2025-04-04, 15:54
Avslutad
Citat:
Somalias immigrations- och medborgarskapsmyndighet har förhindrat 124 unga personer från att lämna landet via obehöriga vägar under det första kvartalet 2025, enligt myndigheterna på torsdagen. Detta är en del av de intensifierade insatserna för att bekämpa människosmuggling och olaglig migration.
Källa: https://hiiraan.com/news4/2025/Apr/200978/somali_authorities_intercept_youths_planning_illeg al_migration_to_europe_asia_and_africa.aspx?utm_so urce=hiiraan&utm_medium=SomaliNewsUpdateFront

Somaliska myndigheter har börjat ta ansvar för sina medborgare och varnar allmänheten för farorna med olaglig migration. Är det en bra början för utökat samarbete?
Citera
2025-04-04, 16:02
Medlem
Finns det myndigheter i Somalia?
Citera
2025-04-04, 16:18
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny

Klart dom har ! Försäkringskassa, Bostadsförmedling och Bilbesiktning m.m.

Dom inrättade ju Sjöfartsverket 2015, om du har för avsikt att bedriva piratverksamhet i Adenviken
för du ansöka och få en zon och kvot tilldelad.
Citera
2025-04-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Klart dom har ! Försäkringskassa, Bostadsförmedling och Bilbesiktning m.m.

Dom inrättade ju Sjöfartsverket 2015, om du har för avsikt att bedriva piratverksamhet i Adenviken
för du ansöka och få en zon och kvot tilldelad.

HAHA

Hela Somalia är dock inte i kaos.
De norra delarna är tydligen helt okej med bördig jord o annat.

124 stycken som inte fick dra?
Var det för att de vägrade dela med sig av sin inkomst när de väl kommit till Europa?
Bara de som är villiga att skicka hem 20% till Somalia tillåts att dra?
Citera
2025-04-04, 16:48
Moderator
MrFishboys avatar
Ett tecken på att globaliseringens tidevarv är över. Vi är på väg in i en tid av nationalism byggd på etnicitet. U-länder slutar att uppmuntra till illegal immigration.
Citera
2025-04-04, 16:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
HAHA

Hela Somalia är dock inte i kaos.
De norra delarna är tydligen helt okej med bördig jord o annat.

124 stycken som inte fick dra?
Var det för att de vägrade dela med sig av sin inkomst när de väl kommit till Europa?
Bara de som är villiga att skicka hem 20% till Somalia tillåts att dra?

Skulle mycket väl kunna vara så. Vet att Eritrea har ett system där du får betala en % sats
per månad till regeringen i Asmara. Om inte så kan dina släktingar råka ut för en olycka..
Citera
2025-04-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Skulle mycket väl kunna vara så. Vet att Eritrea har ett system där du får betala en % sats
per månad till regeringen i Asmara. Om inte så kan dina släktingar råka ut för en olycka..

En sanning med modifikation vill jag påstå. De som väljer att betala en procentsats av lön/inkomst är de eritreaner som vill hjälpa sitt fädernesland att komma på fötter. Själv tycker jag det bevisar en god sida hos dessa migranter. Vidare är det så att det är i denna grupp eritreaner vi finner välintegrerade diton. Det är ur denna grupp vi finner organisatörerna bakom den eritreanska kulturfestivalen på Järva som blir överfallen av andra eritreaner, arbetslösa och kriminellt smuts. Den gruppen skulle repartiseras omedelbart till dit de kom ifrån. Just saying!
Citera
2025-04-04, 17:15
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Min första tanke med. Det här skriker bara fake news alá MSM.
Citera
2025-04-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Min första tanke med. Det här skriker bara fake news alá MSM.

En migrationsmyndighet dessutom, som om någon skulle immigrera till Somalia
Citera
2025-04-04, 17:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Det är rätt konstigt ändå för slutresultatet av deras efterblivna religion blir just att det ser ut som i Somalia.
Citera
2025-04-04, 18:36
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Det kommer nog att chocka dig men det finns t.o.m en turistmyndighet i Somaliland.
Vore coolt att åka med sjörövarna på en räd.
Citera
2025-04-07, 10:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
En sanning med modifikation vill jag påstå. De som väljer att betala en procentsats av lön/inkomst är de eritreaner som vill hjälpa sitt fädernesland att komma på fötter. Själv tycker jag det bevisar en god sida hos dessa migranter. Vidare är det så att det är i denna grupp eritreaner vi finner välintegrerade diton. Det är ur denna grupp vi finner organisatörerna bakom den eritreanska kulturfestivalen på Järva som blir överfallen av andra eritreaner, arbetslösa och kriminellt smuts. Den gruppen skulle repartiseras omedelbart till dit de kom ifrån. Just saying!

Du kanske har rätt. Dom Eritreaner jag känner stöttar alla regimen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in