2025-06-19, 13:27
Medlem
DaEzzs avatar
Fr att ver huvud taget hlla L kvar i Riksdagen s mste allts den 30-riga Simona Mohammed/Mohamsson minst frdubbla partiets nuvarande opinionsstd. Hon har ett r p sig.

Lycka till med det

L kommer att ka ur 2026 och det r ingen etablerad partipolitiker som vill f skulden fr det, drav offerlammet Mohammed, som frmodligen och i likhet med mnga andra i den generation hon tillhr har en groteskt uppblst sjlvbild av sin egen kompetens och drav inte fattar vad hon ger sig in p.
Senast redigerad av DaEzz 2025-06-19 kl. 13:30.
Citera
2025-06-19, 13:28
Medlem
Sextiopluss avatar
EFN ekonomikanalen hade en frgesport om ekonomi med ett femtontal politiker. Simona M. vann. Hon verkade plst.
Hon r mycket ung(30) fr att bli partiledare. Kommer att bli tufft. Att vara ledare r ett jobb som krver styrka.
Hennes frldrar r araber, en sunni och en shia frn helt olika geografiska platser. Hon r fdd i Tyskland. Att man ndrade familjenamnet tyder inte p religis fanatism.
Hon fresprkade fri invandring fr tio r sedan, men vilken politiker gjorde inte det? Utom SD d.
Hon kan frresten tnka sig samarbete med SD.

Liberalerna har tappat trden. Om hon r den som kan attrahera och f tillbaka deras traditionellt frisinnade vljargrupper fr vi snart se.
Citera
2025-06-19, 13:28
Medlem
Idioter. Simona? Haha L skulle kunnat verlevt om det vergett Tidpartierna. Stlla till regeringskris. Nu r det krt. Lika bra det. Hur lgt kan de hamna i opinionsunderskningar 1 procent ?
Citera
2025-06-19, 13:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Mohamsson. Poetiskt.

Det ska ju rasblandas, som ven sossarna vill, s hon ligger rtt i tiden. Bring your daughter to the slaughter. r hon ven fr att terrorklassa kvinnohat? Stor humor i allt. Ta mina pengar.
Citera
2025-06-19, 13:37
Medlem
Martensites avatar
Finns inte en chans att hon kan vnda skutan. L kommer att ka ur riksdagen. Vilket kanske r lika bra, fr detta skitparti fyller ingen funktion verhuvudtaget. De har inte varit ett liberalt parti p mnga r och bestr endast av schizofrena idioter!
Citera
2025-06-19, 13:39
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Under Tid har partiet backat s det har uppenbarligen inte varit ngon bra strategi att kroka arm med hgern.
Liberalerna har gjort svaga insatser bla med klimatet och arbetslsheten.
D mste man ndra kurs fr att finnas kvar.
Fast anledningen med att de krokade arm med hgern (SD antar jag du avser hr, L har ju varit borgerligt historiskt) var ju att partiet kollapsade fullstndigt nr de krokade arm med vnstern i decemberverenskommelsen. L har satt sig i en rvsax som de inte kan ta sig ur, de kan inte vinna hur de n gr.
Citera
2025-06-19, 13:40
Medlem
Titanic har ftt en ny kapten nr vattennivn redan har ntt upp till relingen. Det gller vl att passa p och sko sig s lnge det gr. Frhoppningsvis r Fp/L ett minne blott p riksniv efter nsta val.
Citera
2025-06-19, 13:41
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extramera
Simona Mohamsson fresls bli Liberalernas nya partiledare.
https://www.sverigesradio.se/artikel...are-erfar-ekot

Ett frsvenskat efternamn, bttre att L sls ihop med ngot annat skitparti.

Mohamsson r inte frsvenskat efternamn. Ville hon bli mer svensk behller man inte nn Muhammed koppling ht i namnet. Med rtta har hon hnats i sociala medier ver namnbytet.
Fr det r patetiskt lsa om familjens syfte att bli en del av svenska samhllet och drfr bytte efternamn frn Muhammed till Mohamsson
Citera
2025-06-19, 13:45
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja tnkte med om de ska byta sida..

De lr ramla ner i det diket som kallas " Den bjeeda mitten"

Lierar de sig med S lr de aldrig terkomma i riksdagen.
Citera
2025-06-19, 13:46
Medlem
plastgaffels avatar
Jag tror att detta kan vara ett ganska smart val av L. Kanske inte att de klarar riksdagssprren, men ett vrre snke n Perhson blir hon nog inte?

Hon pratar om frihet, mjligheter, legalisering klassisk LUF-retorik som knns lite pigg & ppensinnad, samtidigt som hon ska ta krafttag mot skolsystemet som alla vet r t helvete orttvist fr samtliga inblandade.

Jag tnker att hon flrtar med mig ocks kvinna, ocks relativt ung, socialliberal och mittenvljare med lutning t vnster, som i nulget aldrig skulle vga rsta C eller L fr att jag inte vill riskera att f ett n mer konservativt hgerstyre. Men hennes bakgrund gr att hon knns trovrdig att hon nd kmpar fr det jag ser som "gott", medan jag sllan fullt ut vgar lita p att en svenskttad gubbe (eller Ebba Busch fr den delen) gr detsamma.

Lotta Edholm hade kanske ocks gjort det helt ok, hon verkar ju stark i skolfrgan. 55+-gubbarna, Mats Persson etc knns lite fr lika Kristersson fr att kunna sl sig fram medialt? Pourmokhtari har ju krt rejlt i diket sedan hon sa ja till sin ministerpost (och svek sina anti SD-ideal), s hon hade aldrig fixat att bli folklig nd.
Citera
2025-06-19, 13:50
Medlem
Tydligen har hon rkt s mycket hasch att hon inte minns ngonting, detta enligt AB.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tiledare-for-l

Det hr blir hur bra som helst. Vnsterblocket fr 60% nr KristusDemokraterna och Kuken ker ur riksdagen
Citera
2025-06-19, 13:52
Medlem
"Liberalernas freslagna partiledare Simona Mohamsson delade sin privata Googlekalender med hela vrlden.

Kalendern innehller knslig information om arbete och privatliv sedan 15 r tillbaka. Bland annat framgr att hon hade ett mte fr vetting bakgrundskontroll i tisdags klockan 16."
DN kan nu avslja att Simona Mohamsson delar sin privata Googlekalender helt ppet p ntet. Den innehller mycket knslig och detaljrik information svl om hennes arbete som privatliv de senaste 15 ren.

grattis sverige och grattis L!

https://www.dn.se/sverige/foreslagna...-hela-varlden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in