upp i tre och kan spinna vidare på att om mål andra halvlek har värde vid första halvan 0-0.
Så kan man lägga spel på ett mål som leverage och sedan bonus för alla övriga mål +2+3+4+5 … eller sonika en andra halvlek med +1 mål.
Nu är vi plötslig upp med fem metoder, utopi att alla benar ut värde och ger möjligheter.

Det jag vill få sagt är när folk letar och söker med ljust och lykta, så finns oftast lösningen runt hörnet.
Precis som livet och alla existerande marknader.
Så mitt budskap – en metod – sedan – solve it – crack it – make it …

Fragment två.
Börs oavsett lysa och opti eller andra portföljer.
Köpa loss 8 år innan pension och varje halvår vet du inte vart omvärld eller marknad befinner sig.
Inte som en trade med 10 min (ej mål) och köpa loss vid varje 2 min – för reducerad förlustsvit om den infinner sig, inte för direkt avkastning, men ger 1 på 5 och ur det en edge 89,10 av 10. Loss 45% el mindre ... beroende när under 10 min :-) och bara om för realtids stat är likt matchreading med 3 sek delay - den du :-)

Vidare att vid pension sälja, katastrof.
Och 4 miljoner preferensaktier för 3500 netto per månad är orealistiskt och oproportionellt.
Ett piss i Atlanten, så tycker och känner jag.
Så la 150 000 guldmynt till dottern som är 2 miljoner om 60 år för hennes pension, men som dagens 1 miljon med framtidens utveckling, självdestruktiv orm som äter sin egen svans, analys.

Vill inte curla livet för dottern, utan där får hon leva själv och lära, men vill hon min väg vandra finns mallarna i bankfack, för yrkeshemligheters grundstomme är bestående sanningar, samt trygga eller hjälpa med pensionen som urholkas, så gör man det på rätt sätt.

Ha en fin helg!
Senast redigerad av sputnik2011 2025-07-03 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in