• 1
  • 2
2025-05-06, 11:54
Medlem
EndastVattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Är du intresserad av en relation med "behandlaren" i och med att du gör det du gör?

Från hens perspektiv blir det ett problem och någon annan får ta kommunikationen med dig.

Detta är för allas bästa.

Samma sak med:

Besöker doktorn. Blev kär i patienten.

och så vidare.

Jag hör vad du säger. Och nej, jag vill inte ha någon slags relation med honom. Allt jag vill är att få ett värdigt avslut på nåt vis. Jag vet inte, det är svårt att förklara.

Har väl blivit bortskämd också, apropå läkare, att min läkare inom psykiatrin sedan 5 år nyligen slutade men ville ha fortsatt kontakt för att veta hur det går för mig.
Citera
2025-05-06, 12:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastVatten
Hade en behandlare inom socialtjänsten som slutade abrupt ”över dagen” för någon månad sedan. Han skrev ”Återkommer” i ett mail och nästa dag kom ett mail från en helt främmande person som sa att han inte längre arbetar hos dem, men att jag ska bli tilldelad en ny behandlare.

Detta triggade två av mina väsrsta triggers, vilka är 1) att bli övergiven, samt 2) saker som sker utan förvarning. Därför stör det mig oerhört att jag inte fick något ordentligt avslut med honom. Det hade räckt med ett mail med texten typ ”Förlåt mig, men jag måste sluta nu. Ta hand om dig.” Jag vet via min nya behandlare samt även andra av mina soc-kontakter att han både har frågat om mig flera gånger samt även bett dem att hälsa så gott till mig - men jag saknar ändå det där ”avslutet”.

Jag vet att han nu har börjat arbeta i grannkommunen. Min fråga är därför om det är stalkervarning på att testa att skicka ett mail till honom genom att gissa på förnamn.efternamn@nyakommunen.se?

Du måste tänka på en sak. En person som blir avstängd eller får sluta på dagen tappar sin email direkt
så man har noll möjlighet att skicka det där sista emailet som du hade behövt.
Citera
2025-05-06, 17:35
Medlem
EndastVattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du måste tänka på en sak. En person som blir avstängd eller får sluta på dagen tappar sin email direkt
så man har noll möjlighet att skicka det där sista emailet som du hade behövt.

Det förstår jag. Min tanke hade som sagt varit att chansa på att personen fått ”samma” mailadress på den nya kommunen, men då som sagt med den nya kommunens namn efter @.

Men det kommer jag inte göra. Fick dock en hälsning från honom via en annan av mina behandlare idag. Kändes ändå fint på något vis, nu när det ändå gått ett par månader.
Citera
2025-05-06, 20:16
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Jag hör vad du säger. Och nej, jag vill inte ha någon slags relation med honom. Allt jag vill är att få ett värdigt avslut på nåt vis. Jag vet inte, det är svårt att förklara.

Har väl blivit bortskämd också, apropå läkare, att min läkare inom psykiatrin sedan 5 år nyligen slutade men ville ha fortsatt kontakt för att veta hur det går för mig.
Efter du sagt hej då. Vad vill du sedan? Kan du inte skriva ett hej då brev? och lämna till din nuvarande behandlare?

Det är mänskligt att vilja veta för läkare men det specifika ofta är att de inte får gå in och kolla hur det gått efteråt eller om de inte har dig som patient längre.

Citat:
Det förstår jag. Min tanke hade som sagt varit att chansa på att personen fått ”samma” mailadress på den nya kommunen, men då som sagt med den nya kommunens namn efter @.

Men det kommer jag inte göra. Fick dock en hälsning från honom via en annan av mina behandlare idag. Kändes ändå fint på något vis, nu när det ändå gått ett par månader.
Vad fint!

Hur och vad kommer du göra nu när du vet detta? Det är egentligen samma fråga som jag skrivit ovan.
Citera
2025-05-06, 20:37
Medlem
EndastVattens avatar
Citat:
Efter du sagt hej då. Vad vill du sedan? Kan du inte skriva ett hej då brev? och lämna till din nuvarande behandlare?

Det är mänskligt att vilja veta för läkare men det specifika ofta är att de inte får gå in och kolla hur det gått efteråt eller om de inte har dig som patient längre.

Vad fint!

Hur och vad kommer du göra nu när du vet detta? Det är egentligen samma fråga som jag skrivit ovan.

Faktum är att min nuvarande behandlare redan har frågat om det är något jag vill framföra till den förra. Jag har dock inget särskilt jag vill säga. Det är väl mera att jag hade velat ha ett typ ”Förlåt att det blev som det blev, men jag kunde bara inte vara kvar. Var rädd om dig.” Töntigt, jag vet.

Och angående det med läkaren så är det absolut inte så hon kommer gå in och läsa i min journal. Jag har fått hennes privata mobilnummer bara och vi hörs och kollar av läget då och då.
Citera
2025-05-06, 20:51
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Faktum är att min nuvarande behandlare redan har frågat om det är något jag vill framföra till den förra. Jag har dock inget särskilt jag vill säga. Det är väl mera att jag hade velat ha ett typ ”Förlåt att det blev som det blev, men jag kunde bara inte vara kvar. Var rädd om dig.” Töntigt, jag vet.

Och angående det med läkaren så är det absolut inte så hon kommer gå in och läsa i min journal. Jag har fått hennes privata mobilnummer bara och vi hörs och kollar av läget då och då.
Vad bra att allt löste sig till sist.

Jag tror att det kommer gå bra / framåt för dig eftersom du till exempel skriver trådar och frågar andra om råd.

Jag ställer också ibland frågor här som jag vill ha svar på eller förståelse för hur andra ser på saker och svaren är väldigt bra. Även om en och annan skriver sina känslor för stunden som är så brukligt på Flashback.
Citera
2025-05-07, 08:34
Medlem
EndastVattens avatar
Citat:
Vad bra att allt löste sig till sist.

Jag tror att det kommer gå bra / framåt för dig eftersom du till exempel skriver trådar och frågar andra om råd.

Jag ställer också ibland frågor här som jag vill ha svar på eller förståelse för hur andra ser på saker och svaren är väldigt bra. Även om en och annan skriver sina känslor för stunden som är så brukligt på Flashback.

Tack. Det var fint sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in